Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2006mod E61 er importerte jeg selv fra Tyskland i sommer, etter en mnd fant jeg et par små rustbobler midt på en ren flate på bakluken.

Reiste til BMW i Drammen og de sjekket kun at alle servicer var tatt på et godkjent verksted før de godkjente det som en garantisak.

De bytter ikke luker lenger, men reparerte skaden uten kostnad for meg.

Skrevet

Så det betyr at Leo vil mest sannsynelig få utbedret de rust boblene fordi han har fulgt servicehefte og min ikke på tross av at rusten er på nøyaktig samme plass? DET er mat for tv2 hjelper deg det.

Skrevet

Hei... Har tatt bilder :D Det var ikke lett når sola skinner - men godt var det at den gjorde det :D

Men Lakken har begynt å løsne langs hele kanten der falsen er brettet inn. (innsving/kuven)

På selve luken på den store falten det ser ut som det er lakkbobler - store - er vann heldig vis.

Ikke i falsen derimot - der er det tørt og løs lakk og påbegynt oksidering :([-X#-o

bfess8a3c456on2e83qk.jpg

dzj1rirw6ymjet8lacw9.jpg

g7zhkerzhl3926v523oh.jpg

nu0pfhhayrp98kfgmuys.jpg

8n5hdzaada8e5gomzzz2.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Blir skikkelig skeptisk til ny/nyere BMW nå når jeg hører om alle disse rustsakene på biler helt opp til 09. Det som irriterer meg med min 530 er at all rusten som ble tatt på garantien for 6 år siden nå er kommer tilbake. Panseret begynte å ruste allerede 1 år etter byttet. Da var det plutselig ikke snakk om å ta dette på garantien. Har påny rust ved tanklokk, bakluke og venstre fordør i falsekant og i venstre bakdør undert list, men midt på dørbladet. Blir så irritert når verkstedet klarer å si at det kommer an på vedlikeholdet. Bilen min vaskes for hånd minst en gang i uka. Fattern vasket vloVoene hvert jubelår. Mutterns 360 som aldri har sett en svamp, ihvertfall ikke etter at bror nr 2 begynte å bruke den, ble ikke skikkelig rusten før nå og det er en 86modell med minst to dubiøse eiere. Bror en og to. Jeg lånte broderens 360 pga at min sto på verksted og da forsøkte jeg å vaske av gammal grå møkk på taket. Uansett hva jeg brukte gikk det ikke bort. Rubbet med tynner hele taket bare for å se om jeg fikk fargen nogenlunde tilbake, men nei. Nå etter en vinter i Bærumssaltgryta er det fortsatt ikke antydning til rust eller merslitasje på lakken der jeg vasket.

Da er det ille å høre om E61 fra 04 med rust i tak etter normalt vedlikehold. Jeg håper noen dressgutter fra BMW Norge er innom her og leser hva vi "vanligfolk" skriver om jobben deres og hvordan vi ser på den jobben de gjør. Håper de :oops: . En annen ting er at her hjelper det ikke bare med Goodwill! Produktet BMW må bli bedre!

Skrevet
Blir skikkelig skeptisk til ny/nyere BMW nå når jeg hører om alle disse rustsakene på biler helt opp til 09. Det som irriterer meg med min 530 er at all rusten som ble tatt på garantien for 6 år siden nå er kommer tilbake. Panseret begynte å ruste allerede 1 år etter byttet. Da var det plutselig ikke snakk om å ta dette på garantien. Har påny rust ved tanklokk, bakluke og venstre fordør i falsekant og i venstre bakdør undert list, men midt på dørbladet. Blir så irritert når verkstedet klarer å si at det kommer an på vedlikeholdet. Bilen min vaskes for hånd minst en gang i uka. Fattern vasket vloVoene hvert jubelår. Mutterns 360 som aldri har sett en svamp, ihvertfall ikke etter at bror nr 2 begynte å bruke den, ble ikke skikkelig rusten før nå og det er en 86modell med minst to dubiøse eiere. Bror en og to. Jeg lånte broderens 360 pga at min sto på verksted og da forsøkte jeg å vaske av gammal grå møkk på taket. Uansett hva jeg brukte gikk det ikke bort. Rubbet med tynner hele taket bare for å se om jeg fikk fargen nogenlunde tilbake, men nei. Nå etter en vinter i Bærumssaltgryta er det fortsatt ikke antydning til rust eller merslitasje på lakken der jeg vasket.

Da er det ille å høre om E61 fra 04 med rust i tak etter normalt vedlikehold. Jeg håper noen dressgutter fra BMW Norge er innom her og leser hva vi "vanligfolk" skriver om jobben deres og hvordan vi ser på den jobben de gjør. Håper de :oops: . En annen ting er at her hjelper det ikke bare med Goodwill! Produktet BMW må bli bedre!

Var det BMW som fikset rusten og opplakkeringa, eller var det noen "eksterne" som fikset dette ?

Skrevet

Hei

Uten at det har hjulpet noe, så har jeg vært tro mot E. Stenshagen A/S(der jeg kjøpte bilen) og Tronrud til bilen var gått 200,000km. Har vært Stenshagen kunde siden Østeråstiden. De siste 31,tkm har jeg stort sett servet den selv med tips og hjelp fra Alf Lie Motor A/S. Det er synd å si, men all viktig informasjon om service og tips har jeg enten fått fra Alf Lie selv eller sønnen Ole Martin. Jeg brukte bare Alf selv på E34en(e) min(e) eller Per på Autopower hvis Alf var for travel. Det siste halve/ trekvarte året har jeg også fått endel hjelp av TRF.

Han har en utrolig oversikt over BMW og diesel og har vært utrolig hjelpsom. Hver gang bilen har hatt rustskader har jeg forholdt meg til K. Hoffart på Stenshagen karrosseri som er en stødig kar som gir god service uansett garantisak eller ei. Ikke har han vært for dyr heller.

Siste vinterbiler(bruksbiler) før Aurisen var en Fiat og en Suzuki hvor jeg også var fornøyd med servicen.

Hvis Goodwillen og den generelle kvaliteten på BMW øker blir det (desverre) sikkert E Stenshagen bil igjen når egenkapitalen tilsier at jeg kan bytte til noe nyere. Er ferdig med E60, så da spørs det på kvaliteten og tilbakemeldinger på Fserien om jeg kjøper nyere brukt der eller om det blir enda ett forsøk på Toyota i Asker eller Lier. Var veldig fornøyd med servicen der, men sliter mye med å venne meg til merket. Ender jo med at jeg bytter etter tre mnd hver gang. Det er jo dyrt i seg selv.

P

Skrevet

BMW er helt nazi på rustskader, hadde en E46 en gang som fikk rust over alt etter 5år, fikk ikke dekken en dritt.

Skrevet

Helt skremt ....

Jeg hadde en 20 år gammel E34 som min far hadde inne til Mercasol-behandling på midten av 90-tallet. Den begynte ikke å ruste før 10 år senere.

Fortsatt (da jeg solgte den i fjor), var det bare litt rust i jekkefester og bittelitt på døren.

Hadde 1-serien på samme behandling rett etter at den kom til landet i fjor vinter, og håper f**n meg at det sørger for å holde bilen rustfri så lenge jeg har den i mitt eie i allefall..

Skrevet

Fikk bekreftete som PingviN at min også skulle fikses på garantien, samt leiebil.

Dette er hos Strandveien Auto (BMW trd) :D greie gutta som ordner opp når ting skjer. :D

Men det er bare bakluka som har hatt problemet på pre faclift. Pga et plastdeksel under glassluka som gnisser på lakken og tar den ut - samt med kittkvalitet i falsene :( Dette er utbedret på facliften iflg Strandveien Auto.

Så sen E6x skal være greit valg for rustbiten - vedrørende F serien må vi vel vente 4-5 år før vi får seriøst svar på hva skjer i forhold til rust :D

Skrevet

Blir litt skremt når jeg leser dette,og det er litt synd med slike innlegg, når jeg leser dette og det er min første BMW, det første jeg spurte selger om var rustproblemer men det ble sagt at dette var løst på slutten av 90 tallet. Jeg har nå en E60 fra 2007 og har så langt ikke funnet noen bobler i lakken, men føler meg ikke helt sikker på dette problemet. Jeg håper selvsagt at jeg slipper dette rustproblemet på en så relativt ny bil.

Skrevet
Fikk bekreftete som PingviN at min også skulle fikses på garantien, samt leiebil.

Dette er hos Strandveien Auto (BMW trd) :D greie gutta som ordner opp når ting skjer. :D

Men det er bare bakluka som har hatt problemet på pre faclift. Pga et plastdeksel under glassluka som gnisser på lakken og tar den ut - samt med kittkvalitet i falsene :( Dette er utbedret på facliften iflg Strandveien Auto.

Så sen E6x skal være greit valg for rustbiten - vedrørende F serien må vi vel vente 4-5 år før vi får seriøst svar på hva skjer i forhold til rust :D

Dette er bullshitt. Facelift utgaven har akkurat samme problem, hadde min til lakkering for ikke mange mnd siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...