Marius2002 Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Hei. Jeg har et spørsmål angående påkjøring, når det kommer til skyld og vitner og slikt. Kjæresten min ble oppringt idag av en dame som påstår at hun kjørte på vedkomne forrige torsdag. Damen i telefonen sa hun hadde ett (1) vitne og vil gå til politiet imorgen om kjæresten min ikke tilsto. Min jente kunne ikke husket å ha kjørt borti henne og fant ingen merker på sin egen bil bil. Hun skal møte "påkjørte" i morgen for å se på skaden, men kommer til å nekte skyld nesten uansett. Hvor langt vil damen i telefonen komme hvis man nekter, men har 1 stk vitne? For alt vi vet kunne det vært merke fra før. Samtidig mener jeg kjæresten min ville lagt merke til om hun hadde truffet en annen bil. Alt skjedde ved en parkeringsplass og er snakk om "påkjørtes" bil stod parket. "Påkjørte" meldte også om lakkskraper og bulk. Noe jeg også mener man ikke får ved et eventuelt bump borti og sjåfør ikke merker noe.
matsrh Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Sa hun som ble "påkjørt" noe om tid på døgnet? Er forresten en drøss med grønne golfer med kvinnfolk i, i Molde. Så tror hun som mener at hun har blitt på kjørt av dama de har en ganske smal sak, kunne ha vært mange andre...
Marius2002 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 Hun sa når på døgnet og vitnet hadde tatt registreringsnummer. Det stemte at hun hadde vært på det stedet hvor "påkjørte" sa hun hadde vært. Er beviser jeg mener også som må til, vi fant ingenting utenom veldig gamle riper som har vært det i årevis. Vi skal å se på "påkjørtes" bil i morgen, så får vi se på skadene. Hun kommer uansett til å nekte tror jeg, men om "påkjørte" velger å gå til politi, hva vil politiet gjøre med saken hvis vi(hun) nekter? Takker for alle svar
Raggypants Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Hvis dere nekter og det ikke er noen synlige og nylige skader på bilen deres så kommer hun nok ikke langt med det med mindre hun har klare bevis (som f. eks video fra overvåkningskamera på parkeringsplassen) Hvis det hadde vært så enkelt å få medhold fra politiet i slike saker så kunne jo alle bare gjort følgende scenario: Når bilen begynner å bli ripete\småbulktete tar du bare med en kompis ned på en parkeringsplass og plukker ut en random bil som du vil anklage for å ha bumpet borti bilen din.
Marius2002 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 Ikke annet enn gamle riper, litt synd da er at bilen er en mindre pen Golf III som er litt ripet opp her og der. Men vi vet hvor alle er og kunne ikke lokalisere noen nye riper/bulker. Gikk nøye rundt bilen flere ganger. De kan vel ikke si noe på gamle riper, da bulken deres kan være gammel den også. Det scenarioet du viste eksempel ifra var det samme som jeg fortalte min kjæreste, og jeg tror det går bra.
Evenol Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Ikke noe å uroe seg over, er nok bare å nekte gitt...
Marius2002 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 Takker for innspill Skal si hvordan det gikk i morgen!
Der Barockengel Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Hvor langt vil damen i telefonen komme hvis man nekter, men har 1 stk vitne? For alt vi vet kunne det vært merke fra før. Samtidig mener jeg kjæresten min ville lagt merke til om hun hadde truffet en annen bil. Selv om venninnen din virkelig hadde vært borti en annen bil, høres det ikke ut som om eieren av den andre bilen har tilstrekkelig bevis... Selv om det finnes sterke indisier - f.eks. malingsrester på den andre bilen i samme farge som din venninnes bil - tviler jeg på at hun kommer særlig langt bare med en politianmeldelse. Egentlig høres dette såpass tynt ut, at det at dere basert på dette i det hele tatt bruker tid for å møte opp for å se på den andre bilen, må betraktes som ganske velvillig og imøtekommende.
Ballder Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Sånn jeg ser det, så kan det ikke være annet enn fanger fremme eller bak som har forårsaket skader på motparts bil i dette tilfellet. Still opp biler slik det tilsynelatende var på aktuelle skadested, og se hvordan det passer ut med bulk/skade på de to respektive kjøretøyene. Stemmer høyder osv. videre godt overens med skader på tilnærmedes bil, og tilnærmedes bil har skader som ikke tilsier at det var en større smell, så tror jeg klanskje det bør taes til fornuft og muligens innse at det er lett/fort gjort og utøve skader på andres kjøretøy uten og legge merke til det selv i direkte forstand. Våkne personer legger merke til slikt, men noen er slik at de tror de kanskje var litt nære, men kjent ikke noen verdens ting i bilen. Og vekk var de.
SofaKingFresh Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Haha, baaaare å nekte. Med mindre de har overvåkingskamera, som tidligere nevnt, som bevis. Det at dere idet hele tatt gidder å stille opp idag, burde jo vise hvor "lojale" og snille dere er, for det lille som kan ha skjedd på "påkjørte" sin bil.. Nei, bare nekt på dette! Kommer ingen vei uansett..
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Ballder Vi fant ingen merker på vår bil, men var vist den ene bakskjermen på "påkjørtes" bil. Vi får se hva som skjer idag. Ja fornuft har vi jo, men hun vil jo ikke betale for noe som hun ikke har gjort.
Eksos Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Har golfen lakkerte fangere da? Der burde vell ligge igjen lakk om den har det.. bakskjermen, altså bak hjulbuen? den eneste måten den skaden kunne ha blitt til på er vell om dama di rygga ut fra parkeringsplassen, og var litt hard på rattet, men det burde hun i så fall kjenne på bilen..
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Den har lakkerte fangere. Fant ingen nye bulker eller lakkrester på golfen. Og ingen som kunne vært der hvor hun eventuellt ville truffet(ut ifra bare synsing). Det er heller ingen lakkrestet/riper på listene på frontfangeren eller bakfangeren (eller dørene for den saks skyld). Vi vet ikke om det med fronten eller bakenden av Golfen som skulle ha truffet motpartens bil, det sa vedkomne ingen ting om. Så vi hadde ingenting annet å gjør enn å gå rundt hele bilen...
Marius2002 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Har vært i kontakt med "påkjørte", hun kunne vist ikke i dag heller. Hun sier at hun har lagt igjen et bilde på Molde Billakkering, men blir for ille at vi skal reise opp dit for å se på et bilde. Vi vet knapt hva vedkomne heter da hennes nummer ikke finnes på 1881 eller gulesider. Da er det ikke mer vi kan gjøre enn å vente på at vedkomne tar kontakt med politiet og vente på svar derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå