SweetBMW Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Hola Satt og så på Wheeler Dealers nå, og han Ed China fyren brukte et sånt rust middel etter at han hadde pusset ned rusta , som gjorde om de lille siste rustlfekkkene om til hardt "metall" som kunne sparkles oppå og lakkes, er det noe som går an å få kjøpt i Norge på f.eks torshov, biltema osv? Noen som vet? Tenkte bruke friuka mi på litt rust fjerning mens jeg venter på bakfanger og eksos til helga Thanks! \\Tommi
SweetBMW Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 vet du hva det heter da? vet ikke helt hva jeg skal søke på?. Rust kanskje...
Hauso Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 rustbjørn er vanntynna.. Ser ikke på det som en heelt god løsning på rustproblemer. Brunox er bra, brukt det masse selv, og funker som faen! Hvis ikke har du Corroless rustkiller, som også er bra. Har ikke like mye erfaring med det som med brunox. Brunox er en epoxy primer og rustomvandler i ett, som binder seg til rusta, og nøytraliserer den, og gjør det til en svart overflate som funker fjell som primer:) tåler varme bra også Bruk det, ikke noe sånn dritt fra biltema.
SweetBMW Skrevet Juli 14, 2010 Forfatter Skrevet Juli 14, 2010 Hmmm, ja det var noe sånt jeg var ute etter, var ikke keen på å begynne å sveise på småbiter av metallet.. hele skjermet derimot, (m3 skjermer) det hadde gått an. Men fikk ikke tak i de jeg var ute etter.
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2010 Skrevet Juli 15, 2010 Om det blir en fullverdig reperasjon skal jeg ikke uttale meg om, men det funker bra! jeg vil anbefale Wurth sin utgave.. Denne har jeg veldig gode erfaringer med. Brunoxen fungerer ikke helt på samme måte og virker ikke lenger om du pusser igjennom når du sparkler.. Noe du garantert gjør..
Gunnar Skrevet Juli 15, 2010 Skrevet Juli 15, 2010 Har dårlig erfaring med Brunox selv. Syns det var helt søppel... Slipte ned (nesten all rust var borte) og sprayet med Brunox til en formue, og lakkerte på toppen, et par år senere var det rust gjennom...
engen90 Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Lærern jeg hadde på bilfag skrøyt mye av brunox og anbefalte meg å bruke det. Han brukte det på en gamal folkevogn buss han restaurerte for 15 år siden om jeg ikke husker galt og han hadde ikke sett noe rust enda. En slik bil blir jo såklart behandla forsjellig fra en annen bruksbil, men jeg tester det på en suzuki sj nå som kommer til å gå i saltlaken og bli godt brukt. Så for vi se om jeg blir fornøyd. Jeg tok også rust på bmw'n for ca. et år siden og på den har det begynt å komme noen små rust roser alt. Husker ikke helt hva jeg brukte da, men tror det var noe syregrunning av noe slag. Blei værtfall kjøpt sammen med ordentlig bil lakk.
Heimstad Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Wurth sin rustmelk funker bra. Vi har brukt litervis av den i garsjen vår Slipe ned, rustmelk, og toppe det med wurth sin røde rustgrunning = kanon. Billig zinkspray må du bare styre unna. Crap!
Ballder Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Kan vel legge til at man IKKE kjøper zink sprayen på tema. IKKE lakk heller for den saks skyld. Ved bruk av zink, så grunn godt før lakk, og la tink tørke/hærde 24 timer mellom strøkene for og unngå reaksjoner med hverandre grunnet gassing osv.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Hvordan stiller CanTrust seg i forhold til alle disse produktene som er nevnt?
S.Arnesen Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Prøvd flere typer med slik "rustmelk", og det er kun würth sin som jeg har vært fornøyd med. Den er rimelig dyr iforhold til mange andre typer, men jeg står heller over kebaben en dag for å slippe å måtte pusse rust igjen om noen måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå