awt Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Årets sommerferie gikk til USA og Route 66. Selv om det er veldig mye autofilt overalt er det ikke alt som er enkelt å få på kamera, i tillegg blir man lei amerikanske biler etterhvert. Her er ihvertfall et "lite" utdrag av bildene. Skywalk på toppen av Sears Towers i Chicago. Veldig stilig ting, er noen hundre meter ned. En god del stilige skyskrapere, men dessverre vanskelige fotoobjekter når man står nede på bakken... "The Chicago Bean" Litt bil Politibilene i USA er bittelitt tøffere enn her hjemme. Jeg fikk til og med lov til å teste ut baksetet. Gitter foran vinduene bak er jo en selvfølge.. Ekte amerikansk diner Diverse Leiebilen vår Verdens største gyngestol En litt spesiell bar ...med noen tusen BH-er i taket Denne taubilen var faktisk inspirasjon til taubilen i Cars-filmen Motorsykkelmuseum for de som liker slikt. Legg merke til reimen som driver bakhjulet Motorsykkel med støttehjul Et bittelite kors... Limousin-service til biff-restaurant i Texas. Cadillac Ranch. Hele denne bilen var full av signaturer skrevet av passerende. Midtveis! Til venstre for den pinnen/gjerdet til venstre i bildet er klokken en mindre mer enn til høyre. "jippi" Litt fra et bilmuseum ...og så utenfor Her er vi på vei opp til det høyste punktet på turen, en av veldig få steder med svinger, men her var det til gjengeld _veldig_ mange av de. 3200 m.o.h., Albuquerque ligger nedenfor her, ca. 1400 meter under oss. Mustangene samlet lang lang slette... Litt stilig motell-konsept Årets juletre? Grand Canyon, dessverre er det umulig å få noe som helst inntrykk av Grand Canyon på bilder. En stakkarslig bjørn vi fant... Litt fra Williams, Arizona Ash Fork Seligman, en veldig søvnig by som hadde absolutt alt av souvenirer til en billig penge En kafè/butikk lang ute i gokk, var endel biler rundtom her ...der noen hadde stått en liten stund Toalettet Oatman, her gikk det esler løst i gatene. Temperaturen her var rundt 50 grader celsius... Litt stilig sak. Så nærmer vi oss Las Vegas Denne stod på Harley-kafèen, her kunne man selvgølgelig gifte seg også. Dampdrevet brannbil. Levering av Mustangen Los Angeles BMW! Universal Studios Hollywood ...og da kjører man selvfølgelig limo Santa Monica Prowler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baardsen Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Stilig! Skal så sykt ta den turen en gang selv! Hvor lang tid brukte dere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Masse gromme bilder! Lurer også på hvor lenge dere var der.. Hvor bestilte dere turen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 hvorfor må amerikanske biler være så dyre? eller hvorfor må jeg forvalte penger så dårlig:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Så ut som en morsom tur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Stilig! Skal så sykt ta den turen en gang selv!Hvor lang tid brukte dere ? Vi brukte 16-17 dager, totalt 4392km. Hadde tre overnattinger i Chicago, to i Williams (Grand Canyon), to i Las Vegas og tre i Los Angeles. Resten kjørte vi hver dag. Masse gromme bilder! Lurer også på hvor lenge dere var der.. Hvor bestilte dere turen? Turen ble annonsert Autofil-bladet, men turoperatør var www.route66usa.info. Kan absolutt anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 For en tur det så ut til å være! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Utrolig hvor mange biler som bare står og ruster i USA. Så ut som en fin tur. Mange bra bilder Synd det var noe dritt på linsa når du tok bilde av den gamle bensinstasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baardsen Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Vet du sånn ca hvor mye penger dere brukte på hele turen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Har så utrolig lys til å dra til Amerika. Det ser så gøy ut å være dere. Et must måtte vel vært å kjørt på Route 66, selv om jeg tror jeg hadde blitt "litt" lei av å se det skiltet overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Utrolig hvor mange biler som bare står og ruster i USA.Så ut som en fin tur. Mange bra bilder Synd det var noe dritt på linsa når du tok bilde av den gamle bensinstasjonen... Ja, jeg har ikke tatt bilde av en promille av alt det jeg så en gang. Mener du Texaco-stasjonen? Bildet er tatt gjennom et vindu, men jeg har sikkert fem bilder til av samme stasjon om det er av interesse. Vet du sånn ca hvor mye penger dere brukte på hele turen ? Har ikke regnet på det, men foruten prisen på selve turen gikk det vel muligens $100 dagen. Alt kommer an på hva du kjøper deg og slikt, mat er ikke spesielt dyrt, men det er jo mye annet morsomt å kjøpe. Bensin var inkludert i turprisen, det samme var inngang til endel av aktivitetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Sykt morro å se slike bilder av en så fin tur vet hvor turen skal gå etter hvert ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Jeg har hatt en liten drøm i mange år om å kjøre Route 66 i et gammelt flak av en jankercab. Det så jo ut som jeg må gjøre en realitet av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Må ha vært en utrolig minnerik og opplevesesfull tur! Men jeg syns jeg så en med skinnvest det sto "NORWAY" på?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2010 Ja, dette var en arrangert tur der flere kjørte motorsykkel, da har de ofte slike klær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå