Gå til innhold

Plutselig er en drapsmann...

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan man se! Det er så fort gjort at det går galt selv om man tilsynelatende har kontroll. Jeg har det alltid i bakhode selv hvis jeg skulle komme i skade for å kjøre litt for fort, kommer det noen uventet ut fra en sidevei eller en unge som plutselig løper ut i veien så har man ikke sjanse til å stanse! Det er i allfall en tankevekker som hjelper meg til å kjøre pent, i tillegg til den skyldfølelsen man måtte ha ved en slik ulykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang.

Eller mopeder uten lys med tre stykker på veier uten gatebelysning, gjerne med en god promille i bildet! Mange er selvmords kandidater i trafikken

[-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit han ikke likte VW men dette er vel å dra det litt langt?

Goty, skjerp deg!! Jeg skjønner at dette er et forsøk på humor, men tenk deg om neste gang. Det er et tid og sted for alt og du har nettopp bommet så vanvittig som det bare går an [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt når slike ting skjer :(

Belastningen blir stor for begge parter i en slik sak da skyldige gjerne ikke hadde noen tanke for å ta et liv. Ungdommelig overmot er skummelt i trafikken, og jeg kan vel ikke si at jeg aldri har kjørt over hundre i femtisone i perioden 18 til 20år.

Jeg kan vel prise meg lykkelig over at det bestandig gikk bra og det tror jeg kansje også flere på dette forumet og flere kan gjøre.

Har stor respekt for fartsgrenser under 60km/t er som regel en god grunn til det.

Kjenner jeg blir sint når jeg ser slik kjøring eller leser om det, men så må man huske at man selv en gang var nyoppkjørt, uten at det direkte kan unnskylde slik kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist,rett og slett. Jeg må innrømme at det har forekommet enkelte overtredelser av både 50 og 60-soner,særlig når man tror man er alene på veien og kjenner veien godt.

Sånne saker setter ting i fokus.

Det er dessverre sjelden at dem som forårsaker sånne ulykker er rasshøl heller,de bare gjør noen katastrofalt dumme feilvurderinger som ender fryktelig galt. Men straff,det syns jeg han må få.

Refleksmanglende kamikazefotgjengere er jeg enig i burde få en smekk - DET er ekkelt det, når du føler det var seriøst nære på,fordi, som i mitt seneste tilfelle, en fjott kom rett ut i veien fra en åpning i en hekk, med svart frakk?!?! i tussmørket så jeg var centimetre fra å meie ham ned. Han bare så på meg som om jeg var en idiot og gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":20p5rkv5]Jepp. Fartsgrenser er greie å holde. Spesielt 50 og nedover. Er gjerne en grunn til at det er 50 på gitte strekninger.

Min absolutt regel siden jeg fikk lappen er å holde fartsgrensa under 50 +/- 10 km/t. Som du sier, en grunn til at det er 50 sone.

133 i 50 sona... Hmmm. Jeg liker å kjøre fort men det her blir bare for ekstremt... 200 i 80-sona er da bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som trasker langs veiene i mørket uten refleks, fortjener å bli pisket med en flisete, rusten stålwire. At folk er så grautete i hodet, er et godt argument for prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er fengsels straff denne mannen tenker på nå...å kjøre over 100kmh i en 50 sone er selvsagt helt bak mål, men dette er sånt som man gjør uten å tenke på de store konsekvensene. Ikke alle mennsker tenker likt..desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

følte bare for å skrive her igjen nå :?

vet det er lenge siden men klare ikke å la vere å tenke på deg Odd Einar..

du er dypt elsket og Enda mere Dypt savnet..

husker de fine bilturene vi hadde sammen og alle de fine samtalene.. :)

vil altid huske deg, min venn..

vi sees igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2n7g2u3w]Jepp. Fartsgrenser er greie å holde. Spesielt 50 og nedover. Er gjerne en grunn til at det er 50 på gitte strekninger.

Litt OT fra sakens kjerne her... Men må bare si det at fartsgrenser i norge er på BÆRTUR.

Oppland, Hadeland, Lunner. Fart på hovedveien: 50-70.

Skogsvei, meget uoversiktlg: 80 km/t.

Det hører jo ikke hjemme noensteder. Burde vært omvendt.

On topic igjen:

Jeg liker selv å kjøre fort, og det er lett å tenke "Det går greit".. Noe det som regel gjør.

Men så kan du sette deg i skoene til den personen i den andre bilen, eller i skoene til personen som bare skulle ut og gå en tur.. Tenk om det var DIN far som hadde blitt meid ned, bare fordi en eller annen skulle ha det litt morsomt der og da..

Selv om det er samme sak, synes jeg det er mye verre å tenke på det på den måten der. Det blir liksom litt mer alvorlig når det er egen familie man tenker på...

Det er alt for dårlige ordninger for at folk skal kunne få kjøre av seg "farten". Ta for eksempel politiet som kaster vekk ungdommer fra Tryvann.. Er det virkelig bedre at de ligger sidelengs PÅ VEIER, enn at de har det morsomt der oppe? Man skulle tro at politiet generelt sett ville at ~100 biler med ungdom stod stille, enn at de kjørte uforsvarlig rundt i oslo&omegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...