Lars89 Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Må handle nye coilovers nå da mine FK er gått lekk. Kommet over noen Supersport til en veldig grei pris. Er dette noe å satse på? Holder det et par-tre år med helårsbruk? Går det fortsatt an å justere etter vinteren? Jeg er klar over at det er pinnestivt osv, men det er jeg vant til
S.Arnesen Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Jeg kjørte med justerbart supersport i en sommer og en halv vinter uten noen problem. Jeg la gaffa rundt gjengene på vinteren, så sparte litt slitasje på det tenker jeg. Så lenge man er flink til å rengjøre før man skrur så blir det sjelden noe problem. Ene bakdemperen min gikk lekk etter bare 8-9000km, men har hørt snakk om at de har utbedret dette. (da det var rimelig vanlig)
Lars89 Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Skrevet Juli 24, 2010 Takker for svar! Ser det står det er tuv ned til 60mm senk. Regner med det går betydelig lavere enn det? Det er såpass stivt at det ikke subber selv med mye senk? Hvordan takler det aktiv/banekjøring?
S.Arnesen Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Takker for svar!Ser det står det er tuv ned til 60mm senk. Regner med det går betydelig lavere enn det? Det er såpass stivt at det ikke subber selv med mye senk? Hvordan takler det aktiv/banekjøring? nja, det går litt lavere, men ikke så altfor mye. Jeg hadde fronten skrudd helt i bunn, og da var det kanskje 2cm lavere enn jeg har nå (har nå 50mm fjører foran)... Jeg klarte aldri å subbe med det før demperen bak gikk åt skogen. Banekjøring rakk jeg aldri å teste med det justerbare på...
Lars89 Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Skrevet Juli 25, 2010 Sett på litt bilder osv av E46 med supersport og ser ut som jeg får det lavt nok. Da blir det kjøp Hvordan syns du det var å kjøre med kontra vanlige fjører btw? Har m-tech understell med 30mm eibach liggende, men blir for høy.
mspec Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 fk sir du..vurderer å kjøpe fk coilovers nu..hvordan var kvaliteten og stivheten på settet?
Eksos Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Jeg hadde supersport normale dempere på min E30.. Veldig stivt og godt til normal kjøring, men mitt sett var iallefall ikke kjapt nok til aktiv kjøring, så vil heller ikke tro bane-egenskapene hadde vert fenomenale.. Men bedre enn originalt er det jo
Robbi3 Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Er helt greie for vanlig bruk, skal du ha til bane anbefaler jeg bedre kvalitet.. Brodern sin ble kjøpt i januar i år, nå har han kjørt ca 10 000km.. Og det er lekk i dem, men så kjører han litt hardt.
Lars89 Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Kjører hardt selv så får se hvor lenge det holder. Man har da garanti Til 1000kr er det verdt et forsøk Ang FK var mitt veldig stivt, men det er et relativt gammelt sett så er nok ikke helt sammenlignbart med de nye setta. Kvaliteten kan jeg ikke si så mye om da jeg ikke har eid det siden nytt, men tror det holdt ca 4 år med helårskjøring før det begynte å lekke (tydeligvis en gjenganger på coilovers...) Oppleves fortsatt som rimelig stivt, men har bulka ene forskjermen utover så har tydeligvis mista noe av spensten. Nå skal det sies at jeg kjører med store hjul og relativt mye senk.
mspec Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 farsken,det hjalp meg ikke stort med valget mitt da jeg ikke vil ha det for stivt,men levetiden var jo ikke noe å klage på funne et billig sett til 3 lapper ca,men jeg vurderer om jeg skal gå for det eller spøtte ut 1-2000 ekstra å få justerbart på hardheta også..
Yngvejos Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Et tips for alle som har coilovers. er å invister i støvbeskyttere for H&R coilovers. Da vil levetiden på støtdemperne forlenges drastisk.
Lars89 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Har hørt mange si at også nyere FK er veldig stivt, så skal du ha "comfort" bør du nok se på noe annet. Coilovers generelt er veldig stivt i forhold til org understell, så justerbar hardet er kanskje ikke så dumt. Yngvejos: Kjøpes hvor? Virker veldig interessant!
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Jeg er mer glad i cup kitsene, altså lavere fjører med korte dempere... Mindre som kan bli ødelagt, men da finner jeg en ca ideell senk for meg. Er ikke ofte jeg gidder å gå under for å skru for å si det sånn Edit: Så har dem bedre komfort enn de vanligste coilover kitsene i samme prisklasse.. A la, 5-6 lapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå