Wacman Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 9953434665 69.000,- Han nektet å gi meg mer enn 60k og såvidt jeg kan se har han ikke gjort en dritt med bilen siden da. Lesson learned. Visste jeg skulle ventet på en annen kjøper på den bilen.. Ellers må jeg vel nesten bare ta det på min kappe at jeg solgte bilen for såpass lite,servicehistorikken og sånt stemmer i alle fall. Eneste som ikke stemmer er "sound system" - den har BMW business cd (kjipe anlegget) Også litt pussig at han kjøpte bilen av meg i februar men nå plutselig trenger en 4x4.. Mulig noen dyre ting som er i ferd med å ryke, som f.eks servopumpa og A/C-kompressoren jeg vet sang/synger på siste verset. Edit. Jada,jeg vet det er helt ok å tjene penger på en bil og at jeg dreit meg ut ved å selge for billig/for fort - dette var min første reaksjon og noget overopphetet.
FredrikE24 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Er denne bilen du tenker på? http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 9953434665 Den er annonsert til 36 000kr nå isåfall
Hawkon88 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 sett hvilken bil det er snakk om i denne tråden'? viewtopic.php?f=9&t=159450
Lars89 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Regner med det er snakk om denne http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar Når ble det ulovlig å tjene penger? Uansett naturlig å prise bilen litt høyere enn det man har tenkt å få for den. Da får man prutningsmon og kjøper føler han gjør en god handel
Joher Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Bilen er verdt det kjøper betaler. Å tjene penger på bil er ingen ny ting, selv om de fleste taper hehe
oddis Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Man er frekk for å gjøre en god deal? Jaha.. Tror nok selvransakelse er eneste uvei her. Selge bil med en vond følelse skal man ikke gjøre, med mindre man er økonomisk tvunget, noe man til syvende og sist bare kan skylde seg selv i. Folk som pruter eller er masete og urimeligefår bare dra herfra tomhendt. Var gjennom rimelig mange håpløse folk da jeg skulle selge en varebil. Den ene grønnsaksforhandleren etter den andre, alle dro tomhendt hjem
Gunnar Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Du kunne lagt den ut for hva du ville du og, men med en høyere pris så tar en større sjanser, både fordi det kan bli mye jobb og ta lang tid å få solgt den, og man har også mer å forsvare om noe skal vise seg å være feil på den i ettertid. Kjøper man en billig bil er det lettere å svelge litt småfeil. Dessuten blir det nok helt sikkert pruta 10% på den der...
Wacman Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 jauda,jeg redigerte innlegget mitt litt også,etter å ha tenkt meg om litt. Men neste gang jeg selger en bil verdt over 50k har jeg i det minste noen erfaringer å bygge på.
Wacman Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Var ikke så jeg "måtte" selge bilen pga økonomiske grunner oddis, jeg solgte den pga overgang til nsb (smart valg..not.) pluss at jeg hadde kjøpt en annen bil også. Ellers ser jeg poenget ditt, det var jeg som ga meg,da jeg var lei av å ha den ute til salgs med alle mulige rare innbytteforslag og skambud. Gjør ikke den feilen en gang til.
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Var nå mye som ikke stemte angående den første der! Var for det første alt for billig til å være en så strøken bil som var gått lite så her ligger det nok mer bak Og så var det dette med en 535i fra 1993 da!!! Det blir vel også litt feil Det er aldri forbudt å tjene litt penger! Da jeg kjøpte min førstebil, en Passat 1,8T med 184 000 km på tellern så ga jeg 60 000 kr for den til faren til en kompis! Nå hadde bilen riktig nok gåen luftmengdemåler med dette blei fiksa og nye 18" RS4 felger blei kjøpt inn for 9500,-. Et halvt år senere og med 199 000 km så tok de den i innbytte i BMWen hos Bavaria for den nette sum av 80 000 kr! Ikke galt det synes jeg med tanke på at jeg med felger og reprasjon koster på bilen 13 000 kr og i tillegg kjørte bilen 15 000 km ( Så blei bilen også bytta inn med noen kjipe orginale 15" også, fikk 6000 kr for RS4 felgene privat )
Ballder Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Dette må da være månedens tråd av en eller annen grunn.
Ballder Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Fordi din første reaksjon var overopphetelse over eget salg og avgjørelse, og da smelle til med en tråd som dette. Selvsagt ser det bedre ut nå etter redigeringen din, men lell. Må bare le litt liksom.
Wacman Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Er lov det. Prøvde i det minste å tone det hele ned litt etter at hvilepulsen kom tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå