Tom K Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Tror også det er en regel om at det ikke er lov med hastighet over 30km/t på gangsti, men jeg husker hva jeg lærte på barneskolen tidlig på 70 tallet, og det var at vi IKKE skulle sykle flere i bredden men vi skulle sykle på rekke, tydeligvis noen som IKKE er like skolert som meg Regner med du er en jævel i O-Fag..!! hehe det eneste jeg var stiv i på skolen var nakken
Deep Dish Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Tror også det er en regel om at det ikke er lov med hastighet over 30km/t på gangsti, men jeg husker hva jeg lærte på barneskolen tidlig på 70 tallet, og det var at vi IKKE skulle sykle flere i bredden men vi skulle sykle på rekke, tydeligvis noen som IKKE er like skolert som meg Regner med du er en jævel i O-Fag..!! hehe det eneste jeg var stiv i på skolen var nakken Altså ingen unge pene lærerinner.!?
Tom K Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 hehe, Frøken Tvedt var 600 år gammel og så ut som et troll
///Magnus Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Her er jeg Veldig enig med CS. Dette er så umodent at det blir kvalmt. Det er for guds skyld en sport, og at folk som driver med en slik type treningsøkt har gjerne et formål med det Det er en grunn til at de ligger nærme bilen, og det er virkelig en grunn for at slik trening ikke foregår på gang og sykkelsti sammen med gående og barnevogner. Tenk litt før dere skriver da.. Jeg er selvfølgelig enig i mange tilfeller, at bestemor på sykkel i 10kmt med fordel kan holde seg på gang og sykkelsti, men mosjonister og aktive utøvere må da få lov til å bruke veibanen. Med slike holdninger som vises her vil jeg uten tvil heller ha dem på veien enn mange av dere. Så du mener det er greit å bruke trafikken som treningsarena? Har forståelse for at folk sykler, men da én i bredden, og på en forutsigbar måte. Jeg aner ikke poenget med "treningsopplegget" de har drevet med her, men høres jo helt teit ut å holde på med sånt i trafikken. Det som irriterer meg mest med mange syklister, er at de ofte bytter roller mellom bilist og fotgjenger etter hva som passer dem best. Rødt lys later heller ikke til å angå dem. Men de som er ALLER verst, det er de på rulleski - herregud...
SteffenO Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Sjokk at det var snakk om Stavanger i denne sammenhengen da Hadde en stygg episode da jeg var i Stavanger tidligere i år på jobb. Kom kjørende med en 15-tonns teleskoptruck i ca 40 kmt. Kom til et kryss der jeg hadde grønt lys, og ut av det intent kommer en sykklist fra venstresiden min som da hadde rødt. Var ikke mange cm mellom gaffelene og sykklisten. Han bare snudde seg å ristet på hode mens han peikte fingeren mot hode sitt som om jeg var totalt retarded. Går an å bli så jævli forbanna da sykkelklubbene rundt her sykkler i lange køer og tror de eier veien. Greit nokk at de har rett til å være på veien sammen med bilene, MEN de pliktet på å legge seg ut i busslommer osv for å slippe forbi trafikken som samler seg opp. Samme som med traktor, moped og alt annet som sinker trafikken.
Wendel Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Er tydeligvis veldig mange her på forumet som er kjempe tøffe bak en pc skjerm.. Jeg skjønner faktisk ikke problemet.. Hva så om man må ligge bak noen syklister litt frem til man kan ta en kontrollert forbikjøring? Dere leker faktisk med andres liv her.. Og hvis det ikke skal mer til for å provosere dere burde dere jaggu ikke kjøre bil.. For da er dere over snittet farlige i trafikken. Det blir jo akkurat det samme som at jeg skulle pressa andre billister av veien når jeg kommer kjørende i Ambulansen min fordi de ikke ser meg med en gang, eller spiller musikk, sitter i mobil osv.. Jeg kan jo ikke la meg provosere av dette, for da hadde jeg jaggu ikke hatt noe i trafikken å gjøre..
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Er tydeligvis veldig mange her på forumet som er kjempe tøffe bak en pc skjerm..Jeg skjønner faktisk ikke problemet.. Hva så om man må ligge bak noen syklister litt frem til man kan ta en kontrollert forbikjøring? Dere leker faktisk med andres liv her.. Og hvis det ikke skal mer til for å provosere dere burde dere jaggu ikke kjøre bil.. For da er dere over snittet farlige i trafikken. Det blir jo akkurat det samme som at jeg skulle pressa andre billister av veien når jeg kommer kjørende i Ambulansen min fordi de ikke ser meg med en gang, eller spiller musikk, sitter i mobil osv.. Jeg kan jo ikke la meg provosere av dette, for da hadde jeg jaggu ikke hatt noe i trafikken å gjøre.. Enkelte går nok litt grovt til verks, men hovedpoenget er respekt, og det å vite sin posisjon i trafikkens økosystem. Har man motorisert kjøretøy, skal de på sykkel vise såpass respekt at de deformerer den mindre ryddige gruppen sin, som kan minnes om en bisverm, for at trafikken skal få fortsette på vanlig vis. Har møtt på syklister som viste respekt ved å plassere seg så langt ut i veibanen som mulig (han var merkelig nok uten kondomdrakt), og da passerte jeg med et smil rundt munnen, istedenfor torden og lyn. Virker som at kondomdraktene fungerer på samme måte som Supermann-draktene gjør, man tror man er mye bedre enn man er. Og en del av poenget er å skape et fungerende system mellom bilister og syklister, flyt og lite irritasjon er et av hovedpoengene her. Om syklistene viser hensyn ved å formere seg som en lang line langs veikanten, og bilistene kjører rolig og behersket forbi, bruker blinklys og er hyggelig, så er alt toppers. Men slik er det altså IKKE.
bad_ip Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Har selv irritert meg over syklister i trafikken og er enig i at enkelte burde vist litt mer forståelse, men å begynne å sprute med spylervæsken, skjelle personen holder jeg meg for god for... At noen i det hele tatt går så drastisk til verks er tragisk. Her kunne liv gått tapt og så er det enkelte her som jubler. Du overrasker stadig just-turbodiesel.
larserso Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Skremmende holdninger her. Fatter ikke at syklister kan være så irriterende for dere. Det er faktisk forbudt å sykle på gang og sykkelvei når man driver trening. Det er ikke tillatt å sykle mer enn 5-8km/t på steder som er beregnet for fotgjengere og syklister som gang og sykkelveg er. Det er også fult lovlig å sykle to i bredden.
Just-turbodiesel Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 jeg nekter å være hyggelig mot en som barberer leggene og skaper kø til sin egen fordel i hvertfall, loven bør vike for fornuften.. tuting, spylervæske og kjører nærme syklisten hver eneste gang for å få dritten ut av veien, er ikke noe vits i å være hyggelig mot noen som konkurrerer med amøber hva gjelder fornuft. Er masser av treningsmuligheter med sykkel som ikke hindrer bilfører eller transport. Jeg har trent nok opp i gjennom åra, kan ikke huske å ha skapt kø en eneste gang.. Da får man heller kjøre noen kilometer ut av hovedfartsårene, slik at man ikke skaper trøbbel for andre. Kanskje jeg skal begynne å gå langerenn i rushtida på karl johan, siden syklistene får sykle, så kan vel jeg gå langerenn på riksveien...
Tom K Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Nå er vel ikke en liten dusj fra spyleren noe skremmende akkurat da, sålenge det ikke er noe farlig på beholderen
GeirK Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Jeg ser her at mange av dere mener at syklister skal holde seg på gang- og sykkelsti. Politiet, Samferdselsdepartementet, Trygg Trafikk og Syklistenes landsforbund sier at folk som sykler fort, SKAL sykle i veibanen og IKKE på gang og sykkelsti. Hvorfor skal syklistene høre på dere og ikke på de som har greie på trafikk her i landet?
noekult Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Jeg ser her at mange av dere mener at syklister skal holde seg på gang- og sykkelsti. Politiet, Samferdselsdepartementet, Trygg Trafikk og Syklistenes landsforbund sier at folk som sykler fort, SKAL sykle i veibanen og IKKE på gang og sykkelsti.Hvorfor skal syklistene høre på dere og ikke på de som har greie på trafikk her i landet? (Åh Gud, et troll.) Det er å feie "problemet" under teppet. Torild Skogsholm var samferdselsminister i Norge og hun hadde ikke førerkort for bil. Jeg velger å ikke stole på regjeringa hvertfall. De skal høre på oss fordi vi ferdes på veiene der syklistene skaper hodebry, og vi trenger toveis kommunikasjon før en idiot til smeller og gjentar det samme. Men jeg er for at uregistrerte kjøretøy ikke skal være på veien...
GeirK Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Jeg ser her at mange av dere mener at syklister skal holde seg på gang- og sykkelsti. Politiet, Samferdselsdepartementet, Trygg Trafikk og Syklistenes landsforbund sier at folk som sykler fort, SKAL sykle i veibanen og IKKE på gang og sykkelsti.Hvorfor skal syklistene høre på dere og ikke på de som har greie på trafikk her i landet? (Åh Gud, et troll.) Det er å feie "problemet" under teppet. Torild Skogsholm var samferdselsminister i Norge og hun hadde ikke førerkort for bil. Jeg velger å ikke stole på regjeringa hvertfall. De skal høre på oss fordi vi ferdes på veiene der syklistene skaper hodebry, og vi trenger toveis kommunikasjon før en idiot til smeller og gjentar det samme. Men jeg er for at uregistrerte kjøretøy ikke skal være på veien... Uavhengig av hva du er for, har de lov å sykle langs veien - og det blir du nødt til å forholde deg til. Hva ville du sagt til Trafikksjef Oddmund Jensen om du møtte han IRL? http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll ... 60076/1021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå