Gå til innhold

E38 "White Stance". Nylakkert, Flere bilder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en ferietur hjem til Vestlandet, hadde jeg plutselig kjøpt meg en ny bruksbil. Hadde sett en del etter e38 for salg, men kjøpet ble igrunn ganske impulsivt. Noe jeg egentlig ikke angrer på i det hele tatt. Bilen er en drøm å kjøre, og har ikke hatt noen særlige problem. Har vert opp på bukk med den, å det var nesten ikke antydning til rust noe sted. Bilen var importert fra Tyskland i 1999, og har visst kun vert eid av bmw-entusiaster.

Har allerede støpt meg mine egne "badlook-øyelokk" i polyester og bestillt mange nye deler (i carbon)/diskret styling til bilen. Ser fram mot montering :D

Ellers så har jeg en ganske rå ide med bilen. Den skal hel-lakkeres og nye 20" felger skal skaffes. Fargen er konfidensiell enn så lenge, men det blir bra! Vertfall i mine øyne 8)

dnl2b3xd48kuhu6b8l1x.jpg

dhfbzaneghyhfkw4j9k0.jpg

5lo3ewxyn8yds69fhdhy.jpg

jf2yznoyenv5vw4zjto0.jpg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Grattis med ny bil :)

Kan skrive under på at planene for denne bilen er meget spennende, noe som forhåpentigvis vil komme frem her i tråden etterhvert som deler kommer i hus :wink:

• 3 months later...
Skrevet

Ja da har det gått en stund siden jeg oppdaterte noe her.

Venter på stylingen jeg bestillte, men den er vertfall på vei i posten nå. :D

Har ellers handla meg litt stereo som jeg etterhvert skal installere.

Har trekt nye ledninger fra spiller til forsterker og har begynt å lage en iPhone/iPod adapter som skal fungere sammen med spilleren min. Legger ut litt bilder.

ku8r1k8nt0hf2c8hj8dv.jpg

iPhone/iPod ledning. Fantes ikke lengre, heller ikke skjøtekabel. Så da måtte jeg forlenge den selv. Ikke lett med 9 TYNNE ledninger :roll:

slgfpar659tt4p180kai.jpg

iPhone/iPod ledning ferdig med krympestrømper.

uglnvmmh5amjtnlc6iww.jpg

Trangt nok i E38 ja..

ni46s8ppnswz2jkrb12t.jpg

Endeli ferdig med kabelstrekkinga. Da var det bare å få trykt det inni og ha på alle deksel igjen.

torvg4xjch6pxdt8s0ef.jpg

Her holder jeg på å lage en iPhone dockingstasjon. Der tlf orginalt er. :mrgreen:

9s59pgfeul1iopmqvk2j.jpg

iPhone/iPod kontakten.

lty4cf1da14g0udf5vaz.jpg

Mange inn- og utganger på spilleren. Kjekt! :D

Kan kjøre ryggecam rett inn på oxo, så mulig det blir etterhvert.

• 4 months later...
Skrevet

Da er det mye som er gjort med denne bilen siden sist jeg oppdaterte noe her.. Pøser derfor på med bilder. Får bare beklage kvaliteten på noen av bildene, da de er tatt med mobil. :?

Legger først ut bilder av Øyelokk/badlook prosjektet mitt. Var igrunn et prøveprosjekt, men får se. Blir vertfall bedre når alt får samme farge.

Skal legge ut flere bilder på stereoprosjektet som har tatt helt av :roll::D

qr2odm0czmsv1yl776f8.jpg

Støping med fleecepledd og polyester.

7rsgvdwpexa7y3b684ay.jpg

10q12xpidwg7kzi14jed.jpg

09799brutw3vh0272fgh.jpg

elsxdb6pj9abpxat76zg.jpg

06m4i9i6syz9yimhnwcc.jpg

orhzgbegiwpe650tnxfd.jpg

wd8ptpxszaa1k51rgd0h.jpg

Det ser ikke så fint ut nå, men tror det blir bedre når alt skal lakkeres i samme farge. Blir de for jævli, så tar jeg dem av...

Som sagt. Kommer flere bilder!

Skrevet

Her er forresten felgene jeg vurderer..

Får de opp til 24", men tror det lønner seg å kjøre 20" her til lands :?

(22X9.5 FRONT AND 22X10.5 REAR)

k5lctmook9s2fnosug8k.png

Hva syns dere?

Skrevet

Genial ide med tanke på ipod saken,den skal du skryt over.

MEN.Ta vekk de stygge øyelokka,de passer ikke på en e38,bilen mister bmw kvaliteten med engang sånt kommer på..

Felgene var,njaaa helt syk råe :)

Skrevet
Genial ide med tanke på ipod saken,den skal du skryt over.

MEN.Ta vekk de stygge øyelokka,de passer ikke på en e38,bilen mister bmw kvaliteten med engang sånt kommer på..

Felgene var,njaaa helt syk råe :)

Jo takker.. Syns det var greit å bruke plassen til noe fornuftig. Den orginale telefonen er jo ikke akkurat flittig brukt. Og det er jo ingen ulempe å få ladet telefonen sin uten en haug med ladere som slenger. Øyelokka skal få stå på til ny farge kommer på. Har jo laget dem, så må jo se hvordan det blir først :) Men er enig i at de ikke passer på nå ja. Om jeg f.eks skal ha facelift skjermer og lykter, så passer de ikke heller.

Skrevet
Denna var stillig, følger med videre her :)

Gjør det :mrgreen: Kjem bilde av stylingen jeg har kjøpt inn. Hamann hekkskjørt osv..

Skrevet
stilig prosjekt! :D pøs på med bilder!

Will do, må bare sortere de ut. Skal se om jeg finner bilder fra den store kassa med carbon deler som kom :)

Skrevet

Dette kan jo bli interessant. Bilen er veldig clean og pen slik den er nå, med den sølvgrå fargen. Så jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å legge på for mye ekstragreier som lyktesenkere, karbon osv. Kan raskt gjøre at bilen mister sitt, i utgangspunktet, eksklusive preg. ;)

Dog er det jo selvfølgelig din bil, og din smak som avgjør.

Skrevet
Dette kan jo bli interessant. Bilen er veldig clean og pen slik den er nå, med den sølvgrå fargen. Så jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å legge på for mye ekstragreier som lyktesenkere, karbon osv. Kan raskt gjøre at bilen mister sitt, i utgangspunktet, eksklusive preg. ;)

Dog er det jo selvfølgelig din bil, og din smak som avgjør.

Fin som den var ja, men nå vil ikke jeg kjøre rundt i en orginal E38. :D

Bilen skal hellakkeres med ny farge etterkvert. Driver å bygger om/trekker/lakkerer interiør og interiørdetaljer for å matche resten av bilen. Anlegget som bygges er i samme stil som resten. Skal legge ut en liten teaser senere.. hehe 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...