Gå til innhold

Motor død! ingen feilmelding på veivsensor/kamakselsensor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått motorstopp og lurer på om det kan være veivsensor eller kamakselsensor som har tatt kvelden, men får ingen feilmelding på det i carsoft. Noen som har opplevd at de kan være i stykker uten at det vises på diagnose?

Det startet med at bilen plutselig stoppet for meg for noen dager siden, men fikk den igang igjen uten noe problem.Så stoppet den oftere og oftere men nå har den rullet i 2 dager uten noen stopp.Men nå har den altså stoppet for godt, får ikke fyra den opp igjen,så mistenker en sensor. Bensinpumpa byttet jeg i fjor så kan vel ikke være den igjen?

bilen er en 99 520

Skrevet

Første gang jeg hadde feil på veivsensor, fikk jeg ingen feilmelding på Carsoft, men bilen gikk bare at den var treg å starte å gikk som en dass, andre gangen jeg hadde feil på sensoren fikk jeg det opp på carsoft, samme symptomer denne gang også.

Skrevet
Lønner seg å ha ett full ladet batteri med carsoft,ellers kan programmet lett overse feil i moduler

Laptoppen er i superform så ikke det som er problemet, værre med bimmern

Skrevet
Lønner seg å ha ett full ladet batteri med carsoft,ellers kan programmet lett overse feil i moduler

Laptoppen er i superform så ikke det som er problemet, værre med bimmern

Batteriet på bilen må være fulladet, ikke den bærbare

Skrevet

hehe tok den :) men får ikke noen feilmelding jeg, så får vel ta sjangsen på og bytte de tenker jeg. går sikkert fyken en gang alikavell? :)

Skrevet

Jeg har trua på at veivsensoren er kaputt, siden pumpa er nylig byttet.

Kom med oppdatering på hur det går da, og håper sensorbytte løser problemet.

Skrevet
Dårlig kontakt et eller annet sted??

ja du har vel forsåvidt rett, det var brudd i ledningen til bensinpumpa.Bare flaks at jeg fant det ut men desto deiligere og billigere da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...