Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Hallå,

Det är som Kvasi säger, räkna på atmosfärtryck + laddtryck * grundeffekt.

Du kan ladda runt 0,3-0,4 med original tändningsinställning utan att det spikar men redan på 0,5 är risken hög att spikning/tenningsbank uppstår.

Jag har gjort _många_ Turbochip anpassade för ca 1 bar laddtryck med dyser på 420-465cc. Dessa blir riktigt bra och går att ladda runt 1 bar och lite till utan problem.

Det man gör i Turbochipen är att backa tändningen så att motorn tål ett högre laddtryck. Eftersom grundeffekten sjunker lite med backad tändning, så kan man räkna med att effekten landar på runt 240-260 hk på 1 bar laddtryck beroende på hur bra kylning/IC man har.

Jag har haft kunder som laddat 1,2 bar också. Dock ska man passa sig för att gå högre. Var en som körde på 1,4-1,5 bar och då pallade inte stakarna längre.

Går bra att skicka mig PM för mer info om turbochip. Det är skönt att inte behöva byta ut hela original styrsystemet :) Jag driver med chiptuning i Sverige, men är inga problem att skicka till Norge.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexos får ikke lov å leke med noe chip. Da kommer jeg å sager av radiatorslanger og staber radiatoren hans.

hehe..! :)

Här är en 318i med mitt Turbochip, tänk då hur kul det kan bli med en 318is :)

Mvh//

A.Fekzen

Spøla godt på den våte asfalten ja ;) Ser lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prosjektet har også hatt påskeferie, men jeg fikk i dag ihvertfall flytta over girkassa og satt motoren på festene sine. Så nå er det bare å koble opp og litt kosearbeid :)

Huff, elendig kamera på P9S'n, men men :P

et5mk78ghm3b2d01ei9w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å ta ut og inn motoren når hele fronten er forsatt på? Holder på med samme styret selv, skrudde av hele fronten på delebilen... Men frister å slippe det når jeg ser du fikser dette lett :)

Noen tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å ta ut og inn motoren når hele fronten er forsatt på? Holder på med samme styret selv, skrudde av hele fronten på delebilen... Men frister å slippe det når jeg ser du fikser dette lett :)

Noen tips å komme med?

Går veldig greit med kran. Jeg brukte vel 2 timer på å ta ut den forrige motoren fra kjørbar stand når jeg var alene, og da løftet jeg bilen opp på bukkene også. Beste tipset er egentlig å bruke den tiden man trenger og passe på å koble fra alt som skal kobles løst slik at ingenting blir hengende og skadet. Så bør man prøve å holde motoren ganske i vater når en kobler til stroppen en skal løfte med, slik at den ikke blir baktung eller framtung. Da blir det enkelt å manøvrere den ut, og en har mulighet til å løfte litt i frem og bakkant når hvis det trengs. Har dog ikke prøvd dette med 6er motor, så vet ikke om det er mye mer prakk med to ekstra sylindere, men lengre motor gjør jo det hele litt trangere, men motorrommet i E36'n er det generelt greit med plass i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bli bra herre :D

men det er vell ikke du som kjører en orange subaru forester elns til jobb bil?? som kjørte til ferje leie i dag mellom 2 og 3 tiden.

jeg lå forran den bilen hele tiden å mener at det var deg, kjørte hvertfall en flamme lakkert lett motorsykkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...