Azeton Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 De er sint fordi bilistene vil spyle de ned! Veldig galt det.. Men når de sykler på gangfelt og kjører ned hund og menneske så er det ikke så galt. Er jo de som bryter loven da.
Wacman Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 jøye meg... Å prøve å lese seg opp på denne tråden er både morsomt og pinlig på en gang. Mye rart folk sier som jeg håper de egentlig ikke mener i det fysiske hverdagsliv. Som jeg langt bak i tråden skrev,er jeg svært ofte "offer" for Asker cykelklubb (jeg hater dem intenst) da de elsker å trene her ute i periferien hvor jeg bor. Når jeg kommer trøtt og sliten hjem etter en arbeidsdag som startet klokken 06.00, er det mer enn en gang jeg både tenker og sier at jeg gjerne skulle kjørt et par av de gutta rett ned. - men jeg gjør det ikke. Ikke kjører jeg forbi dem rett før en sving eller i en situasjon jeg ikke har oversikt over heller, jeg har verken lyst til å bli drapsmann eller drept i trafikken pga utålmodighet og temperament. Jeg ligger bak,banner og sverter, venter til jeg har klar sikt og kjører forbi - uten spylervæske. (har gjort det,men mange år siden nå) Ingen har godt av å irritere seg til det punktet hvor de vurderer ting som er farlige og/eller ulovlige (eller jækla umoralske) - livet er for kort. Tenk heller at vi nesten alle kjenner noen som har dødd i en møteulykke eller fartsrelatert ulykke,sett på en låt du liker og vent litt,så er det strax plass til å passere de tidvis sinnsyke kamikazesyklistene som kjemper for å bli dagens mester over seg selv. Det har jeg måttet lære meg, da jeg ikke liker tanken på hva de alternative konsekvensene kan bli. de
clo Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Du clo! Hva er det du egentelig vil fram til? Kort fortalt: Jeg synes det hadde vært bra om alle i trafikken visste hvilke regler som gjaldt, og at alle brukte hodet og var hensynsfulle. Hva er vitsen med å melde seg inn i et BMW forum for å lage bråk, snakke nedsettende om andre her på forumet og være useriøs! Jeg synes jeg har vært rimelig seriøs hele tiden, med unntak av ertingen av "Just-turbidiesel", som startet denne tråden. Nå skal ikke jeg ta parti med noen men jeg synes du viser en til de grader tåplig oppførsel, det har da ingenting med saken å kjøre om noen her kjører stor BMW og kaller seg for "mannfolk" og bor hjemme! Jeg bodde hjemme jeg også og gikk til og med på videregående da jeg kjøpte min BMW 5-serie! Jeg synes jeg har vært saklig (og referert mye til informasjon andre steder), men er enig i at jeg kunne droppet ertingen av "Just-turbodiesel", selv om han så å si ba om det. Flaut at sånne som deg også kjører Audi, håper du ikke har samme modell som meg! Vi Audi eiere er som BMW eiere flest, greie og hyggelige mennesker(bare vi ikke blir treget opp av syklister) med god bilsmak Selv om vi kjører samme bilmerke, har vi neppe så mye til felles. Det blir jo som å tro at alle med Jordan tannbørste eller joggesko fra Nike har noe til felles. Men fra det ene til det andre! Her på Hisøya uten for Arendal hvor jeg bor så er vi så "heldige" å ha fått sykkelfelt på noen strekninger, selvsagt på bekostning av veibreden og nedsatt fartsgrense. I dag på vei til arbeid så kommer jeg kjørede på den aktuelle strekningen hvor jeg så ser en hobbysyklist i VEIBANEN, altså utenfor den strekete linja som de skal holde seg innenfor Jeg trodde jeg skulle gå av skaftet i sinne, og etter flere tut så får jeg bare en ristende knyteneve som respons, det var altså ikke snakk om å legge seg inn for å slippe meg forbi. Jeg kan love deg at han fikk kjenne hvordan det er å få 1,6 tonn A6 i 80 km/t forbi seg med sikkert 10 cm klaring, pluss en fin dusj spylerveske Høres ut som en historie om to fjols i trafikken, synes jeg.
dunderdo Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Jeg kom på en episode når jeg fikk se dette innlegget Min onkel og jeg ver ute og gleid i 7serien min en dag for litt siden... Vi kom plutselig i en kø oppover i en bakke Lurte på hva i alledager det gikk så jævlig treigt for?? Når vi hadde kjørt ca 1km så ser vi 2 syklister som ligger vedsiden av hverandre som med glede lager kø på 25-30biler Onkelen min er vanligvis en sindig trønder på 50år som tar livet med ro... Men ikke nå lenger!!! Han ble skikkelig forbannet Når det var vår tur til å passere åpnet han vinduet sitt og ropte YOU FAIL AT LIFE!!!!!!
clo Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Her er et bilde jeg tok på vei til jobb i dag. Ingen hisset seg opp, det ble ikke ropt noe (verken på norsk eller engelsk), og egentlig er det jo bare tragikomisk.
Stephan.s Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Hvis politiet er på en form for utrykning, ser jeg ingenting i veien med at de parker der. På samme måte som jeg ikke ser noe galt med at en politibil parkerer midt i veibanen hvis det er behov for det. Unntaket er ærend som ikke er relatert til politiarbeid. Kort fortalt: Jeg synes det hadde vært bra om alle i trafikken visste hvilke regler som gjaldt, og at alle brukte hodet og var hensynsfulle. Det er faktisk ikke din jobb å hverken informere eller håndheve dette. Det med at enkelte føler for å bryte lover som er gitt, er det vi har politimyndighetene til. Det å ta hensyn og bruke hodet er sunn fornuft, men ingen selvfølge at alle kan. Klart det hadde vært bra om alle visste trafikkreglene, men vanskelig å utføre i praksis.
clo Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Kort fortalt: Jeg synes det hadde vært bra om alle i trafikken visste hvilke regler som gjaldt, og at alle brukte hodet og var hensynsfulle. Det er faktisk ikke din jobb å hverken informere eller håndheve dette. Det med at enkelte føler for å bryte lover som er gitt, er det vi har politimyndighetene til. Det å ta hensyn og bruke hodet er sunn fornuft, men ingen selvfølge at alle kan. Klart det hadde vært bra om alle visste trafikkreglene, men vanskelig å utføre i praksis. Da er vi jo enige? Og da burde du vel henvende deg til de som skriver at de tar loven i egne hender?
Fredrik 90 Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Høres ut som en historie om to fjols i trafikken, synes jeg. Vel det var kun en syklist og da ett fjols, lett å misforstå
Nytern Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Jeg var heller ikke noe fan av syklister for noen år sia, det som endret holdninga mi var min egen begynnende fedme Når jeg passerte 120kg bestemte jeg meg for å la bilen stå litt mer i ro om sommeren og tok sykkelen fatt. Det tok ikke lang tid før jeg fikk litt mer forståelse for hva syklister gjennomgår! De fleste gangveier jeg har syklet på holder rettogslett lav standard, dette er jo ok når en faktisk går og sykler sakte. Når en øker hastigheten derimot, da er det ikke særlig behagelig/trygt å ferdes langs typiske norske gangveier. På tross av dette er jeg av den sjeldne sorten som kun bruker gangveier når de er tilgengelige enda det betyr hyppige nedbremsinger pga andre som ferdes i et lavere tempo og skumle fartsdumper som har oppstått etter åårevis med manglende vedlikehold. Ikke misforstå, jeg unngår ikke bilveier fordi jeg ikke føler at jeg har rett til å ferdes langs dem på sykkel! Greia er at jeg husker hvordan jeg selv reagerte på syklister i veien.. Jeg vil helst ikke være offeret den dagen en 19år gammel hormonell verdensmester mener at jeg er iveien..
Rabies Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Sykelister er teite unsett.. Når jeg kjører bil er de i veien fordi de er treig. Når jeg går tur med hunden så sykler de bare altfor fort! plinger og har ingen respekt! Jeg sier spyl de ned med 10l bøtte og press de av veien når man er raskest og størst Neste gang jeg sykler eller går på gangveien, er det greit for deg at jeg kaster vann på hunden din? Den går sannsynligvis i veien for meg, og har sikkert ingen respekt for meg. Kanskje jeg skal presse den ut i gresset også? Jeg er jo større enn den. Hvordan vet du at du er større enn den? Kanksje han har en fila brasileiro (normalvekt på opptil 70 kilo, men kan bli større). Du kan kaste vann på hundene mine. De elsker vann. Men jeg ville ikke presset de ut i gresset om jeg var deg. Rottweilere liker ikke sånt
Nytern Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Har rottweileren godt lynne skal den tolerere sånt relativt greit..
LeK Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 Hvordan vet du at du er større enn den? Kanksje han har en fila brasileiro (normalvekt på opptil 70 kilo, men kan bli større). Fordi jeg har blitt en feit f*en etter å ha kjørt mye bil, samt postet tusenvis av innlegg på diverse nettfora opp gjennom årene.
Dirty Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 HAha likte den med spyleveske, den har jeg ikke tenkt på.
Azeton Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 Hvordan vet du at du er større enn den? Kanksje han har en fila brasileiro (normalvekt på opptil 70 kilo, men kan bli større). Fordi jeg har blitt en feit f*en etter å ha kjørt mye bil, samt postet tusenvis av innlegg på diverse nettfora opp gjennom årene. Haha Sykler du på gangfeltet får du mer trening av opp og ned i hastighet hele tiden.. litt interval
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå