Svendsen Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Hei sann! Jeg har akkurat kjøpt meg en M3 E30 og lagde meg en konto her får litt tips og hjelp. Så ser jeg at gir kassa på den er litt annerledes på den enn på vanlig biler, da 1.gir ned til venstre. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Sportsbiler skal ha det vet du, ytterst sjelden du bruker førstegear ved litt "aktiv" kjøring så da er det greit og ha det litt gjemt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Akkurat, var litt uvant i starten. Takk får svar, greit med litt hjelp når man er ny med dissa bilene. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 lenge siden jeg har vært borti disse kassene men de heter vel Getrag tror jeg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Det kan godt hende, ikke vet jeg hehe:P Men uansett en veldig morsom bil å kjøre bare man vender seg til giringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langdal Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Kassene er kanskje laget av getrag, men layouten heter dogleg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Hadde faktisk sånn giring på en gammel Datsun 180B SSS for mange år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Oja, hehe. Er nok første gang jeg har vært borti en slik kasse, men var noe sånt jeg tenkte meg med den kassen, sports giring osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 For de av oss som ser på top gear.. for et par episoder siden kjørte de i tyskland med en cosworth merce, og den hadde dogleg kasse.. alle dreit seg ut med den haha. men det er som du sier, for å få gira du bruker mest på linje og ikke ha det "ubrukelige" 1. giret der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Hehe stemmer det, så den episoden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flandy Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Kassen heter getrag 262cr og er sport kasse med 1.1 utveksling i 5 gir. Meget kul girkasse! Men den er litt svakere enn en getrag 265 som er mest vanlig. Edit: Jeg tror 1 gir er ned pga at det er 1:1 utvekslig i 5 gir! Vanlig vis er det 1:1 i 4 gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Grattiss med ny Bmw og velkommen til forume hehe Har du noen bilder av bilen din du kan legge ut her eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Grunnen til at det er slik har ingenting med at utvekslingen skal være slik på 4 eller 5 gir. Det bestemmer tannhjulene inni uansett. Det er pga ved banekjøring\aktiv kjøring, så jager man endel mellom 2 og 3 gir, og da er det en fordel å ha de på en rett linje. Istedetfor å måtte flytte mellom høyre og venstre som på en vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2010 Takk for god respons på spørsmålet mitt Her er et bilde av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Takk for god respons på spørsmålet mitt Her er et bilde av den. Nice Den var fiiiin Har du litt mere detaljer? info om bilen,hk,hva som er byttet evt.... Den var rååå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå