aottesen Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Kjøpte nye bremseskiver for noen mnd. siden, og det skulle ikke ta mer enn noen dager før de så akkurat like jævlige ut som de gamle. Bedre skulle det heller ikke bli da det kom 19" på bilen - med fritt innsyn til de skamrustne bremseskivene. Har det noe for seg å pusse bort rusten og lakkere over med motorlakk eller noe lignende? Antar malingen må tåle ekstrem varme, men vil det klare å holde rusten borte? Én ting er at det ser stygt ut, en annen ting er at hver gang jeg vasker bilen, renner det rustvann ned og legger seg på den blankpolerte stålkanten på felgen, og lager stygge flekker .. For ordens skyld - jeg snakker ikke om bremsedelen av skiven, men den som går ut mot felgen. Erfaringer? Legger ved et bilde-eksempel: EDIT: Fant løsningen på http://www.babybmw.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9ko Skrevet August 25, 2015 Share Skrevet August 25, 2015 Linken fungerer ikke, kan TS eller noen andre der ute si litt mer konkret hvordan man unngår rust, og helst får det som på bildet over. Er det bare lakkert? Hammerlakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 (endret) 5 år 1mnd og 25 dager [emoji14] Tenker så lenge du reingjør overflaten godt nok og bruker varmebestandig lakk (som hammerlakk ja) så skal det bli bra. "Konkret hvordan man unngår rust" : I dette tilfellet så vil lakken holde unna fuktighet frå metallet som igjen unngår rust. (Fort forklart [emoji14] ) Husk å ikkje få lakk på bremseoverflater! Sent from USS Enterprise Endret August 26, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Husk å ikkje få lakk på bremseoverflater! Sent from USS Enterprise Gjør ingenting det vel. Det slites av med en gang. Sist jeg kjøpte EBC Turbogroove skiver (juli i år) var to av de hellakkerte sort fra fabrikk. De andre var gulleloksert-look. Syntes dette så meget teit ut så jeg lakkerte de andre med 600 graders sort spray fra Biltema. Sauset hele skiva inn med lakk. Funker som snus. Tok ikke oppbremsingene før kontaktflatene på skivene var blanke og fine. Endret August 26, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Skal nok gå fint ja, men er usikker på kor stor effekt det har på bremseevnen første gangene skiven blir brukt. Korleis merket du det?Sent from USS Enterprise Endret August 26, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9ko Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Deilig å dra opp gamle tråder Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 (endret) Skal nok gå fint ja, men er usikker på kor stor effekt det har på bremseevnen første gangene skiven blir brukt. Korleis merket du det? Sent from USS Enterprise Merket egentlig lite av det. Lakken fra de jeg lakket selv (bak) forsvant med en gang, mens jeg så at de som var fabrikklakket hang lengre på. Jeg kjørte og bremset som normalt så merket ikke noe nevneverdig. Litt kjipt å ha sorte fremme og gull bak. På mine var også slotene og hullene også sorte. Brukte denne: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Varmebestandig-lakk-2000023755/ Så får vi se hvor lenge den holder. Endret August 26, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Jeg lakkerte skivene på E60'en med kaldgalv, og det holdt greit de 6 måndene jeg hadde den før den ble solgt. Den tørker veldig raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå