Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja juridisk sett så er det jo straffbart å holde tilbake hennes del av pengene, hva som er årsaken til bruddet spiller absolut ingen rolle i denne sammenhengen, det som er viktig er hvem sitt navn kontrakten står på, står den i ditt navn, hennes navn eller begge ?

Skrevet

Håndtere saken? Du gir vel beng i det!

Ho svikta deg, og da driter du i ho.. Ho er vel ikke alene om å bli såret akkurat! Du får ta det litt på feelingen Penguin, men detta er ikke DIN feil heller..

Skrevet

så lenge dere ikke har noen kontrakt dere imellom om at dere skal bo sammen og dele utgiftene så må dere nok dele tapet, du kunne jo faktisk bare flyttet inn alene (iflg lov og rett) selv om det høres urimelig ut. husleieloven er helt på trynet når det gjelder sånne saker

Skrevet

Så lenge ho ikke går rettens vei så gir du faen. Om ho saksøker deg så gir du ho bare de 4k..men er nok lite sannsynelig at ho går til advokat med dette :P

Skrevet

Vi har jo en kontrakt hvor det står at vi skal bo ilag fra og med 1.august?! Husvert kan nok også bekrefte at det var eksen som tok kontakt og ba om å annulere kontrakten, ergo tydelig at det var hun som forlot den.

Er dette noe jeg kan snakke med huseier om å be hun ta en avgjørelse på?

Feelingen sier at hun ikke kommer til å gi seg, snakker ikke om rettsak, men kanskje får seg ny type og sender han på døra, ringer i tid og utide, får mora til å ringe meg osv...rett og slett ting som er ubehagelige selv om jeg ikke akkurat sitter å skjelver i buksa.

Skrevet

Feelingen sier at hun ikke kommer til å gi seg, snakker ikke om rettsak, men kanskje får seg ny type og sender han på døra, ringer i tid og utide, får mora til å ringe meg osv...rett og slett ting som er ubehagelige selv om jeg ikke akkurat sitter å skjelver i buksa.

Tror ikke du skal være redd for å få ny type på døra, men fortsetter de med all denne ringinga og masingen som du oppfatter som ubehagelig så er det vel mer snakk om krenking av privatlivets fred som det så fint heter! Og da er det plutselig ikke bare du som står svakt i saken her sett med juridiske øyne.

Kvinnfolk som er i sånn humør som din eks er i nå er egentelig helt umulige å få til sunn fornuft. De har enten en støttende mor eller en haug med venniner som driver en propoganda aksjon mot deg og fyller det forvirrede hue hennes med enda mer vrangskap! Da fruen og jeg hadde en knute på tråden en gang så var det akkuratt det samme, venninene hang rundt henne og maste om hvilket rasshøl jeg var! Jeg hadde sagt at ho måtte begynne å innse og innrømme egne feil og at ikke alt bare var min feil, noe som fikk en vennine til å klikke å be henne flytte ut. For oss så ordna det seg heldigvis etter noen dager etter at jeg til alt hell hadde fått overbevist henne om hvilke hyklere venninene hennes var :wink:(Ho så det nok selv også da de smørte litt for tjukkt på, så var ho vel også fortsatt glad i meg da :) )

Jeg tror jeg vil anbefale deg å bare ta tiden til hjelp å bare holde på pengene, å snakke fornuft tror jeg har lite for seg. Hold fast ved at ho brøt ut av "avtalen" og da blir det som det har blitt. Men sett hardt mot hardt angående all den ringinga de driver med, sånt er alt annet en hyggelig.

Skrevet

Penguin: Hvor gamle er dere ?

Vil foreslå at du møter eksen din jeg. Og at dere i rolige omgivelser kan diskutere saken slik at du har mulighet til å fremlegge dine argumenter på en ryddig og ordentlig måte. Ingen er jo tjent med krangling uansett.

Skrevet

Jeg ville prøvd som Hansen_ sier, å snakket med henne rolig og forklart hvor dumt det økonomiske opplegget rundt det blir. Ikke at du hadde kjøpt møbler osv, men at du syns det er kjipt å måtte betale de 4k når hun bryter avtalen. Jeg ville også holdt meg klar diskusjonen om hvem som er skyld i hva, hvem som har sagt/gjort ting og tang som har gjort at hun flyttet ut. Fakta er at hun forlot DEG og avtalen, ikke motsatt.

Videre ville jeg lest godt gjennom kontrakten med huseier. Jeg syns det er urimelig mye å holde tilbake leie for 1mnd! Det er ikke så mye jobb å legge ut annonse på finn og holde en visning eller 3. Se hva som står i kontrakten. Det er i tilfelle på kontrakten du kan hente noe juridisk (i tillegg til å beholde pengene til dama?)

Skrevet

Fredrik, det er ikke ting hun gjør, men ting jeg ser for meg at hun kan komme til å gjøre om jeg ikke betaler..

Jeg er 25 hun er ....18....

Skal se om jeg ringer henne når pengene er på konto og foreslår at vi møtes og tar en prat..

• 4 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...