Gå til innhold

Maximillian sin E39 *SOLGT*


Anbefalte innlegg

Ja, utrolig flott bil med flott motor. Skyver greit fra seg! ;)

Felg prosjektet gjekk på skinner helt til total katastrofe.

Fiksing av enorme kantkjøringer på alle 4 felger (GJORT)

Grunning (GJORT)

Lakk (GJORT)

Klarlakk (FIASKO)

Uten min viten om konsekvensene, så valgte eg ein silikonbasert lakk. Lakken var strøken og fin HELT til eg la på klarlakk med antisilikon blanda inni klarlakken. Som resultat ble felgene ble HEILT forjævlig stygge. Masse små bobler og "krater" virket det som i klarlakk. Så alle 4 felgene fikk gjennomgå masse lakkfjerner og høytrykk høgtemperert steaming og står nå mer eller mindre forferdelig stygge i garasjen. Motivasjon for å pusse er ikkje tilstede for å sei da sånn! Super kjipt...

Utenom det så er BMWen avregistrert og vinterlagret for førstegang i mitt eige. Vertfall til noken bestemmer seg for at de vil ha den. Noke det virker som ingen vil, selv om det er 4130 visninger på annonsen... :/

Anywho, eg å noken kompiser tok noken kjørebilder for ei drøy veka si. Blei et par gullkorn synst eg.

bxmbcqes6anm7l3g3z3f.jpg

ih7qv1sciv1nfvgevc6x.jpg

1e9bp8de9gck8ew62c7u.jpg

lwe1op5rwuxn39lc3pch.jpg

obxrvdefwf2ltn0qr68j.jpg

0ax0j0b9jbbqf8iz9hjl.jpg

0un361sfhr32e04d7ln7.jpg

j66ze9uycnwn2du92ata.jpg

Edit: Vist noken kan noe om godkjenning av motor, ta en titt her: viewtopic.php?f=1&t=200342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtøffe kjørebilder hvilke innstillinger bruker du på kameraet for å få så gode bilder ?

Takk for det! Dyktig kompis så tar bilder, så skal ikkje skryte på meg noke fotokunnskap! :lol:

Skal se om eg får noke innstillinger utav han. ;)

Flotte bilder, og fltt bil ikke minst! Kanskje den blir av interesse for meg dersom den fortsatt er til salg etter jeg har fått solgt min :)

Takk for det! ;) Ja, er bare å ta kontakt for en prat. Vi blir alltid enig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert den tøffeste E39'en jeg har sett. :)

Hva må til for å få den godkjent som 528?

Ny her på forumet !

Hei å velkommen til Bimmers.no Forumet! ;) \:D/

Takk for det! Alltid kjekt å høre positivt om den! ;)

For å få den godkjent 528, må søknad sendes inn og få godkjent ombygg prosess, bakbremser må byttes til ventilerte/528 bakbremser. Det må dokumenteres at karosseri er likt fra 520 til 528 og evt forskjeller mellom dem (noe som er minimal), vekt på foraksel fra nye til gamle motor (tilnærmet lik med 10-25kg forskjell). Delenr forskjeller mellom en 520 og ein 528 og ka så må byttes. Litt papir arbeid, men det er det letteste ombygget å få godkjent. ;) Driver å tenker litt på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skaffer jeg denne modulen ?

Du har ein facelift M5, så det er enda enklere for deg å bare programmere det gjennom ODBII stikket ditt. Rett og slett programmerer bilen til å tru at den er US, så kommer lysene slik.

Mener Tzunami har gjort det på sin M5 som han nylig henta i Tyskland! Vist ikkje du kan/vil gjør det så kan du kjøpe denne modulen og å få samme effekt:

http://www.autolights.no/products/us-blinker-module2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk! :D er foreløpig 17 år og kunne gjerne tenkt meg den bilen som førstebil. Problemet er at det enda er 9 måneder til jeg fyller 18 :( blir vel solgt til da .. Skal du ha noe høyere pris om du selger den godkjent ombygd ? I mine øyne en perfekt e39. Drømmen min er e39 m-tech eller e46 coupe m- tech :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig ein helt rå bil du har, PenguiN-! Drømme bilen min i absolutt rett farge! Bra planer du har også! ;)

Tusentakk! :D er foreløpig 17 år og kunne gjerne tenkt meg den bilen som førstebil. Problemet er at det enda er 9 måneder til jeg fyller 18 :( blir vel solgt til da .. Skal du ha noe høyere pris om du selger den godkjent ombygd ? I mine øyne en perfekt e39. Drømmen min er e39 m-tech eller e46 coupe m- tech :D

Ja, men det er flotte biler å drømme om! ;) Nja, er ikkje gitt at den er solgt til da. Vert masse interesse på bilen men lite bud eller folk som vil kjøpe. Bilen kanskje litt mer verdt på papir om den er godkjent ombygd og den er lettere å få solgt. Men kommer ikkje til å gi den vekk uansett. Har det ikkje travelt med å få solgt den! ;)

Akkurat nå leker eg bare med ideen å få den godkjent, leser meg litt opp teknisk sånn at eg veit ka da innebærer og arbeidet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...