lienback Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Hey Jeg har hatt bilen min nå i noen måneder. Da jeg kjøpte den så var det ingen ulyd i bilen, men har kommet en liten donk-donk lyd. Så etter jeg hadde vasket den en gang, så var dekkene blaute, så sko jeg kjøre ut, så spant jeg litt uten vilje, da ble det verre. Jeg har tror det er bakakslingen som er gåen, en som sa det, mens noen tror det er feste på høyre side, den som går fra akslingen til høyre dekk. Så jeg håper det er noen her inne som har hatt samme problemet og om det er dyrt og reparere? Update : Det var akslingen, har fikset den nå
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Er ikke verre enn å sjekke før man spør, så finner man ofte ut hva problemet er. Enten er det foringer i bakstillingen som er gåen, eller så er det som du sier - differensialen. Denne er ikke dyr å bytte, og er noe du kan gjøre på egen hånd. Hvilken bil er det snakk om forresten? E30? E36? E46? Differensialer ligger fra 500,- til 6000,- spørs hvilken diff det er du søker. Du virker jo som en som vil ha det litt morsomt med bilen, så en LSD diff med 25% brems hadde vel ikke vært så feil? Koster rundt 3-4 tusen (E30).
lienback Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Ops, jeg glemte og skrive hva bil det var snakk om. Det er en Bmw e46 2004 mod 318Ci
Hauso Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 kan være opphengsforinga til drivakslen, men kan ikke heelt se for meg at denne er gåen på en så ny bil.. Det ville vært rart.. Den er var riktignok gåen på 02'en min, men den er jo faen meg urgammel sammenlignet med din bil. betewe, du kjøper ikke en 318, hvis du skal bruke den til å spinne med ;P
Ralph Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Kanskje greit å finne ut av problemet før du starter å se etter "akslinger"
lienback Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Ja, men sånn ca pris, sånn at jeg ikke får sjokk når jeg leverer den inn!
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Haha, visst du skal ha den inn på verksted blir det nok DYRT, spesielt om du skal ha ny differensial som verkstedet skaffer.
lienback Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 ja tenkte meg det, men sånn ca pris på det? i tilfelle det er det som er gale!?
CrZyWiz Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Få fingern ut, så ringer du verkstedet da vell! Er ingen andre en de som kan svare deg.
Dirty Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 selv om hovedforingen til diffen er gåen så går det fint ann å kjøre med den. du kan ikke ha revnet et feste fra gulvet da. vet ikke hvordan facelift utgavene til e46 er men preface har jo samme problemet som e36 med traværsfestene i gulvet. blir dyrt da hehe
Superbeetle Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Aner ikke noe ang utveksling på 316 vs 318, men mer holdbar er den nok iallefall ikke... Litt sladding i svinger etc skal den tåle, men rivstart og burning er ikke så bra.. Ikke er det kult heller med en slik bil
BD Racing Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Subframe disaster? http://video.google.com/videoplay?docid=8362789948066992482#
CrZyWiz Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Facelift er forsterket, og er ikke spesielt plaget med subframe disaster.
Lars89 Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Ny original diff til din bil koster 14 500 på GS bildeler, 11600 på Koed.no. Ang diff så får man lavere toppfart ved skifte til høyere utveksling. Vil nok bli endel kvikkere med høyere utveksling. Du har 3,38 originalt, 316 har alt fra 3,23-4,44 så gjelder å holde tunga rett i munnen når man handler Ligger en brukt 316-diff med 3,73 utveksling på http://www.koed.no til 4000. Tviler sterkt på at det er subframe disaster på en så ny og "motorsvak" bil, men alt er nok mulig med nok herjing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå