larserso Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Kona var ute i byen i et ærend da kjæærring-helvete i bilen foran rygga inn i bilen så hele bilen rista. Hun måtte løpe fram og banke på vinduet for hun var på vei bort uten å sjekke i det hele tatt. Det ble visstnok et lite merke i skiltet, men det var heldigvis alt. Kjææærringa syntes kona var pirkete som påpekte bulk i skilt og syntes ikke det gjorde nå at hun rygget på og forsøkte å stikke av uten å sjekke. Faen altså så irritert jeg blir. Er egentlig oppførselen hennes som provoserer meg. Siden jeg er pirkete vil jeg antakelig bestille meg nytt skilt. Har jeg noen mulighet til å anmelde henne for at hun prøvde å stikke når det ikke ble skader? Skal ringe og prate med henne så snart jeg får sett på skiltet og forklare hva jeg synes om oppførselen hennes og si at jeg synes hun burde dekke nytt skilt, uten å forvente å oppnå noe med det. Vil bare tydelig statuere et eksempel for henne at slikt gjør man ikke og at det faktisk kan få konsekvenser (derfor jeg lurer på om jeg kan vifte med "anmelde-deg-kortet"...)
Wacman Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Nja,ikke når det er minimale skader. Men ta av skiltholderen/skiltet og sjekk at ikke fangerplasten sprakk eller at støtinnlegget (ofte isopor) knakk inni fangeren, sjekk også at frontfangeren fremdeles flukter med hjulbuen, skal lite til å forskyve den noen millimeter. Dette skjedde meg her på jobb, ble rygget på av en 83-åring som "ikke så noe,så han dro i god tro". Heldigvis var det noen som tok reg.nr, for reparasjonen kostet over 6.000,- Han betalte,men jeg må innrømme at jeg var ganske høy på adrenalin og raseri da jeg fikk tak i ham på telefon. Glad vi har tilgang herfra,jeg fant navn og nummer før han hadde rukket å komme seg hjem.
m-alpin Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 ta av skiltet å sjekk etter sprekker i lakken da,ofte man ikke legger merke til det med en gang..
larserso Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Tro meg, skal sjekke grundig. Er så provosert over at hun bare løfta på skuldrene og ikke kunne skjønne at det gjorde noe. "Det var da bare en bil"... Skal ringe henne og ta en prat uansett.
Wazu Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Sånne folk burde vært.. ja, skal ikke si det. Men ikke noe pent for å si det slik. Enten det ble skader eller ikke, så er man bare ikke så brødhue som det der. Hadde noen sagt "det gjør jo ikke noe, er bare en bil" til meg etter å ha vært borti bilen min slik, ville jeg nok blitt rimelig hissig, sparket til døren til vedkommende og sagt det samme. Sett hva se synest om "bare en bil" mentaliteten da. Ok, så ville jeg nok ikke gjort det, men blir rett og slett kraftig irrritert her jeg sitter merker jeg. Uff!
fish Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Samme skedde med fruen også. En gubbe kastet bilen plutselig i revers og rygget i fronten på vår bil (forrige E34). Ingen synlige skader, men da jeg tok av fangeren hadde alubjelken bak fått seg en ordentlig "karamell" og måtte byttes ut.
316 Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Dette støtinnlegget er veldig viktig! En kollega av meg ble rævkjørt og rævkjørte bilen foran i fjor vinter. Det skjedde tilsynelatende ingenting med fronten på bilen hans, men det viste seg at dette støtinnlegget var fullstendig knust... Det hadde visst resultert i en stygg smell dersom han hadde kræsjet senere.
ullsokken Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Er en av 135 grunner til at jeg parkerer så langt bak i parkeringshuset/plassen som mulig, der det ikke er noen som gidder parkere bortsett fra de som er redd for akuratt sånne ting. Har sett for mange drittunger og kjerringer som smeller døra si i bilen ved sidenav.
Syvert Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Det er fare for flere skader ja, og siden ho beskriver at hele bilen ristet, er det ikkje mye som skal til før det er mer. Men som nevnt sjekk at det flukter mellom skjerm, fanger i bak kant. Eg hadde krevd nytt skilt av vedkommende i rein prinsipp. idiotisk oppførsel.
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Slikt er grusomt irriterende! Sjekk nøye om det er kommet skjulte skader, ikke alltid like lett å se!
Skrotenisse Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Det første som slår meg inn er skjulte skader. Deformasjonssonene som er BAK fangeren, bak og under all plastikken kan være knekt... Plastikken på det ytterste er ikkeno problem.. Ved neste real kræsj kan det være det som avgjør mellom liv eller død, så jeg anbefaler å få undersøkt VELDIG NØYE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå