Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er forresten ulovlig å henge på biler i sykkelritt, så skjønner ikke hvordan dere kan begrunne påheng-metoden deres som bra for treninga?! Den er forstyrrende og urealistisk i forhold til sykkelritt, det er totalt annerledes å ligge i vifteformasjoner/dragsuget bak spinkle og lette syklister enn å ligge i dragsuget bak en bil, noe dere ikke gjør i sykkelritt, annet enn når dere har falt.

http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=4205

Med bakgrunn i denne artikkelen og den som tråden startet med er det altså slik at politiet ikke mener at syklister trenger å forholde seg til lover og regler i samme grad som andre trafikkanter?

Hva om jeg argumenter for å ligge 2 meter bak et vogntog ved at jeg kun gjør det for miljøets skyld, for å spare drivstoff ved å ligge i dragsuget? Går jo mest sannsynlig bare utover meg selv hvis noe uforutsett skjer, og hensikten var jo god. Hvorfor skal jeg straffes da?

Politiet burde heller gi et tydelig signal om at idiotsykling er like lite akseptert som idiotkjøring, og jobbe aktivt for å fjerne alle slik fareelementer!

• Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har INGEN idé om noen har skreve dette før, gidder ikke lese gjennom 17 sider ^^

MEN!

Vi har MYE å lære av Danmark på dette område, der er det MYE mer syklister en her, og jeg kjørt nettopp rundt i danmark i 2 uker, ikke EN gang ble jeg irritert på syklistene..

Å så lenge går det ikke her i Stavanger før jeg finner en hallnakke som sykler midt i veien, istede for på nyasfaltert sykkel & gangsti..

Skrevet
Har INGEN idé om noen har skreve dette før, gidder ikke lese gjennom 17 sider ^^

MEN!

Vi har MYE å lære av Danmark på dette område, der er det MYE mer syklister en her, og jeg kjørt nettopp rundt i danmark i 2 uker, ikke EN gang ble jeg irritert på syklistene..

Å så lenge går det ikke her i Stavanger før jeg finner en hallnakke som sykler midt i veien, istede for på nyasfaltert sykkel & gangsti..

Først og fremst er min erfaring at danskene er mye flinkere på samspill og fokus på andre i trafikken enn nordmenn (noe jeg synes gjelder de fleste steder), i tillegg til at de har mye mer kultur og bedre infrastruktur for sykling.

Så ja, vi har mye å lære av dem! 8)

Skrevet
(Mye vissvass, inkludert litt om miljø og verdenskrig)

Ble det for vanskelig for deg å diskutere i en saklig form nå? Som du skrev i det første innlegget i denne tråden:

Jeg pleier å bruke tut akkurat når jeg kjører forbi, nå skal jeg begynne med vindusspyleren..

Da håper jeg syklisten finner bilens eier (gjøres enkelt med SMS), og tar det derfra. Det er ikke sikkert anmeldelsen blir henlagt. Hvis syklisten er like enkel og forutsigbar som deg, vill han/hun kanskje finne bileierens adresse, reise dit, og lage en lang ripe på begge sider av bilen.

for all del, bare å anmelde det, har blitt anmeldt mange ganger jeg for uvettig kjøring, couldn't care less?! :) ja, er bare å prøve å ripe opp bilen det, men jeg ville latt være, siden en jekk ikke er noe godt å få i kneskålene..

Forøvriv var det et passende etternavn på Fredrik syklist, han er en Willmann med bakgrunn i det som står i artikkelen :P sålenge de ligger bak en følgebil så går det greit, men får man syklister som ligger helt inntil rumpa, så kan det være skummelt og føre til at føreren av bilen blir ufokusert på det som skjer foran seg.

Skrevet

Det samme gjelder i Frankrike og Italia.

Franskmenn generelt kjører som noen svin, det er ofte 90 kilometer i timen selv på små, svingete bygdeveier.

Men bilistene er vant til syklister, og tar overraskende mye hensyn.

Skrevet

Ser at samme sak diskuteres på forumet til VW-Audi Club Norwegen (ja, jeg har Audi! Jeg koser meg i Recaro-skinnseter og med Quattro!), og at det er omtrent like mange nisser der, selv om man må registrere seg med fullt navn. Jaja, nå stikker jeg ut i sola og sykler litt. Knallvær!

Skrevet

Vi syklet hjem fra matbutikken i går med en henger full av bæreposer og en 1-åring. Ironisk nok med at denne tråden er så aktiv så møter vi to damer med barnevogn som står og skravlet på gang- og sykkelstien slik at det er vanskelig å komme forbi med den brede hengeren. I det jeg passerer, har jeg samlet en skikkelig spyttklyse i munnen, men det var liksom som om en god samvittighet satt på skulderen min og sa "Ikke gjør det" mens en annen satt på den andre skulderen og sa "Gjør det. Gi dem en skikkelig klyse"! I dillemaets hete, skal / skal ikke, oppdager jeg at plutselig er damene langt bak og jeg lot være å "fyre av"! Da sa jeg stolt til fruen "Nå viste jeg stor medmennesklig respekt for de damene, Hadde nemlig tenkt å sende dem en deilig dose slim i det jeg passerte, men jeg var et godt menneske og lot være.

Svaret jeg fikk var "Hvorfor gjorde du det ikke? De feite kjerringene har ingenting på gang- og sykkelstien å gjøre. Det heter ikke STÅ og sykkelsti heller!"

Neste gang er jeg kanskje ikke like snill, og nå er fruen satt på tanken også! hehe :lol:

Si meg en ting GeirK! Du kan virkelig ikke ha mye å fylle hverdagen og livet ditt med når du logger deg inn i ett BMW forum bare for å skape ugrei og spetakkel! Og serlig med tanke på din aktivitet her på forumet så ser det ut som du sitter pålogget og svarer 24 timer i døgnet. Og det er jo tydlig her at du begyner å gå tom for argumeter når du starter å repetere mine innlegg noe som jeg tar som et tegn på at de treffer det ømme punktet ditt. Det samme gjelder han Vanillaninja raringen som tydligvis også begynner å gå tom for argumenter, så jeg vil si dere sykelfanatikere kanskje burde begynne å jekke dere ned litt før dere begynner å tape enda mer troverdighet her inne!

Og en her lurte på hvor jeg fikk de 90% mine i fra, da er det bare å se på andelen her inne som er for og imot syklister i veibanen.

Det som er surt for dere sykelfanatikere er at med å drive på sånn som nettopp GeirK gjør, er at jeg som det rasshølet jeg kan være blir så trassig at neste gang jeg kjører forbi en satans syklist så finner jeg på noe faenskap som spyling av vinduer osv bare på trass mot sånne som dere! Og nå er det ikke bare jeg og fruen som er satt på taken om spylerveske, nå er det kamerater(som har lest denne tråden), min gode nabo, svigermor og til å med min far! Mulig vi er idioter alle sammen men vi har i allfall felles at vi ikke liker syklister i veibanen [-X Straffbar handlig eller ikke! :!:

Ser at samme sak diskuteres på forumet til VW-Audi Club Norwegen (ja, jeg har Audi! Jeg koser meg i Recaro-skinnseter og med Quattro!), og at det er omtrent like mange nisser der,

Hehehe! Jeg kjører også Audi, to stykk faktisk! en nyere A6 og en eldre men strøken 100! Den ene også med Recaro skinn(Audi 100) dog uten Quattro men med sterke V6ere i begge og utstyr som f eks Bose!(Etter å ha kjørt F10 i helga så vet jeg hvilken bil A6en skal erstattes med om noen år :wink: )

Skrevet

Hva om jeg argumenter for å ligge 2 meter bak et vogntog ved at jeg kun gjør det for miljøets skyld, for å spare drivstoff ved å ligge i dragsuget? Går jo mest sannsynlig bare utover meg selv hvis noe uforutsett skjer, og hensikten var jo god. Hvorfor skal jeg straffes da?

Uten at jeg kjenner deg og dine kamerater altfor godt vil jeg nesten påstå at du ikke finner en trailersjåfør som er villig til å være med på dette stuntet.

Under slik trening som ble utført i denne saken er det liten sjanse for at noe skjer, så lenge ikke gale mennesker gjør slikt med vilje.

LJ

Skrevet
Det samme gjelder han Vanillaninja raringen som tydligvis også begynner å gå tom for argumenter, så jeg vil si dere sykelfanatikere kanskje burde begynne å jekke dere ned litt før dere begynner å tape enda mer troverdighet her inne!

Jeg trenger egentlig ikke flere argumenter enn hva reglene og vanlig folkeskikk fordrer, så jeg ser ingen grunn til å finne på flere argumenter.

Hvis jeg taper troverdighet ved å minne deg på hva som er lov og ikke i trafikken får det bare være. Det sier i så fall mer om det resterende klientellet her på forumet enn om meg.

Heldigvis ser det ut til å være mange som er både mer oppegående og bedre skolert innen reglementet enn du er.

Og en her lurte på hvor jeg fikk de 90% mine i fra, da er det bare å se på andelen her inne som er for og imot syklister i veibanen.

Det var jeg som lurte på det også, gitt.

Jeg ser at det er mange sykkelmotstandere som har skrevet i denne tråden, men det er også mange som etter hvert har revidert synet sitt til at det egentlig er trafikanter som ikke viser hensyn til andre som er problemet.

Etter hva du skriver er du en del av problemet, og ikke i nærheten av løsningen.

Det som er surt for dere sykelfanatikere er at med å drive på sånn som nettopp GeirK gjør, er at jeg som det rasshølet jeg kan være blir så trassig at neste gang jeg kjører forbi en satans syklist så finner jeg på noe faenskap som spyling av vinduer osv bare på trass mot sånne som dere! Og nå er det ikke bare jeg og fruen som er satt på taken om spylerveske, nå er det kamerater(som har lest denne tråden), min gode nabo, svigermor og til å med min far! Mulig vi er idioter alle sammen men vi har i allfall felles at vi ikke liker syklister i veibanen [-X Straffbar handlig eller ikke! :!:

Hvis det virkelig står så dårlig til i familien og omgangskretsen din at dere ikke forstår dere på regler, folkeskikk, samarbeid eller respekt, tror jeg nok jeg har det meste av Arendal med meg når jeg ber dere levere inn førerkortene deres inntil dere har lært hvordan et samfunn med flere mennesketyper fungerer.

LJ

Skrevet

Uten at jeg kjenner deg og dine kamerater altfor godt vil jeg nesten påstå at du ikke finner en trailersjåfør som er villig til å være med på dette stuntet.

Under slik trening som ble utført i denne saken er det liten sjanse for at noe skjer, så lenge ikke gale mennesker gjør slikt med vilje.

LJ

Så du mener det er greit de gjør noe som både er ulovlig og meget risikabelt fordi personen som kjører fremst er med på det?

Vet ikke hva mine kamerater har å gjøre med dette, men for å holde det til saken så tror jeg det hadde blitt sett på som akkurat like idiotisk og straffbart om jeg hadde avtalt noe slikt på forhånd med en lastebilsjåfør.

Skrevet
Det samme gjelder han Vanillaninja raringen som tydligvis også begynner å gå tom for argumenter, så jeg vil si dere sykelfanatikere kanskje burde begynne å jekke dere ned litt før dere begynner å tape enda mer troverdighet her inne!

Jeg trenger egentlig ikke flere argumenter enn hva reglene og vanlig folkeskikk fordrer, så jeg ser ingen grunn til å finne på flere argumenter.

Hvis jeg taper troverdighet ved å minne deg på hva som er lov og ikke i trafikken får det bare være. Det sier i så fall mer om det resterende klientellet her på forumet enn om meg.

Heldigvis ser det ut til å være mange som er både mer oppegående og bedre skolert innen reglementet enn du er.

Det var jeg som lurte på det også, gitt.

Jeg ser at det er mange sykkelmotstandere som har skrevet i denne tråden, men det er også mange som etter hvert har revidert synet sitt til at det egentlig er trafikanter som ikke viser hensyn til andre som er problemet.

Etter hva du skriver er du en del av problemet, og ikke i nærheten av løsningen.

Hvis det virkelig står så dårlig til i familien og omgangskretsen din at dere ikke forstår dere på regler, folkeskikk, samarbeid eller respekt, tror jeg nok jeg har det meste av Arendal med meg når jeg ber dere levere inn førerkortene deres inntil dere har lært hvordan et samfunn med flere mennesketyper fungerer.

LJ

Akkurat her har vi et perfekt eksempel på hvordan dere sykelfanatikere reagerer på den minste motstand! På en smålig og lite smart måte så vrir dere om på hele greia og går på det med at vi som er i mot dere syklister er noen egoistiske idioter som burde levere inn førerkorta! Og du kan umulig ha vært mye i Arendal når jeg hører ditt forsøk på å snakke å dems veier, her har vi masser av syklister og ikke verdens beste veinett så der bommer du nok kraftig! Syklister i veibanen har vært et stort problem her i byen og har vært tema for debatter lokalt mange ganger.

I denne saken så er dere syklister så irriterende at ordet folkeskikk er glemt for lengs for oss som kommer til å spyle vinduene neste gang. Det som er poenget her er at du snakker om den totale mangel på folkeskikk og respekt fra oss billister, men hvor lett er det å vise folkeskikk og respekt for noe som irriterer deg?

Dessuten så er det en lettere oppgave å få syklistene vekk fra veibanen enn å la alle de billistene som irriterer seg over de, levere inn lappen. Jeg mener enkelt og greit at dere har ingenting i veibanen å gjøre, og om du mener at jeg skal lever inn lappen pga det så er det noe jeg tar kraftig rennefart og driter syltynnt i. Du har bare ikke min respekt og hva du har tenkt å gjøre med det når jeg passerer deg og du får syplerveske i trynet bryr jeg meg ikke om. Du kunne jo bare ha anmeldt meg, men jeg tror ikke du hadde kommet så lengt i realiteten!

Og ja, i denne saken så er jeg en selvsentrert egoistisk drittstøvel!

Skrevet

Si meg en ting GeirK! Du kan virkelig ikke ha mye å fylle hverdagen og livet ditt med når du logger deg inn i ett BMW forum bare for å skape ugrei og spetakkel! Og serlig med tanke på din aktivitet her på forumet så ser det ut som du sitter pålogget og svarer 24 timer i døgnet.

Er du i stand til å peke på hvor jeg har laget "ugrei og spetakkel"? Jeg ser det ikke.

Jeg har vært på jobb i dag (full dag), syklet en adrenalinfylt tur i skogen, handlet på IKEA med kona, hatt en espresso på terrassen, lekt med 1-åringen og nå skal jeg ut og male noen støttemurer. Det er nok å fylle hverdagen med for min del.

Og det er jo tydlig her at du begyner å gå tom for argumeter når du starter å repetere mine innlegg noe som jeg tar som et tegn på at de treffer det ømme punktet ditt.

Hvilket ømt punkt - og hvilke argumenter? Jeg henger ikke helt med.

Det som er surt for dere sykelfanatikere er at med å drive på sånn som nettopp GeirK gjør, er at jeg som det rasshølet jeg kan være blir så trassig at neste gang jeg kjører forbi en satans syklist så finner jeg på noe faenskap som spyling av vinduer osv bare på trass mot sånne som dere!

Dette må du ta opp med fastlegen din og få henvisninger videre derfra. "Sinnemestring" heter det.

Skrevet
med bakgrunn i syklistenes argumentasjon i denne tråden, så skal det sannelig bli godt å tømme spylervæsketanken på en av de lokale helta som trur de kommer med i TDF.

Makan til skadedyr.

Jeg tror ikke at jeg kommer med i TdF, men hvis du spyler på meg, kommer du til å angre - mye.

http://www.aftenbladet.no/innenriks/article666969.ece

Hint: Det er sinnsykt slitsomt å diskutere med folk som har rett, og du begynner allerede å vise klare tretthetstegn. Du har langt mer å vinne på å akseptere at de har rett selv om du ikke liker det enn å ta ut din frustrasjon over dem. Pick your battles ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...