Gå til innhold

Da ble det kjøpt en "søndagsbil"! 3.0 CSI

Share

Anbefalte innlegg

..men krysseikerfelger av samme stil eksisterte mens E9 fortsatt var i produksjon, så det gjør at felgene blir tidsriktige allikevel(designmessig, iallefall).

At felgene er en tomme eller to for store, sett i forhold til hva bilen ble levert med originalt, gjør overhodet ingenting synes jeg.

Klassiske felger til en klassisk bil.

Nei... det blir for enkelt... og slike detaljer gjør hele forskjellen på E9´s nivå. Noen er kun opptatt av å ha noe annet enn det andre har... gjerne noe som er dyrt eller populært, mens andre er mer opptatt av at tingene er historisk korrekte. Jeg mener at en E9 er såpass elegant og gammel at den bør være mest mulig original og da er ikke alt for store BBS RS felger tingen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg vil tro at BBS Mahle 14" felger var et alternativ på E9 når det gjelder kryssekerfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det er mulig å krangle om noe så dumt, gratulerer!

Det er ikke krangling, men diskusjon.

..og du av alle her inne bør kanskje være litt forsiktig med å irettesette andre.

Slutt fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra med litt blest og meninger angående felgene synes jeg! Har vurdert frem og tilbake en tid når det gjelder felgene, og ender med å beholde RS felgene, men skal pusse de opp med ny gullfarge i senter, og polere opp kanten.

I morgen skal jeg få skiftet starter og justert tenninga. Da blir den tipp topp! :)

Ellers så skal jeg få byttet ratt, da det er montert ett lite treratt. Denne vogna skal ha ratt, i buss størrelseorden! :)

Skal også få tak i ny verktøyboks til bakluka, da den jeg har er sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krangling, men diskusjon.

..og du av alle her inne bør kanskje være litt forsiktig med å irettesette andre.

Slutt fra meg.

Nemlig... det er en diskusjon og ikke krangling. Bilen og felgene er hver for seg kjempefine, men i et historisk perpektiv er disse felgene ikke de riktige for bilen. Bevares... det ser tøft ut, men det ser også tøft ut på den litt enkle og billige måten fordi felgene er alt for store og for moderne.

Disse felgene tror jeg er originale BMW Mahle felger og det ser flott ut.

v1p38xj8vmmux59qic3g.jpg

Dette er ganske sikkert BMW´s egne kryssekerfelger. De er nok mer moderne enn bilen, men det ser allikevel tidsriktig ut fordi de ikke er for store. Jeg vil tro at begge de viste felgene er i dimensjonen 14" eller maksimalt 15".

h9iwnyo30nc1xfcar0rh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet på felgene er helt klart tidsriktig.

Nei... der tar du feil, men felgene er uten tvil fine.

Her påstår du at designet på felgene (BBS RS) ikke er tidsriktig... I den siste posten din mener du så at designet på krysseikfelgene til BMW ser meget tidsriktig ut... Hvordan kan du mene at BBS RS har et annet design (tidsmessig) enn de orginale krysseikfelgene til BMW? Vil faktisk påstå at krysseikfelgene ser nyere ut. Du er en merkelig skrue! :wink:

PS: De felgene der er aldri i livet 14".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her påstår du at designet på felgene (BBS RS) ikke er tidsriktig... I den siste posten din mener du så at designet på krysseikfelgene til BMW ser meget tidsriktig ut... Hvordan kan du mene at BBS RS har et annet design (tidsmessig) enn de orginale krysseikfelgene til BMW? Vil faktisk påstå at krysseikfelgene ser nyere ut. Du er en merkelig skrue! :wink:

PS: De felgene der er aldri i livet 14".

Jeg skriver jo at de viste originale BMW kryssekerfelgene er for moderne, men at størrelsen gjør at de allikevel ser tidsriktige ut. BMW Mahle felgene har det riktige stuket med synlige bolter og nesten ingen kant. Det er mye mulig at jeg er litt firkantet nå, men bil og felger bør matche hverandre tidsmessig. BBS RS felgene er imidlertid perfekte på E24... som også har et mye mer moderne design. Jeg tror også at de viste felgene er 15".

Tronrud på Hønefoss selger en original E12 som er fra den samme perioden som E9. I denne annonsen påpekes det at BBS felgene (BBS Mahle) er originale. Stuket på denne bilen er historisk korrekt og det er viktig synes jeg når det gjelder biler som er så gamle som E9 og E12.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=23011907

oonmm7ktuccfriu3j3r7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...