handsome Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Hei! Sitter å tenker litt på å kjøpe meg en e90 320si, og letet litt på finn.no, mange fine, men dyre også.. Så begynte å lete rundt på mobile.de til jeg kom over en jeg likte veldig godt. Så lurer litt på hvordan kan man importere en bil med alternativ beregning av toll og avgifter? Det ble jo 40 000 i forskjell med min beregning, er den feil? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Ettersom jeg ser ble begge feil. Du må bruke med co2 for og beregne engangsavgiften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Er bilen 2001 modell eller nyere så er man nødt til å bruke Co2 utregningsmetoden. Er kun hvis bilen er 2000 eller eldre at du skal regne ut med "bensin". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 ..og bruktprisen er vel neppe bare 149 169.- kr... "Bruktpris" er listepris på det norske markedet, ikke det du evt har betalt for bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 E90 320si er en temmelig redundant modell som jeg egentlig aldri har skjønt hvorfor ble bygget. Ikke er den spesielt hurtig (tiltross for et utmerket veigrep) og ikke ble den spesielt populær (trolig fordi den ikke er spesielt hurtig og samlerverdi potensialet marginalt). Rekkefireren på 1997 cm3 yter 173 HK ved 7000 rpm og 200 Nm ved 4250 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 8,5 sekunder og topphastigheten er 225 Km/t. Dagens E90 320i har forøvrig en rekkefirer på 1995 cm3 som yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm. 0-100 km/t klarer den på 8,2 sekunder og topphastigheten er 228 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 E90 320si er en temmelig redundant modell som jeg egentlig aldri har skjønt hvorfor ble bygget. Ikke er den spesielt hurtig (tiltross for et utmerket veigrep) og ikke ble den spesielt populær (trolig fordi den ikke er spesielt hurtig og samlerverdi potensialet marginalt). Rekkefireren på 1997 cm3 yter 173 HK ved 7000 rpm og 200 Nm ved 4250 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 8,5 sekunder og topphastigheten er 225 Km/t.Dagens E90 320i har forøvrig en rekkefirer på 1995 cm3 som yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm. 0-100 km/t klarer den på 8,2 sekunder og topphastigheten er 228 Km/t. Ikke for å fucke opp noe. men nå lurte han vel ikke på info fra wikipedia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inanc_mpower Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 E90 320si er en temmelig redundant modell som jeg egentlig aldri har skjønt hvorfor ble bygget. Ikke er den spesielt hurtig (tiltross for et utmerket veigrep) og ikke ble den spesielt populær (trolig fordi den ikke er spesielt hurtig og samlerverdi potensialet marginalt). Rekkefireren på 1997 cm3 yter 173 HK ved 7000 rpm og 200 Nm ved 4250 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 8,5 sekunder og topphastigheten er 225 Km/t.Dagens E90 320i har forøvrig en rekkefirer på 1995 cm3 som yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm. 0-100 km/t klarer den på 8,2 sekunder og topphastigheten er 228 Km/t. Ikke for å fucke opp noe. men nå lurte han vel ikke på info fra wikipedia Wikipedia. Wikipedia er din venn! hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Ikke for å fucke opp noe. men nå lurte han vel ikke på info fra wikipedia OK, men akkurat disse dataene hadde jeg tilfeldigvis i hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Et skamløst lite bump av denne tråden er vel tilgivelig? Pistonheads kjører for tiden en artikkel der de tar for seg dette bastardbarnet i E90 familien, som ble bygget utelukkende for å kunne bedrive racing... http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=27032 Forøvrig er det imponerende av overstående poster å gå rundt med opplysninger om turtall og NM på en E90 320i i hodet Sånne ting husker ikke jeg, du må være et levende leksikon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Litt på siden dette, men et par av kommentarene her krever svar på tiltale. Det er ikke så vanskelig å huske div. data på N42/N43/N45 motorene på 1995 cm3 (1997 cm3 når det gjelder 320si). De har alle sammen rundt 200 Nm i dreiemoment og yter enten 143, 170 eller 177 hestekrefter. De to første husker man fordi det handler om E46 318i og E90 320i (en variant av motoren i E46 318i og den første 320i med rekkefirer på mange år). E90 320si kom imidlertid først som en ren markedsførings gimmick (les: unnskyldning) for å gjøre overgangen til rekkefirer mer spiselig for fansen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Med respekt å melde, her er du litt på bærtur. BMW 320si er en spesialutgave produsert i 2006 i kun 2 500 eksemplarer. 320si ble bygd for å kunne stille til start i FIA World Touring Car Championship (WTCC).[1] 320si har en modifisert fire sylindret motor (N45) som er forskjellig fra motoren i 320i (N46). Endringene er blant annet høyere turtallsperre (7 300 omdr.) og større kompresjon enn standard 320i. Motoren er for det meste håndbygd og har ikke Valvetronic, noe som reduserer antall bevegelige deler. Akselerasjonen fra 0 til 100 km/t er på 8,1 sekunder og fra 80 til 120 km/t er på 7,7 sekunder. Til sammenligning er standard 320i akselerasjon på henholdsvis 9,0 og 9,1 sekunder. Det er en haug av andre forskjeller også, større bremser, karbondeksel, motoren er flyttet lengre bak for å forbedre balansen... Man kan med fordel argumentere for at BMW kunne gjort mer for å differensiere modellen og gi den bedre ytelser - men den tjente en spesifikk funksjon og skilte seg vesentlig fra standardmodellen. Evo likte også modellen svært godt. http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eries.html Så 320Si er slett ingen gimmickmodell, det er en fullblods homologerings-spesial på lik linje med mange andre berømte klassikere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Nei... jeg er ikke på bærtur når det gjelder dataene på N42/N43/N45 motorene. Noe helt annet er det at det er svært forskjellige meninger om E90 320si. CAR likte ikke modellen, mens f.eks Vicki Butler-Henderson i Fifth Gear var imponert. Jeg oppfattet som tidligere nevnt modellen mest om en markedsførings gimmick vis a vis E46 320i med M54B22 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chicane Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Bærtur-kommentaren rettet seg mot påstanden om at 320si er en gimmick-modell for å varme publikum mot en rekke-firer. Det er feil. Den ble produsert ene og alene for å godkjenne racingutgaven. Hvorvidt noen likte eller ikke likte modellen er derfor egentlig irrelevant. Bilen er en homologeringsmodell. Det er et uomtvistelig faktum. Hva som kom før og etter er egentlig uinteressant i den sammenheng.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Har lest meg litt opp på 320si nå, og Chicane har rett i det han skriver her. Du snakker mot bedre vitende her fredrik. Iblandt gjelder det å gi seg mens leken er god, og nei wikipedia-innlegg om 3-4 andre motorer for å prøve å snakke deg vekk tjener heller ikke tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2013 Share Skrevet Januar 31, 2013 Dette dreier seg også mest om hva slags fokus man har. Modellen er en homologeringsmodell og selvfølgelig interessant i den sammenhengen. På den annen side var modellen en stor skuffelse for alle de som hadde håpet på at BMW rent utviklingsmessig endelig skulle vis hvor skapet skulle stå. En toliter rekkefirer på 177 HK imponerte ikke så mange da den kom. De fleste hadde nok håpet på noe mer i nærheten av Honda´s fantastiske pendant med 240 HK. Jeg heftet med også ved at markedet i perioden 2005-07 ble avspist med en E90 320i med kun 150 HK. Årsaken var naturligvis at den ytelsesmessig ikke måtte komme for tett på 320si. E90 320i fikk fom. 2007 170 HK. Dette er etter min mening et veldig godt eksempel på hvor kynisk BMW noen ganger kan være mot deres kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå