pinadud Skrevet Juli 9, 2011 Share Skrevet Juli 9, 2011 Hva er egentlig forskjellen på turbo og kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2011 turbo bruker eksosen til å drive turbinen, mens en kompressor blir drevet av en reim via veiva for å komprimere luft. Begge har jo samme jobben, gi motoren mere luft får jo henta ut mye mere hester med en Turbo ! skulle egentlig ha Turbo, men var så mye styr med det kittet jeg fant, så kom over denne kompressoren! å da ble det Presse:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juli 9, 2011 Share Skrevet Juli 9, 2011 bør vell gjøre nytta si den der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2011 Får da håpe det !! holder til vanelig bruks. fra A-B bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Juli 10, 2011 Share Skrevet Juli 10, 2011 Takk for infoen men er det ikke sånn at du må oppgradere mindre hvis du har kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2011 mindere jobb med ombygging ja . tar ikke mange timene å montere Kompressor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2011 toppdeksel pakninga lakk bittelitt, så den måtte ordnes .. venter nå på resten av delene til Kompressoren , så satser på prøvetur til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Mye arbeid å bytte pakninga eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Er vel bare å skru av toppdekselet og bytte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Toppdekselpakninga er vel av gummi også på M50 så regner med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 turbo bruker eksosen til å drive turbinen, mens en kompressor blir drevet av en reim via veiva for å komprimere luft. Begge har jo samme jobben, gi motoren mere luft får jo henta ut mye mere hester med en Turbo ! skulle egentlig ha Turbo, men var så mye styr med det kittet jeg fant, så kom over denne kompressoren! å da ble det Presse:) Kan ikke sammenlignes spør du meg. Kompressoren lader helt fra bånn mens en turbo trenger trykk. Med kompressor har du krefter hele veien! Gratulerer med kompressor btw, tror ikke du blir skuffa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2011 Mye arbeid å bytte pakninga eller? ikke store jobben nei gjort på 1.2.3 ! som erik sier, er bare å skru av toppdeksel . Kan ikke sammenlignes spør du meg. Kompressoren lader helt fra bånn mens en turbo trenger trykk. Med kompressor har du krefter hele veien! Gratulerer med kompressor btw, tror ikke du blir skuffa. mht til det så kan det ikke sammenlignes, det jeg mente var at Turbo å Kompressor er like ved at begge har jo samme jonn, Gi motoren mere luft Men nei, tror nok ikke jeg blir skuffa ! Gleder meg til å montere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2011 liten oppdatering! fikk montert kompressoren i dag, venter fremdeles på BTR, Reim å dump. + noen slanger. dette kommer forhåpentligvis i morgen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juli 14, 2011 Share Skrevet Juli 14, 2011 Nice! Burde vel kanskje vurdere å bytte og plassere det filteret litt annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2011 Filtere skal legges på undersiden å frem! satt det bare der for å se egentlig. er jo ikke i nærheten av ferdig tilpassa. skal ha nye slanger etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå