Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey :)

Jeg har hatt bilen min nå i noen måneder. Da jeg kjøpte den så var det ingen ulyd i bilen, men har kommet en liten donk-donk lyd.

Så etter jeg hadde vasket den en gang, så var dekkene blaute, så sko jeg kjøre ut, så spant jeg litt uten vilje, da ble det verre.

Jeg har tror det er bakakslingen som er gåen, en som sa det, mens noen tror det er feste på høyre side, den som går fra akslingen til høyre dekk.

Så jeg håper det er noen her inne som har hatt samme problemet og om det er dyrt og reparere?

Update : Det var akslingen, har fikset den nå :)

Skrevet

Er ikke verre enn å sjekke før man spør, så finner man ofte ut hva problemet er. Enten er det foringer i bakstillingen som er gåen, eller så er det som du sier - differensialen. Denne er ikke dyr å bytte, og er noe du kan gjøre på egen hånd. Hvilken bil er det snakk om forresten? E30? E36? E46? Differensialer ligger fra 500,- til 6000,- spørs hvilken diff det er du søker. Du virker jo som en som vil ha det litt morsomt med bilen, så en LSD diff med 25% brems hadde vel ikke vært så feil? Koster rundt 3-4 tusen (E30).

Skrevet

kan være opphengsforinga til drivakslen, men kan ikke heelt se for meg at denne er gåen på en så ny bil.. Det ville vært rart.. Den er var riktignok gåen på 02'en min, men den er jo faen meg urgammel sammenlignet med din bil. betewe, du kjøper ikke en 318, hvis du skal bruke den til å spinne med ;P

Skrevet

selv om hovedforingen til diffen er gåen så går det fint ann å kjøre med den.

du kan ikke ha revnet et feste fra gulvet da. vet ikke hvordan facelift utgavene til e46 er men preface har jo samme problemet som e36 med traværsfestene i gulvet.

blir dyrt da hehe

Skrevet

Aner ikke noe ang utveksling på 316 vs 318, men mer holdbar er den nok iallefall ikke...

Litt sladding i svinger etc skal den tåle, men rivstart og burning er ikke så bra.. Ikke er det kult heller med en slik bil :lol:

Skrevet

Ny original diff til din bil koster 14 500 på GS bildeler, 11600 på Koed.no.

Ang diff så får man lavere toppfart ved skifte til høyere utveksling. Vil nok bli endel kvikkere med høyere utveksling.

Du har 3,38 originalt, 316 har alt fra 3,23-4,44 så gjelder å holde tunga rett i munnen når man handler :wink:

Ligger en brukt 316-diff med 3,73 utveksling på http://www.koed.no til 4000. :wink:

Tviler sterkt på at det er subframe disaster på en så ny og "motorsvak" bil, men alt er nok mulig med nok herjing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...