Gå til innhold

E46 320i VS. E46 320d  

39 stemmer

1. 1. E46 320i VS. E46 320d

• - E46 320i
      18
    • - E46 320d
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Sitter her å tenker på å kjøpe meg en E46 igjen.

Hva ville dere valgt av en 320i og en 320d?

Tenker selvsagt at visst det blir diesel så blir den chippet.

Har hørt rykter om at 320d kan faktisk gå litt bedre en bensin'en.

Er rimelig bra forelsket i 6'er lyden, men klarer ikke bestemme meg om hva jeg skal gjøre.

Noen som kan gi meg litt info om disse, fortelle litt om de og hjelpe meg på vei :)

På forhånd takk

Skrevet

Valget er lett for min del! 320I!!

320I (150hk)

Potent motor med flott lyd!

Dieselen i E46 320d har forferdelig lyd uansett, i tillegg er de forferdelig lite inspirerende å kjøre..

Skrevet
skal love deg at en chippa 320d hadde flisa en 320i greit. Jeg hadde valgt 320d pga nm og draget :) diesel racere kan bli heftige de

Fullt mulig, men for MIN del utgår det ihvertfall.

Trodde jo selv at jeg skulle kunne venne meg til dieselbråket og det kjedelige registeret i en dieselbil når jeg kjøpte min 177hk 120D (E82). Men det skjedde ikke... Var jo mer moro med 316I leiebilen jeg hadde når den måtte inn på garantireperasjoner...

Hadde jeg fått E82 som 120I når jeg bestillte, så hadde valget vært lett! Men de kom først som 2010 modell.

Skrevet

Hvilke årsmodeller vurderer du?

Kommer helt an på hva du vil bruke bilen til. En 320d bruker jo ned mot halvparten av en 320i.

Her er specs på alle E46. Som du ser er de eldre 320i/d like fra 0-100, men 320d er betydelig sterkere.

http://www.autopower.se/modellguiden/e46.asp

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E46

Personlig er jeg bensin-fantast, men kan være veldig moro å kjøre en sprek turbodiesel også. Føles som det går bedre enn det faktisk gjør pga turbo-laggen.

Skrevet
men kan være veldig moro å kjøre en sprek turbodiesel også. Føles som det går bedre enn det faktisk gjør pga turbo-laggen.

Men det er mer til tross for enn på grunn av motoren etter min mening.

Skrevet

Skulle jeg valgt imellom disse to i dag hadde det blitt diesel. Rett og slett fordi det er billigere å kjøre med og billigere forsikring. Begge disse motor alternativene er slappe og kjedelige, så da kan man like så godt ta det "fornuftige" alternativet...

Men det er bassert på mitt bruk da. kjører ca 25k i året...

Skrevet

jeg tenker altså 1999 og litt oppover når det kommer til årsmodell.

Kjører en del og med det tenker jeg at jeg vil ikke ha så jævlig forbruk.

Har nå en Audi med 300hk og det er ikke billig med de prisene nå.

Så først og fremst så vill jeg ha en som ikke bruker så mye bensin/deisel, men forsatt har litt kick, trenger ikke være sykt, grunnen til at eg tenkte 320i og 320d var fordi jeg vil holde meg noe lunne til en grei prisklasse. Har ikke tenkt å bruke flere 100tusen liksom :)

Skrevet

jeg hadde satset på en 150hk diesel(2002-) :) er denne for slapp så er det ikke rare saken å chippe dn :D og forbruket er også til å leve med :)

• 2 months later...
Skrevet

Hadde helt klart valgt bensin!

Kjører selv 25-30 000 km/året med min 320i (M54) og det er absolutt verdt merforbruket i forhold til en 320d for min del, og hadde nok ment det samme selv om jeg hadde M52 som er en del slappere).

I tillegg er vel turbohavari ikke akkurat et ukjent (eller billig) fenomen på litt eldre 320d?

Skrevet

men også nevne at typisk ola nordmann er og ikke ta visse forhånds regler når man har turbo da, kjøre rolig til motoren er god og varm, hyppige oljeskift, riktig olje, ikke skru av bilen tvert rett etter hardkjøring så olja kokser seg etc etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...