BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Har fått meg noen nye bremseskiver som ikke er originale og derfor ikke er rustbeskyttet slik de originale er. For at skivene ikke skal ruste i biter på få år tenkte jeg å få disse lakkert. Derfor lurer jeg på om noen har en anbefaling på hva slags lakk jeg kan spraye på for å beskytte skivene mot rust? Trenger jeg noe grunning etc.?
S.Arnesen Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 orginale skiver er ikke rustbehadlet på noen måte, det skal de heller ikke være. Du må ikke finne på å lakkere bremseskivene, da du vil miste MYE bremseeffekt av det.... Er kanskje nav delen du tenker på? Den delen kan du lakkere med helt vanlig lakk som tåler varme...
Gjest atlis Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Hammerlakk vis ikke har jeg en fett type du kan få kjøpt a meg. Som du egentlig skal smøre på bolter osv. Men den er fin. Tåler konstant 1260grader.. industri smøring..
Reef89 Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 trenger jo kun og lakkere navet og kanten på skivene, selve skiven ruster jo ikke så lenge bilen er ofte i drit, maskerer bare selve skiven.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 Selvfølgelig dårlig ordlegging fra min side, men det var selve hjulnavet og de innerste 2 cm av skiva mot hjulnavet jeg tenkte på. Alle de originale skivene jeg har sett har vært behandlet av noe på selve navet og den innerste delen av selve skiva, noe de uoriginale skivene jeg har ikke er.
Gunnar Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Whatever varmebestandig lakk, og spraye på en dæsj på kanten og på navet (passe på at det blir tynt og jevnt på navet). Får du litt i slitefeltet forsvinner det fort... Får lakk som tåler 600 grader både på Tools og Biltema med flere...
nimitz Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Husker jeg ikke feil så var ikke de orginale bremseskivene som ble kjøpt i fjor rust behandlet. Lakkerte navdelen i sort varmebestandig hammerlakk, med pensel. Obs: Må avfettes skikkelig før påsmøring da de er innsatt med et fettlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå