Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tipset. Antar det er korrekt med 25nm slik det står i guiden?

En annen ting, jeg bestillte 6x NGK plugger hos gs, fikk derimot bosch super plus tilsendt, jeg ringte dem opp og de sa det var samme pluggene... Kan dette stemme?

Skrevet

En annen ting, jeg bestillte 6x NGK plugger hos gs, fikk derimot bosch super plus tilsendt, jeg ringte dem opp og de sa det var samme pluggene... Kan dette stemme?

Hmm 520 iAT er ikke den lista... men tviler på GS ville sendt meg feil plugger da?

Skrevet
Det at man trenger momentnøkkel er litt "tull", som oftest tar man dette på følelsen.

Du kan sikkert bruke tennpluggene du fikk tilsendt, bare å sjekke med denne siden;

http://www.boschautoparts.com/VehiclePa ... inder.aspx

Det er nå bare tull, er man uerfaren og ikke har skrudd noe særlig på bil før så bør man bruke Momentnøkkel til denne jobben, dessuten så gir den pakningen som er på tennpluggene litt etter å da er det ikke så godt å beregne når det er godt nok.

Hadde det vært ståltopp så hadde det ikke vært så nøye.

Hadde jeg ikke vært så erfaren som jeg er, så hadde jeg aldri gjort dette uten momentnøkkel, det er tross alt en ekstra sikkerhet også da :)

Skrevet

skal jo litt til og dra av gjengene da, trenger ikke bruke drage arm heller, men moment nøkkel er og anbefale da

drar du av gjengene blir det dyrt.

Skrevet

momentnøkkel? evt ikke :) Bruk hue littegrann når man skrur så skjønner man jo at det ikke trengs.. bare husk å skru de første gjengene for hånd.. ikke press på med skralla med engang. da er det fort gjort at du ødelegger gjenga. Ikke stram for hardt.. ikke for slakt heller. Du får en tøff-tøff lyd av motor om plugg(ene) ikke sitter ordentlig fast.

Skrevet

Hmm 520 iAT er ikke den lista... men tviler på GS ville sendt meg feil plugger da?

Antar sterkt at både 520, 523 og 528 bruker samme plugger da det er nøyaktig samme motor, men bare forskjellig slagvolum. Så om du har fått de pluggene som jeg skrev, så er nok det helt korrekt.

Om du har fått andre typer er det bare å søke på nettet, og du får svar.

GS kan nok sende feil type plugger, de er bare mennesker :)

Skrevet
Det at man trenger momentnøkkel er litt "tull", som oftest tar man dette på følelsen.

Du kan sikkert bruke tennpluggene du fikk tilsendt, bare å sjekke med denne siden;

http://www.boschautoparts.com/VehiclePa ... inder.aspx

Det er nå bare tull, er man uerfaren og ikke har skrudd noe særlig på bil før så bør man bruke Momentnøkkel til denne jobben, dessuten så gir den pakningen som er på tennpluggene litt etter å da er det ikke så godt å beregne når det er godt nok.

Hadde det vært ståltopp så hadde det ikke vært så nøye.

Hadde jeg ikke vært så erfaren som jeg er, så hadde jeg aldri gjort dette uten momentnøkkel, det er tross alt en ekstra sikkerhet også da :)

Jojo, jeg er enig med deg. Jeg tenkte jo såklart at man ikke trenger momentnøkkel på pluggskifte, sålenge man er litt mer enn "noob" når det gjelder skruing. Glemte å nevne dette.

Og du har helt rett mht at skiven på pluggen vil gi en noe rar tilbakemelding når man strammer første gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...