Gå til innhold

Ikke uventet at E39 sliter dekk på innersiden bak..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aha, okei e får bynne med en firehjuls å se om ikke det blir bedre, om ikke så får e finne ut ka foringer bake som må skiftes så spissinga på høyre bak blir bra! Jeg kjører på 17" så er ikke rare store hjulene heller:s Brages Ålesund har jeg ikke vært på siden de nektet å bestille deler til meg fordi jeg har en dansk versjon, de mente jeg hadde et annet kjølestsyem, off orka ikke mere Brages nei:p

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Aha, okei e får bynne med en firehjuls å se om ikke det blir bedre, om ikke så får e finne ut ka foringer bake som må skiftes så spissinga på høyre bak blir bra! Jeg kjører på 17" så er ikke rare store hjulene heller:s Brages Ålesund har jeg ikke vært på siden de nektet å bestille deler til meg fordi jeg har en dansk versjon, de mente jeg hadde et annet kjølestsyem, off orka ikke mere Brages nei:p

Hæ? Danske versjon så vil dem ikke bestille deler? Det hørtes jo RIMELIG merkelig ut sprør du meg #-o

Kan jo sjekke bmwfans.info og se om du kjenner igjen noen deler som kanskje er med på og holde alt oppe.. :)

Skrevet

Hæ? Danske versjon så vil dem ikke bestille deler? Det hørtes jo RIMELIG merkelig ut sprør du meg #-o

Kan jo sjekke bmwfans.info og se om du kjenner igjen noen deler som kanskje er med på og holde alt oppe.. :)

Ja han sa det var andre slanger å heile systemet var annerledes, så sa e ja det e jo kanskje en Anna termostat som åpna se litt før pga temperaturen osv, men nei siden han ikke visste om det var likt alle andre så ville han ikke bestille, så e tok en tlf til koed å da fikk e delen en dag etterpå:) kan nevne dem va litt mere hjelpsom når e bestilte en orginal nøkkel der for nærmere 850 kroner, nei dem skal behandle alle kundane likt om e legge igjen penger eller ikke:) får ta å søke litt å se:) takk for rask svar sjøl om tråden var gammel:)

Skrevet

problemet her er som oftest at indre nedre bærebru foring er slitt, slik at når dere kjører så flexer foringen som fører til dårlig hjulstilling under kjøring.

Skrevet
problemet her er som oftest at indre nedre bærebru foring er slitt, slik at når dere kjører så flexer foringen som fører til dårlig hjulstilling under kjøring.

Forstår jeg deg rett om du mener foringene i innfestningen til bærebruene bak? :)

Skrevet
Jepp. Ser ikke om de er slitt før man slipper ned bærebrua.

Hm, tenkte å bytte disse i sommer men slo det fra meg, nå skal de byttes uansett. Takk for tipset! :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Har ikke giddet å lese mer enn første og siste side, men OP spekulerer på hvor han plasserer seg på veibanen og om dette er årsaken. Jeg har en annen teori, og dette har jeg opplevd selv på en helt flunkende ny E90 som jeg hadde, med M-sport understell; Rundkjøringer! Vi svinger mer mot venstre enn vi gjør til høyre pga alle disse forpulte rundkjøringene overalt. Sving for sving så er det statistisk likt med antall ganger, men tenker du i antall meter, så vil jeg påstå at vi kjører så mye som tre ganger så langt i venstresving enn høyre ila dekkenes levetid. camber skal hjelpe mot det, men bare litt, og bare ved krapp svinging/krenging, ikke dag til dag kjøring.

• 1 month later...
Skrevet

Hei igjen, dekkslitere :roll:

Nå har jeg kjørt litt over 6000 km på 275 dekk, og nå har jeg fått "bølge topper" på innsiden, på begge sider. Mest på venstre (kom der først).

Noen som vet hva dette kommer av? :) Steike snålt :lol:

Skrevet
Feil toe-in.

Nå er ikke jeg ekspert på hjulvinkler, men er det det samme som spissing? Atlså at hjula svinger innover? Sier seg kanskje selv? :lol:

Ble litt usikker! :mrgreen:

Skrevet

Hadde vært kjekt å visst om man kan bli kvitt dette. Spiste opp ett sett 265/30-19 dekk bak ifjor i løpet av snaue 5000km.... Gidder ikke det hver sommer ass:p

Skrevet

4-hjulskontroll, hvor du ber dem sjekke toe-in/out bak, og justere ihht. bmws spesifikasjoner. Har en følesel av at de fleste konsentrerer seg om forhjula når de tar 4-hjulskontrollen.

E39 har vel 2 eksentriske bolter som kan brukes for å justere toe og camber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...