Gå til innhold

Ikke uventet at E39 sliter dekk på innersiden bak..


Anbefalte innlegg

Skrevet
4-hjulskontroll, hvor du ber dem sjekke toe-in/out bak, og justere ihht. bmws spesifikasjoner. Har en følesel av at de fleste konsentrerer seg om forhjula når de tar 4-hjulskontrollen.

E39 har vel 2 eksentriske bolter som kan brukes for å justere toe og camber.

Det tror jeg stemmer bra ja :) Skal til og bytte alt i for og bakstillinga når delene kommer, får seg en real overhaling! Og da skal jeg be dem se nøye på bakstilling også. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

2 gangen jeg bytter knirkeforinger iår.. Nå skal bilen på 4-hjulskontroll, åt opp 255/30R20 på 7500km!!! heelt blankslitt.. faan

Skrevet

Har justert en god del hjulvinkler og vil anbefale deg å ta en ny firhjulsmåling. Min erfaring er at toleransene på de fleste hjulstillingsapparater er langt dårligere enn BMW godkjenner. Det er nok at man er litt slurvete med oppspenning av apparatene så blir måleresultatene feil. Bruk helst et apparat som monteres i de originale hullene mellom hjulboltene. Da er det mindre sjans for feil oppspenning. Legg merke til at BMW og MB har noen 6 mm hull i felgene mellom hver hjulbolt, disse er ikke der for utseendets skyld, de er til å feste målehodene til hjulstillingsapparatet.

Skrevet

Det må vel også nevnes at med de dekkene dere gutter kjører med er jo nesten dette å forvente. Det er NULL flex i dekkveggen på et 30profils dekk, så alle skjeveheter og feil hjulvinkler vil bli tatt opp i dekkbanen. Litt mer "fornuftig" dekk, så vil nok saken være en helt annet.

Jeg NEKTER forøvrig å tro at hvor man plasserer seg i veibanen og hvor mange rundkjøringer man passerer har noen som helst betydning. Come on!!

Skrevet
Det må vel også nevnes at med de dekkene som dere gutter kjører med er jo nesten dette å forvente. Det er NULL flex i dekkveggen på et 30profils dekk, så alle skjeveheter og feil hjulvinkler vil bli tatt om i dekkbanen. Litt mer "fornuftig" dekk, så vil nok saken være en helt annet.

Jeg NEKTER forøvrig å tro at hvor man plasserer seg i veibanen og hvor mange rundkjøringer man passerer har noen som helst betydning. Come on!!

Vel, jeg gjorde ingenting annet en at jeg begynte og kjøre midt i veispora, og dekka varte BETYDELIG lengre. :roll:

Og som du sier selv, mindre flex, med andre ord om du ligger og klartrer på skråene i veibanen så vil påkjenningen på innsiden/utsiden bli betydelig større, ergo mer slitasje... :)

  • 11 months later...
Skrevet

Hei!

Jeg fortsetter like gjerne på denne tråden siden jeg har tilsvarende problem.

Jeg kjører med 245/35-19 både forran og bak og jeg merker at det helt klart sliter mer på bakdekkene og da spesielt på innsiden. Etter å ha lest igjennom tråden, tror jeg nok også jeg har litt lite luft i dekkene. Usikker på hvor langt dekkene har gått da jeg har hatt bilen i bare en ukes tid, men har kjørt 800km til nå og mener at dekkene var vesentlig bedre når jeg kjøpte bilen, uten at jeg egentlig tenkte så mye på det.

Bare for å prøve å oppsummere litt for min egen del, så er det altså ikke så mye å få gjort med camber når det er originalt understell? Og er det da helst spissingen jeg burde be om å få justert når jeg skal ta en 4-hjulskontroll?

Det sliter litt mer på høyresiden som dere kan se på bildene..

Venstre:

i08ebqiezneb6ql5hpcl.jpg

Høyre:

76ja84n1c07menaq8b8v.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...