jonr- Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Sånn til sammenligning har jeg ca 110 på det laveste der (eg får jo bare 150 før bremsing også). Nå er ikke jeg eller bilen min rask, men jeg mener det var snakk om at Corvetten til Alhaug på slicks hadde ca 160. Hvis gatebilen din matcher den, så er det bare å bøye seg i støvet. hmm.. Jeg vet ikke noe om oppsettet til Alhaug sin, men med slicks og ordentlig senk, så ville nok christian ha kjørt fortere enn 160 gjennom der ,men jeg er fortsatt nesten helt sikker på at den var minst 170 på nåla. - og..., det er ikke bilen min som fortjener bøying, det er nok sjåføren Til tider, så skulle Christian tøffe seg litt.. da satt jeg bare der med kramper. hehe. Klarte ikke snakke.. Bare lo, lo, sikla litt, lo, klappa i henda, lo mer. hehe. Mista tilsynelatende en god del IQ der og da, men opplevelsen fikk jeg med meg
hagenisse Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Corvetten ser slik ut og går ned mot minuttet på f.eks Rudskogen. Nå vet ikke jeg hva som er gjort med M3'n, men med mindre det er en dedikert racebil på slicks, så har jeg mine tvil om at den er i nærheten.
Gunnar Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 For ikke å glemme at han (og bilen) er NM-vinner i GT-klassen, så det lukter at han "Christian" får stille opp i GT-klassen i M3en din og bli Norgesmester mot gromgutta. Men det forutsetter jo da at infoen hagenisse har om Corvetten er korrekt. Det skal jo også nevnes at den sjikanen der har blitt betydelig åpnet opp i år kontra i fjor, så det kan jo hende det er gammel info. Før var den grisestygg... PS: Han kjører altså 10 sekunder raskere på Rudskogen enn hva Tommy Rustad gjør med en E60 M5. Nå er kanskje ikke sistnevntes tid absolutt max av hva han kan klare, men at en ESS E46 M3 kjører raskere enn den lisensierte bilen der (på slicks) er ikke veldig sannsynlig. Det finnes ikke mange biler som kjører ned mot minuttet på Rudskogen.
hagenisse Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg tror nok ikke Christian Krognes hadde hatt noen problemer med å tukte de fleste, om ikke alle, i GT-serien. Mange der som ikke er noe mer erfarne enn mange som kjører på trackdays. Men uansett sjåfør... en vanlig M3 er langt unna noen racebil..
316 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Nå var det Håkon Schjærin som kjørte Porsche da jeg satt på, og han kan vel muligens måle seg mot "Christian" osv... Snakker litt erfaring der i gården...
hagenisse Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 170 før bremsing med en slik Porsche høres troverdig ut. Jeg får i underkant av 150, og en forskjell på 20km/t er MYE. Tipper Porschen gikk igjennom sjikanen med mellom 110-120 i reel fart.
316 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jepp, det kan godt være... Jeg synes det gikk fort nok gjennom sjikanen i hvertfall, det synes vel du og?
jonr- Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Corvetten ser slik ut og går ned mot minuttet på f.eks Rudskogen. Nå vet ikke jeg hva som er gjort med M3'n, men med mindre det er en dedikert racebil på slicks, så har jeg mine tvil om at den er i nærheten. Nå skal ikke jeg krangle med deg på dette, fordi min bil er en vanlig gatebil med god komfort-sett fra en bilentusiasts-ståsted. Den er langt fra racerigga og særlig ikke mtp senk/veigrep. =) MEN, poenget mitt er at en sinnsyk sjåfør som Christian K. (han konkurrerer på proffesjonelt nivå. ) høyst sannsynlig vil gruse sjåføren av corvetten i alle løp med 4-hjulsbiler. (uten at jeg vet hvem som kjører den, eller hvor god han er som sjåfør) Bilen er en ting, men sjåføren minst like stor faktor.. Tidligere i sommer hadde min 170-180km/t før jeg trykte bremsene i bånn på den langstrekken. Da slet jeg ikke med varmluften. På strekka kjørte jeg omtrentlig på meteren likt med en lettere trimmet 911 turbo 492hk og 700nm, så selve hastigheten kommer min oppi om det er det du tviler på.
jonr- Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 For ikke å glemme at han (og bilen) er NM-vinner i GT-klassen, så det lukter at han "Christian" får stille opp i GT-klassen i M3en din og bli Norgesmester mot gromgutta. Men det forutsetter jo da at infoen hagenisse har om Corvetten er korrekt. Det skal jo også nevnes at den sjikanen der har blitt betydelig åpnet opp i år kontra i fjor, så det kan jo hende det er gammel info. Før var den grisestygg...PS: Han kjører altså 10 sekunder raskere på Rudskogen enn hva Tommy Rustad gjør med en E60 M5. Nå er kanskje ikke sistnevntes tid absolutt max av hva han kan klare, men at en ESS E46 M3 kjører raskere enn den lisensierte bilen der (på slicks) er ikke veldig sannsynlig. Det finnes ikke mange biler som kjører ned mot minuttet på Rudskogen. Christian ville aldri bli norgesmester i min bil. Det vi diskuterer her er ikke totale rundetider med alle svinger tatt i betrakting. Denne enktelte sjikanen krever ikke like mye av veigrep/understell som mange andre deler av banen, tror jeg. Har jeg kanskje et poeng der? Fullt mulig jeg tar feil, men ettersom min klarte den sjikanen i stor hastighet, men sleit så han grein i "hestesko-svingen", så er det vel noe i det? Jeg vet ikke. Men igjen. Jeg vil ikke krangle på dette. Om alle tror jeg juger og fremstår som en idiot, så trekker jeg heller påstanden tilbake Jeg er ikke ute etter å "skryte på meg" noe
hagenisse Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Tviler ikke et sekund på at du når de hastighetene! Selv en orginal E46 M3 gjør nok over 160 der. Men det var sjikanen det var snakk om, og der tror jeg egentlig den skal slite greit med å ta min bil.. 400kg er litt forskjell, selv om Christian er på et helt annet nivå enn jeg er. Du har nok dog rett i at den svingen ikke er den som krever mest av bilen, men likevel. Jeg har ikke noe særlig mer enn 5-15km/t høyere fart i svinger nå kontra noen år siden - til tross for mer oppgradert bil og sjåfør, samt R-dekk. I den sammenhengen blir 50-60km/t litt ekstremt. Her er mine hastigheter på våler. Går tregt gitt..
Robin Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Prøvde å lage denne delen av banen i track profil på race chrono programmet på tlf, men fikk det ikke til å fungere ordentlig, hvis noen har en fungerene track profil til denne delen og gjerne også "hele" banen hadde det vert fint om du kunne lakt det ut på nettet eller sendt det eller noe. Jeg har, men så lenge du har loggen er det jo bare å gå inn og sette start/stopp-linje, samt kanskje tilpasse bredden på linje litt slik at det ikke krasjer med noe i depot f.eks. Ser du bruker 2. endel steder hvor jeg kjører tredje, f.eks i den lange høyresvingen helt på andre sida - lønner det seg for din del? Gps loggen ble ikke noe bra tegna opp egentlig, prøvde å bruke bluetoot gpsen men den har jeg aldri fått noe greier på, mister signalet hele tiden med den, har prøvd å ha den forskjellige steder i forskjellige biler og til forskjellige telefoner... Trur bare jeg må bruke den interne på telefon det funker verdtfall. Hvis du har den track profilen på pcen å gidder å sende den så hadde det verdt kjekt da men er ikke noe pes. Girvalg på den banen har jeg ikke fått eksprimentert stort med, fikk heller ikke kjørt mer enn 2 heat og aldri kjørt banen før (heller ikke kjørt den bilen så mye) så er det selvsakt mye å hente på kjøringen.
hagenisse Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Tenker det er greit du egentlig kjører 316 jeg. Ta en hitt her.
Sirup-Racing Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 film Oddis, film:P må da snart ha blitt ferdig med denna redigeringa nå hehe
NA Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Skal ikke henge meg på diskusjonen her, men den sjikanen er blitt betraktelig slakka ut enn det den var i vår. Da var det et felt med beleggningstein og noe sånt, nå er det borte og utvida endel med asfalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå