Gå til innhold

Feteste BMW karosseri?  

150 stemmer

1. 1. Feteste BMW karosseri?

• E81/E82/E87/E88 1-serie
      0
    • E21 3-serie
      6
    • E30 3-serie
      44
    • E36 3-serie
      10
    • E46 3-serie
      9
    • E90/E91/E92/E93 3-serie
      9
    • E12 5-serie
      1
    • E28 5-serie
      9
    • E34 5-serie
      15
    • E39 5-serie
      5
    • E60/E61 5-serie
      6
    • E24 6-serie
      15
    • E63/E64 6-serie
      0
    • E23 7-serie
      0
    • E32 7-serie
      1
    • E38 7-serie
      7
    • E65/E66 7-serie
      1
    • F01/F02 7-serie
      0
    • E31 8-serie
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

man kan si hva man vil om e30 etter min mening men en ting er sikkert. Det ER og BLIR en klasikker. Det kan ingen nekte på. Jeg stemte selvsagt på e30.

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan du værsåsnill slutte med alt Porschepratet? Syns du drar opp den gamle 944'en din i nesten alle tråder? :roll:

Sorry, klarte ikke dy meg...

Jeg er enig i at tråden har sporet litt av, men jeg kan ikke se at det skulle være et problem at jeg noen ganger skriver om Porsche. Folk etterlyser og påpeker ofte alternative bilmerker som koster nogenlunde det samme som en eller annen eldre BMW modell vi diskuterer og i den sammenhengen er ikke Porsche (og spesielt 944) det dummeste å diskutere/vurdere.

Man får langt mere bil for pengene ved å kjøpe en eldre Porsche enn en tilsvarende gammel BMW. Du kan jo selv tenke deg hva som er den beste kjøremaskinen av en E36 og en 968. For ikke å snakke om E30 i relasjon til en 944. Går vi lenger tilbake i tiden blir det nesten komisk mhp. BMW´s alternativer... f.eks E21 vs. 931 (924 Turbo) og E24 vs. 930 (911 Turbo).

Apropos 911 Turbo av litt eldre årgang... så er den absolutt et interessant alternativ til f.eks en E24

8mipbedhbsh4rwcmd0v6.png

Du får heller lukke øynene og scrolle videre når du ser mine Porscherelaterte innlegg... :wink:

Skrevet

Nå har jeg faktisk hatt en Porsche 944 og vet hvor kompetent den er. Med en 951 mrk. II (944 Turbo S anno 1988) blir det ikke stort bedre på den billige siden av en E46 M3. 50/50 vektfordeling, et fantastisk chassis, 0-100 Km/t på 5,5 sekunder og en topphastighet på 270 Km/t forteller det meste... 8)

Hei Fredrik!

Jeg har akkurat kjøpt meg en 1987 Porsche 944 Type 2, og jeg må bare si at denne bilen imponerer - veigrepet er helt fantastisk! Utrolig bra grep og ekstrem nøytral i høyhastighetskurver uten et snev av understyring. Jeg kommer rett fra en MX5 med koni-understell, så har et meget bra sammenligningsgrunnlag.

Forrige eier hadde testet den på Rudskogen, og hadde ingen problemer med å ta diverse 911er og Impreza STI bl.a. Han hadde eid en bråta med Porscher/BMW M før, og foretrakk 944 framfor 911. Han solgte denne for å bygge mer hardcore banebil av en 1990 944S

944en ser jo rimelig bøs ut, og motoren er frisk og morsom. Med 45l bensin, 6l spylevæske, reservehjul og mye verktøy veier den 1270kg uten sjåfør. Bilen står på fine 16" 964 Carrera-felger, og har vinterdekk på 16" telefonfelger. Bilen mangler Servo og ABS, og det synes jeg er helt ok. Færre potensielle problemer...

928 er jo en annen type bil som er mer GT-orientert og med mye høyere bensinforbruk samt dyrere deler. Jeg har aldri vært på knærne for denne, og 944 er nok en bedre bruksbil.

Angående pollen - mine favoritter er E24, E30 og E34. Alle tre fyller hvert sitt segment, og jeg klarer ikke velge noen klar favoritt av disse.

(Slenger med et 944-bilde til Fredrik, håper det går greit)

z53bglo8idh0awaw3nos.jpg

Skrevet

Hei Fredrik!

Jeg har akkurat kjøpt meg en 1987 Porsche 944 Type 2, og jeg må bare si at denne bilen imponerer - veigrepet er helt fantastisk! Utrolig bra grep og ekstrem nøytral i høyhastighetskurver uten et snev av understyring. Jeg kommer rett fra en MX5 med koni-understell, så har et meget bra sammenligningsgrunnlag.

Forrige eier hadde testet den på Rudskogen, og hadde ingen problemer med å ta diverse 911er og Impreza STI bl.a. Han hadde eid en bråta med Porscher/BMW M før, og foretrakk 944 framfor 911. Han solgte denne for å bygge mer hardcore banebil av en 1990 944S

944en ser jo rimelig bøs ut, og motoren er frisk og morsom. Med 45l bensin, 6l spylevæske, reservehjul og mye verktøy veier den 1270kg uten sjåfør. Bilen står på fine 16" 964 Carrera-felger, og har vinterdekk på 16" telefonfelger. Bilen mangler Servo og ABS, og det synes jeg er helt ok. Færre potensielle problemer...

928 er jo en annen type bil som er mer GT-orientert og med mye høyere bensinforbruk samt dyrere deler. Jeg har aldri vært på knærne for denne, og 944 er nok en bedre bruksbil.

Angående pollen - mine favoritter er E24, E30 og E34. Alle tre fyller hvert sitt segment, og jeg klarer ikke velge noen klar favoritt av disse.

Gratulerer med en meget fin bil. Det er interessant at du trekker frem Mazda MX5 når du skal beskrive 944. Jeg kjøpte nettopp en MX5 to-tre år etter at jeg solgte min 944... som forøvrig var en facelift (1985/B). Min erfaring vedr. MX5 vs. 944 er identisk med din erfaring... fabelaktige kjøremaskiner er de begge to. Jeg kjøpte først en 1984 911 Carrera Coupé og gikk deretter over på de frontmotoriserte modellene 924, 928S og 944. Jeg snudde meg aldri for å se tilbake... de frontmotoriserte Porschene var vesentlig bedre allround sportsbiler. Jeg kjørte tilsammen over 150000 Km bak rattet i disse Porschene. 928S´en fraktet meg sogar helt til Gibraltar og det var en fantastisk fin tur. Ta godt vare på din 944... det er den verdt... 8)

Skrevet

z53bglo8idh0awaw3nos.jpg

Gratulerer med ny bil.

Jeg tror jeg har sett deg kjøre rundt i området her. Jeg skal si meg enig i at bilene har fantastisk gode kjøreegenskaper (de beste av det har hatt noe særlig erfaring med), men jeg er ikke helt solgt på designet.

:)

Skrevet

Gratulerer med ny bil.

Jeg tror jeg har sett deg kjøre rundt i området her. Jeg skal si meg enig i at bilene har fantastisk gode kjøreegenskaper (de beste av det har hatt noe særlig erfaring med), men jeg er ikke helt solgt på designet.

Du liker jo ofte litt eldre bilmodeller... hva med en 911 fra 1965 eller en E10 2002 Tii?

4hre8k2ccku3tojg9wze.jpg

5fb69gb4qmgku5pdrkio.jpg

Skrevet

Gratulerer med en meget fin bil. Det er interessant at du trekker frem Mazda MX5 når du skal beskrive 944. Jeg kjøpte nettopp en MX5 to-tre år etter at jeg solgte min 944... som forøvrig var en facelift (1985/B). Min erfaring vedr. MX5 vs. 944 er identisk med din erfaring... fabelaktige kjøremaskiner er de begge to.Ta godt vare på din 944... det er den verdt... 8)

Takker. Jeg vurderte også 944 prefacelift, men skjønte etterhvert at de har et noe dårligere interiør med dårligere instrumenter og svake ventilasjonsdyser. Bilen er ikke strøken, men i ok bruksstand. Noen kosmetiske sår her og der, dårlig pakning i bakruta som slipper inn regnvann ned i reservehjulsbrønnen, samt at remmene som skal slippe targataket 100% ut i bakkant ikke vil slippe. Men slik er nå gammel bil...Derfor jeg har en ny bil som bruksbil slik at man slipper å bekymre seg så fælt...

Gratulerer med ny bil.Jeg tror jeg har sett deg kjøre rundt i området her. Jeg skal si meg enig i at bilene har fantastisk gode kjøreegenskaper (de beste av det har hatt noe særlig erfaring med), men jeg er ikke helt solgt på designet.

Takker. Jeg kjøpte den på Vinterbro ja, men han hadde nesten ikke brukt den i sitt eie. Jeg bor ikke på Vinterbro, men kjører ofte i området. Så kan ha vært både gamleeier eller meg du har sett...

Jeg fikk en hvit 1:24 944 med rallydekor i bursdaggave i 1990 tror jeg det var, og etter det har jeg jo alltid hatt et godt øye til bilen.

Skrevet

gammel årgang 911 turbo er en bil jeg kunne tenkt meg når jeg får fast jobb etter utdannelsen en gang med tida..

fy fela så feite biler!! en 80-90 modell som er lettere frisert til 200-300 laken bør det være en mulighet for..heller det enn e24 faktisk.. selv om BMW'n kanskje er penere.. men gammel 911 er så barskt med turbovingen og i det hele tatt. Også er det turbomotor, noe som har mye å si, lettere å trimme:)

Skrevet

E21, for E30 hadde ikke vært en dritt uten denne. Kunne jeg stemt to ganger, så er det E12 og E21 som er de feteste modellene, uten sidestykket!

Skrevet
E21, for E30 hadde ikke vært en dritt uten denne. Kunne jeg stemt to ganger, så er det E12 og E21 som er de feteste modellene, uten sidestykket!

Men uten "Neue Klasse" (115/116/118/120/121) og E10 "02" hadde det vel aldri kommet en E12 eller en E21. De fleste bilhistorikere mener at gjennombruddet for BMW´s moderne produktportefølje kom med "Neue Klasse".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...