Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hull i førersetet er det og. Og ikke på grunn av et uhell e.l. Bare ren slitasje av å gå inn og ut. Etter 150.000km/7år. Utrolig..

Jeg mener rust er alvorlig uansett om det er "bare" overflaterust når det gjelder så nye biler.

Nja... en 8 år gammel E46 er bestemt ikke en ny bil. Vår E46 står utendørs og brukes 365 dager i året og har nå kjørt over 250000 Km. Jeg synes derfor ikke at et par mindre rustbobler på den ene fordøren er noe å skrive hjem om. På den annen side skal rusten fjernes før skaden blir større, men det er ikke en omfattende oppgave. Enten reparerer jeg skaden selv eller så kjøper jeg en brukt dør i bedre stand hos Koed her i Danmark.

Apropos setene i bilen. Vi har stoffseter (standard) i vår bil og tiltross for at to barn og en hund er vokst opp i bilen er ikke setetrekket nevnverdig slitt. Kvaliteten på stoffet er helt fantastisk... 7 år som familiebil tar normalt knekken på selv det beste interiøret, men ikke på E46. Litt lunkent vann med Zalo fjerner alle flekker... enklere kan det ikke bli.

Skrevet

Nei, det er ingen NY bil. På min var det rust i alle skjermer, alle dører, bagasjeluke og panser. Og det synes jeg er mye på en såpass ny bil

Dette er nå tatt hånd om.

Setet skal og repareres men usikker på hvordan. (alcantara)

Ja, min e36 hadde stoffinteriør og var gått over 300.000km.

Ikke et eneste hull, lite synlig slitasje.

Tror sportsstolene er mye lettere å slite hull i. Eller, det sier seg vel egentlig selv....

Skrevet
Nei, det er ingen NY bil. På min var det rust i alle skjermer, alle dører, bagasjeluke og panser. Og det synes jeg er mye på en såpass ny bil

Dette er nå tatt hånd om.

Setet skal og repareres men usikker på hvordan. (alcantara)

Ja, min e36 hadde stoffinteriør og var gått over 300.000km.

Ikke et eneste hull, lite synlig slitasje.

Tror sportsstolene er mye lettere å slite hull i. Eller, det sier seg vel egentlig selv....

Dette er nettopp poenget med E46 og E39... det varierer veldig hvor mye rust de har. Noen har knapt en rustboble, mens andre har store hull midt på panelflatene. Mitt inntrykk er at E46 står seg noe bedre mot alvorlige rustangrep enn E39. På den annen side er E39 som modell to år eldre enn E46 og det kan spille en rolle i denne sammenhengen.

Vår tidligere BMW var en 1997 E36 323i og den hadde et slags velourinteriør. Tiltross for at bilen knapt hadde kjørt 65000 Km da vi kjøpte den i 2001 var setetrekket faktisk mer slitt enn de er på vår nåværende E46 med 250000 Km på telleren. Vi kjøpte vår nåværende bil for knapt 7 år siden da den hadde kjørt 16000 Km. E36 er dessverre ikke kjent for kvaliteten på interiøret.

Skrevet

@ Bimmersimen: Jeg er kun interessert i touring desverre :)

Hva mener dere om turbodiesel utgaven av den nyeste 3 serien da? Er den like "skummel" som forgjengeren e46?

Skrevet

Hva mener dere om turbodiesel utgaven av den nyeste 3 serien da? Er den like "skummel" som forgjengeren e46?

Nei... selvfølgelig ikke iom. at den er nyere og dermed mindre slitt. Det er alltid et poeng å kjøpe en mest mulig ny bil. Et annet poeng er at E90/91 stadig er relativt kostbare og dermed fremstår de fortsatt som relativt fornuftige brukte. Husk imidlertid at faceliften kom som 2008 modell og at det ikke bare dreier seg om designendringer. E91 318d gikk f.eks fra et gjennomsnitlig drivstofforbruk (blandet kjøring) på 0,58 liter/mil (122 HK) til 0,48 liter/mil (143 HK) i forbindelse med faceliften. Relativt kraftige motoroppgraderinger med andre ord.

Skrevet

Jeg har hørt om urovekkende mange motorras (register) på E90 318/320d.

Dette har vært kjøreskolebiler som har gått en del, men det lover jo ikke godt...

Skrevet

Lars89 har et poeng, dieselmotorene i 1-serie og siste generasjon 3-serie har hatt unormalt mange havarier, både kjøreskolebiler og privateide. Og de forbrukstallene til BMW er vel ofte noe optimistiske, så ville ikke latt det være utslagsgivende ved kjøp.

Skulle jeg kjøpt brukt 3-serie ville jeg gått for E46 facelift bensin eller E90 325, tror de er billigst å eie over flere år.

Skrevet

Jeg legger snart min ut for salg, så snart nyebilen kommer.

den har trofast vært vår familiebil nå i snart 2 år og 20tkm. foruten problemer med xenon lysene i starten har den tjent oss bra.

320d er en bra bil. Når det er mange av en biltype vil man høre om mange forskjellige problemer, e46 320d er ingen værsting.

Min har forøvrig full mtech utrustning, clubsport splittere og clubsport felger, samt 16:9 navi, skinn og automat. 2003 mod gått 144tkm.

Tenkte å legge den ut for 165t kr.

Skrevet

tja, søk opp bilmodellen på finn så finner man priser fra 130t og opp til 250. Skal man få solgt bør man ligge seg i det nedre sjiktet.Nå har min mtech og bra utstyr så det trekker opp. Alt over 200tk er fantasipriser for en slik bil, uansett stand. Derfor ligger de på finn måned etter måned.

Skrevet

Helt enig!

Men ville begynt litt høyere. 180-190k burde absolutt være oppnåelig med det utstyret og den km.standen om bilen er i bra stand, teknisk og visuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...