Glema Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Kenneth: nei blir ikke sommertreff i år heller, av samme grunn som tidligere. Jeg må på havet da å jobbe Men satser derimot på å kansje ta turen til rudskogen vist jeg får flere med. Tzunami: Er sørpe engang og bestandig her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Rudskogen 12(?) juli? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Kenneth: nei blir ikke sommertreff i år heller, av samme grunn som tidligere. Jeg må på havet da å jobbe Men satser derimot på å kansje ta turen til rudskogen vist jeg får flere med.Tzunami: Er sørpe engang og bestandig her Aaah, kjipern Sykemelding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Markus: Er vel 13.-15. juli. Skal du fare ? Kenneth: Blir litt domt bare for å fare dit ei helg selv om jeg har skikkelig lyst. Er og dessuten kansje min siste tur siden jeg kansje skal bynne på skole til høsten (sier kansje siden jeg ikke har fått svar fra skolen enda). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Markus: Er vel 13.-15. juli. Skal du fare ?Kenneth: Blir litt domt bare for å fare dit ei helg selv om jeg har skikkelig lyst. Er og dessuten kansje min siste tur siden jeg kansje skal bynne på skole til høsten (sier kansje siden jeg ikke har fått svar fra skolen enda). Joda det blir for dumt, var ment som en spøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 10" bred på vinter er ikke noe problem, vært på laaangt dekkkurs, og de har forsket på det med brede vs smale vinterdekk, og det gir ingen forskjell bortsett fra når det er ekstremt sørpete, noe det sjeldent er;) Derfor alle som kjører rally har smaaale dekk.. Merkelig dekkkurs hørtes det ut som... Instruktøren på dekkurset må være idiot. Du kan få prøve å ratte en lastebil med 295 bredde forran, i forhold til 385. Da tror jeg ikke du kommer til å snakke mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Det er jo litt forskjell på lastebil og personbil også da, men mente at det er ikke noe problem å kjøre med 245/40-18 f.eks sålenge det er fast underlag;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Personbil og lastebil blir ett fett for en som er vandt med å kjøre det. Det er jo bare prøve å kjøre på 205 og 265 hjul på vinteren det. Vi er langt kommet i 2012, men det er ikke bar asfalt over hele norge, sånn det er i de største byene om vinteren. Skjønner ikke hvilken instruktør som kan påstå noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Er en fra conti som påsto det, men kan jo høre med jacobsen91 her inne, la om vinterdekka for han i høst, 245/35-19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Personbil og lastebil blir ett fett for en som er vandt med å kjøre det. Det er jo bare prøve å kjøre på 205 og 265 hjul på vinteren det. Vi er langt kommet i 2012, men det er ikke bar asfalt over hele norge, sånn det er i de største byene om vinteren. Skjønner ikke hvilken instruktør som kan påstå noe sånt.. Sannsynligvis en teoretiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 han kjørte selv på 245/40-18 på e-klassen sin, og hadde aldri hatt noe problemer med fremkommelighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Er en fra conti som påsto det, men kan jo høre med jacobsen91 her inne, la om vinterdekka for han i høst, 245/35-19 Selvfølgelig. Jo bredere dekk, jo mer koster dem, og jo mer tjener jo conti på dekka. http://www.nettavisen.no/motor/article1416159.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 "Ifølge Aalbergsjø har brede dekk en fordel overfor smalere standarddimensjoner på hardt underlag." Men det er klart at smalere dekk er bedre enn brede dekk, til en viss grad da, tror ikke det er så mye bedre med 165 mot 205 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Blir for mye ot her. Samme hvordan det vendes så er nok ikke 245 noen kurant dim på snø/slaps/is.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 huska nå eg joba med dekk så anbefalte michelin at en skulle ha breie dekk... sikker normalt breie dekk begrunn av flaten ned mot underlage... innebære jo at dekke drenere godt da... husker da at dem første maxi ice hadde ganske brei bane på normale dimensjoner... men klart 245 elle breiere tror eg kan by på litt morro på slaps å slikt våt snø så vi har mye av på vestlande Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå