Just-turbodiesel Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 er jo en grunn til at det er slik, vi blir jo sett på som tilbakestående vikinger(som i og for seg er helt riktig) i utlandet.. Slikt reglement bekrefter jo bare påstanden. Kunne gjerne blitt mer overvåka jeg, så lenge lover/regler for bil og avgifter blir som i USA.
Fredrik 90 Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 er jo en grunn til at det er slik, vi blir jo sett på som tilbakestående vikinger(som i og for seg er helt riktig) i utlandet.. Slikt reglement bekrefter jo bare påstanden. Da har ikke du vært mye i utlandet eller prata mye med utlendinger! Det er vel heller det vi Normenn er redde for og går rundt og tror andre mener om oss.
Werther Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 For de som har sett programmet "Road Wars" på blant annet TV4 Fakta, så er jo ikke denne overvåkingen ukjent. Der har de utstyret i UP-biler (blant annet E91 320D og E61 520D), og da står de som regel parkert på broer over motorveiene og kontrollerer samtlige billister. Dette systemet sjekker alt, også informasjon om eieren kommer opp. Så hvis eieren har blitt arrestert for amfetamin i 2007 og mistet førerkortet i 2008, kommer dette opp i databasen. Det er også et etterslep i bildataene, så ofte stopper de biler (tidligere eid av kriminelle) som har byttet til lovlydige eiere. Personlig misliker jeg ANPR(Automatic Number Plate Reader står det vel for) sterkt, da det svekker personvernet og friheten. Om all data blir lagret er jeg usikker på, men som nevnt vil nok slikt bli misbrukt ved riktig anledning. England er jo et sykt overvåkingssamfunn med overvåkingskameraer på absolutt alle gatehjørner i byene- der ligger de 20 år foran resten. Hvis du går ut på gata utfra et utested, krangler/sloss/knuser en flaske f.eks, vil CCTV-ansatte kontakte politi og sende dem til deg asap. Hvis du nekter skyld til betjentene har de kamerafilmen som bevis. Slikt er det overalt i store og små byer, du kan ikke engang stå utenfor hjemmet ditt og ta en røyk uten å bli filmet. I tillegg har man politikontroll på veiene og utstrakt bruk av fotobokser...
posefant Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Æsj og jeg som hadde lyst til å kjøpe en Hartge dings til bilen og bytte ut tallene i speedometeret :\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå