Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjøpt nye grøftelys til bilen min, med M-tech front og da selvfølgelig m-tech grøftelys :)

Hvor høyt skal dem lyse?

Er det ikke noe med å stille inn til en vegg, med et par meters avstand, så skal de lyse så og så langt opp eller noe?

Noen som vet hvor høyt, og hvor langt fra veggen? :)

Mvh.

Fredrik

Skrevet
Grøftelys har som oppgave å lyse opp grøftene ved bilen når du kjører, derav navnet. Grøftelys skal lyse så og si rett ned, og skal ikke blende.

Jeg vet jo det, men de skal jo ha en gitt høyde uansett.

Mener jeg brukte den amerikanske metoden, http://www.westfalia.org/community/showthread.php?t=317

SKulle tro at det virker helt fint, ingen som blinker på meg ihvertfall, og de lyser endel framover, men ikke noe høyt.

Må kikke litt nærmere på den, var mye å lese :) Men takk! :)

Mvh.

Fredrik

Skrevet

Tror jeg er litt treig når det kommer til dette :oops:

Skulle likt å vist hvor mange meter man kan stille seg fra en vegg, og hvor høyt på veggen de skal lyse :mrgreen: Grader og slikt blir litt avansert :lol:

Skrevet

Da må vi først vite hvor høyt fra bakken de er nå. Dette kan variere med ulik senk osv.

Edit: Og tre grader vil si at de lyser nesten rett frem, men litt nedover. Ikke mye. Tenk deg at 0 grader er rett frem, 90 grader er rett ned. Da forstår du at tre grader er lite.

Skrevet
Da må vi først vite hvor høyt fra bakken de er nå. Dette kan variere med ulik senk osv.

Edit: Og tre grader vil si at de lyser nesten rett frem, men litt nedover. Ikke mye. Tenk deg at 0 grader er rett frem, 90 grader er rett ned. Da forstår du at tre grader er lite.

Aaaah! :lol:

Da skjønner jeg #-o Slik de lyser nå lyser de kanskje 1,5 meter frem om bilen :o Er vel kanskje ikke så rart at dem ikke lyste så forbanna mye ut i grøfta da.. Lyser kun "skyggelys" eller hva man skal kalle det.. Og det lyser ikke så veldig sterkt :)

Men da vet jeg vertfall at dem skal lyse en god del lenger frem da :)

Bilen har orginalt M-tech understell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...