Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dekk i denne dim: 235/40-18, hvilke dekk er best kjøp og har best komfort mtp støy og sporing?

Setter pris på noen tips, tester.

Skrevet

Tenker du uansett prisklasse?

Min erfaring er at felgen også har noe å si på sporing, en brei felg der dekket legger seg ut i siden og skaper en noe mer avrundet kant en hva en smalere felg ville ført til med samme dekkdimensjon vil ha kunne ha innvirkning. Godt mulig det ikke er slik, men det er ihvertfall følelsen jeg sitter igjen med etter å ha kjørt noen år på 18" og 19". Et dekk noen anbefaler her, vil altså kunne spore mer hos deg hvis du har en smalere felg.

Likeledes er noen dekk mer firkantet i veggene enn andre, men det kan variere fra ulike dekktyper innenfor samme merke. Husker godt forskjellen i dekkbredde (anleggsflate) mot veien på E30'n min. Der hadde jeg to forskjellige typer men med samme dimmensjon, Annlegsflaten mot veien var helt forskjellig pga utformingen på dekkene. Forskjellen var så stor at du så det med det blotte øyet uten å måle.

Det er ihvertfall ubestridt at jo mer dekket slites jo mer sporer det, så sporing er vanskelig å unngå medmindre du bytter dekk ofte.

Går du inn på dekkonline.com vil du finne linker til tester av de fleste dekkene som selges der, da med tanke på feks. støy

Ender du opp med Nankang NS-II, så har jeg 4 tilsalgs under " felger og dekk selges" her på forumet for 1400.- :wink:

Skrevet

Jeg har ihvertfall Bridgestone Potenza RE050 i 235/40/18, og de sporer nok litt mer enn oem 225/55/16.

Et lite forbehold, da jeg skal ha 4 hjulskontroll snart, så det kan hende de er likedan på sporing.

Skrevet

Jeg kan anbefale Goodyear EAGLE F1 Asymmetric.

Kommet bra ut i test også. Ser disse koster 1539,- hos dekkonline.com

Så må du huske at omlegging kommer i tillegg... dette kan jo fort bli et lite problem da mange priser seg ut fordi du ikke har handlet dekk hos de. Jeg betalte vel 150,- for omlegging per dekk da med 225 / 55 R18

Skrevet

sistgang jeg hadde breie dekk ble de skodd med Toyo Proxes og da ble det morro å kjøre igjen. Sitter som en murstein på veien. Nedturen er slitasje, men det var det verdt.

Skrevet
Jeg kan anbefale Goodyear EAGLE F1 Asymmetric.

Kommet bra ut i test også. Ser disse koster 1539,- hos dekkonline.com

Så må du huske at omlegging kommer i tillegg... dette kan jo fort bli et lite problem da mange priser seg ut fordi du ikke har handlet dekk hos de. Jeg betalte vel 150,- for omlegging per dekk da med 225 / 55 R18

Jeg sliter faktisk med at ingen dekkforhandlere vil legg om dekk som er kjøpt hos sharif eller dekkonline.

Har selv Bridgestone Potenza RE050A som er greie nok men vill har nye. Har set på:

Continental SportContact 2 og 3

Yokohama S.Drive

Toyo PROXES T1-R

Hadde valgt Goodyear EAGLE F1 hadde di hatt min dimensjon :^o

må ha 215 40 18 og 245 35 18

Rimeligt syk egentilg får pris på 10000 hos forhandlere med rabatt, på sharif og dekkonline kommer det på rundt 5500 for samme dekk eller bedre.

Skrevet

Såpass ja... jeg tok en ringerunde og det var alltid mulig, men prisen var jo som regel deretter! Dyreste var vel 800kr noen skulle ha for 2 dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...