520Msport Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Tenkte å kjøpe meg en poleringsmaskin/slipemaskin for å fikse litt på min 520i 2002.Skal bruke den til litt slipping av lakk for lakkering, fjerne striper i lakken og polere bilen. Noen som har noen gode tips/erfaringer til hvilken og hvor jeg bør handle den? Ebay kanskje? Budsjett er 500-1500 kr. Og hva trenger jeg av poleringskluter osv? Alle tips/erfaringer mottas med takk
bmwkizn Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Gå for maqita eller Flex Utrolig gode maskiner EDIT: men de er litt dyrere enn prisklassen din..Kansje det er mulig å få taki brukt, det vet jeg ikke
520Msport Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Gå for maqita eller Flex Utrolig gode maskiner EDIT: men de er litt dyrere enn prisklassen din..Kansje det er mulig å få taki brukt, det vet jeg ikke Ja blir litt dyre, ser den Makita koster 4000,- Men sikkert ei knall bra maskin Men satser på noe billigere, trenger ikke proffkvalitet. Så ei Best maskin kosta 300,- thorshov. Men Den er sikkert så dårlig å jobbe med at jobben ikke blir gjort.
520Msport Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Hva med denne? Blir dette for dårlig? http://viewitem.eim.ebay.no/180mm_SANDE ... 17883/item
SSM Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Milwaukee, Hitatchi, Makita, Metabo eller Flex. Selv bruker jeg Milwaukee . Og dessuten er det ikke bare til og kjøpe maskin og gi gass. Du må ha forståelse for hva konsekvensene kan bli ved polering med roterende maskin. Sett deg inn i litt teoretisk bilpleie først. www.detailersclub.no
sdw Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Biltema har jo forsåvidt fått inn en roterende maskin hvis ikke jeg tar mye feil? Vurderer personlig å prøve denne da den ligger på 500 snille kroner, noe som er perfekt for mitt behov siden jeg bare polerer 3 biler et par ganger i året. Etter min mening er det produktene og måten (evt. hvor mye) man bruker maskinen på som teller, ikke hva maskinen kostet.. men antar at det blir som med alt annet. Skal man ha noe som varer i 20 år og koster endel mer, eller en maskin som _kan_ bli ødelagt over tid men billig å skifte ut? Just my 2 cents, resten er opp til deg
todleif Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Biltema har jo forsåvidt fått inn en roterende maskin hvis ikke jeg tar mye feil?Vurderer personlig å prøve denne da den ligger på 500 snille kroner, noe som er perfekt for mitt behov siden jeg bare polerer 3 biler et par ganger i året. Etter min mening er det produktene og måten (evt. hvor mye) man bruker maskinen på som teller, ikke hva maskinen kostet.. men antar at det blir som med alt annet. Skal man ha noe som varer i 20 år og koster endel mer, eller en maskin som _kan_ bli ødelagt over tid men billig å skifte ut? Just my 2 cents, resten er opp til deg Biltema sin maskin er ok for ein nybegynner. Men den klarer ikkje å opprettholde hastigheiten ved belasting. Dette er litt negativt. So må du ha ei eller 2 nye bakplater. Den som er på er for stor. Litt forskjellige pads må kjøpes inn. (dei som følger med er ikkje brukandes) Og du trenger litt forskjellige poleringsmiddler. (iallefall 2) So det blir nok litt utgifter alikevel.
520Msport Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Kanskje best jeg holder meg unna dette, og kun polerer for hånd..... Ser på den detailers linken at noen har gjort det til en vitenskap å polere bil. Men blir sikkert et resultat som gir gåsehud
nimitz Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Ikke gi opp))) Har du Clas Ohlson i nærheten så kjøp deres to hodet polermaskin. Har selv en slik og den er både lett og arbeide med, samtidig som den gjør jobben rimelig greit. Kom faktisk høyt opp i NAFs testing av polermaskiner i fjor i bladet Motor. Har også en dyr vinkel polermaskin, men den ga jeg opp siden den er såpass krevende og jobbe med.
ogee1 Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Skil har en maskin som ligger mellom de ultrabillige (Biltema o.l.) og de proffe i pris. Den har fått brukbar omtale. Mener den heter 9550 eller 9950, og koster ca 1300. Føres bl.a. av Torshov bilrekvisita.
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Det som skiller dyre maskiner fra billige maskiner er først og fremst kvalitet/levetid og evnen til å holde turtall under belastning. De dyrere maskinene holder konstant turtall uansett belastning. Jeg betalte ca 2000,- for en Hitachi, kanskje den rimeligeste i proff-segmentet. Ser på dette som en engangsinvestering jeg har nytte av i lang tid. Du får Makitaen til samme pris om du kjøper fra England. I tillegg må du ha 2-3 forskjellige polisher, et par pads til hver type polish, en bra bakplate med skum forenkler mye, maskeringstape osv. Regn med 3-6 lapper for alt sammen avhengig av hvilket nivå og maskin du velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå