Gå til innhold

Stephan.s' e24. 633/635


Stephan.s
 Share

Anbefalte innlegg

#-o Ai ai ai... Sånt gjør man bare ikke :lol:

Jeg hadde også et sånt på den andre 323'n min, men avsluttet det ganske kjapt da jeg så hvor det bar..

Anyway; pøs på med bilder - vi "retro-eiere" setter pris på sånt 8)

Her blir der pøst på med bilder når jeg har gjort ting verdt å ta bilder av ;)

Er godt det er fler av oss som setter pris på oldtimere. Jeg synes det er manko av det her på bimmers, noe som er litt synd.

Forøvrig gikk regnr-søknaden ikke som forventa. Uten å forklare hele prosessen, så var databasen jeg brukte for å sjekke etter ledige numre, ikke eldre enn 1986, så numrene jeg trodde var ledig, var ikke det.

Så Risløkka har "tilbudt" meg DA407??, DA408?? eller DA409??. Men "DA" er den første bokstavserien Oslo har, som var oppbrukt allerede før 1979. Så det blir litt feil det og. Så dilemmaet er om jeg bare skal slå til, eller ta ett regnr med dagens bokstavserie :? Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde samme trøbblet med reg.nr, men sa at jeg ville registrere bilen i Lakselv, og fikk ZZ-skilter. Fikk laget gamle-typen metall-skilten og fikk en grei "look"... Ble fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme trøbblet med reg.nr, men sa at jeg ville registrere bilen i Lakselv, og fikk ZZ-skilter. Fikk laget gamle-typen metall-skilten og fikk en grei "look"... Ble fornøyd med det.

Fikk faktisk klarsvar fra min nærmeste trafikkstasjon at jeg kunne ta bokstavserier fra hvor jeg ville i landet, forutsett at de hadde ledige nummer fra den tiden. Er ett merkelig regeverk rundt det der.

Men hvis trafikkstasjonene rundt i landet var villige til å lete i gamle protokoller etter ledige serier fra 79, kunne jeg møte opp på nærmeste trafikkstasjon, så kunne de ringe til den stasjonen som "eide" den bokstavserien og reservere det regnummeret. Dette gjelder riktinok kun veteranbiler.

Det jeg fant ut derimot, er at ytterst få er villige til dette. Iom at de protokollene ikke er digitalisert, og at en person da må lete igjennom gamle permer for å finne ett "glemt" nummer.

Har fått klarsvar fra to stasjoner, en av dem Risløkka, som kun hadde DA skilt å tilby. Men dette er bokstaver fra før 79. Så lurer på om jeg ikke skal gå for dagens BS skilt fra Bærum. Vanskelig dilemma det her, men ett regnummer følger bilen livet ut, så for meg er det absurd nok et viktig valg.

Hælig og se at d e andre som tar godt vare på de gode gammle BMWan! Ta he i tru på :)

Er akkurat det som er målet med prosjektet her; å ta vare på ett stykke historie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min hadde LY30666 på en folkevogn han vraka for 15 år siden. Du kan jo sjekke om det er ledig. Ganske tøft reg.nr å ha. Men så lenge man holder seg unna de nye EU-type skiltene, er det irrelevant hva som står på det.

Mine 2kr på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "moderne" nummerserie fra Lakselv, så det var ikke noe leting for stasjonen der oppe. Tanken min bak å velge ZZ, var at det ikke har noen "lokal" tilknytning, og at det dermed føles mindre "feil" enn et lokalt "moderne" nummer.

(ja - jeg er nerdete på en del områder... :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "moderne" nummerserie fra Lakselv, så det var ikke noe leting for stasjonen der oppe. Tanken min bak å velge ZZ, var at det ikke har noen "lokal" tilknytning, og at det dermed føles mindre "feil" enn et lokalt "moderne" nummer.

(ja - jeg er nerdete på en del områder... :-)))

Helt lov å være nerdete ;) Blir omtrent av samme grunn bilen ikke er registrert enda. Den kunne ha vært registrert for 3 uker siden, men da jeg er pirkete på regnr, så ligger den på vent. Dette er nok ett "problem" de ferreste har, men når jeg har bestemt meg for det, så skal det bli sånn. :P

Onkelen min hadde LY30666 på en folkevogn han vraka for 15 år siden. Du kan jo sjekke om det er ledig. Ganske tøft reg.nr å ha. Men så lenge man holder seg unna de nye EU-type skiltene, er det irrelevant hva som står på det.

Mine 2kr på temaet.

Ingen dum tanke i det heletatt. Det var ett slikt utgangspunkt jeg tok og. Første søknad var på BD79633. Stod som ukjent under PKK sjekken på vegvesenet sine sider. Trodde det var ledig, men tok feil. Og de fører også en policy som tilsier at selvom regnr har vært på en bil som nå er vraket, får de ikke lov å bruke nummeret igjen. Så jeg må ta noe som ikke har vært i bruk, noensinne.

Og nei, blir ikke nye typen eu skilt på bilen. Her blir det utforming fra 1979 som gjelder ;)

Jeg skal ta noen telefoner mandag, og regner med at bilen er på skilt onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den uttalelsen der Pedi, står her fullt og helt for 8)

Denne helga får bilen gleden av å stå ute på plassen. Den er endelig på skilt, og hvis været holder, må den nytes ut helga. Skal se om jeg får tatt noen bilder.

Ga til slutt opp biltrangsynet. Alt var i boks for å få tidsriktig bokstavkode. Hadde lange dialoger på epost og tlf, men dagen jeg kjørte til trafikkstasjonen for å få skilt, begynte de å krange.

Jeg veit jeg har muligheten til å få tidsriktig bokstavkode, men hadde ikke med meg "bevis" til trafikkstasjonen, så hadde ingenting å stille opp med. Sendte en ydmyk epost når jeg kom hjem, og forklarte en god del, men da sluttet de visst å svare. Fikk heller aldri svar, og da gadd jeg ikke vente lengre.

Så bilen har endt opp på BS skilt, og fornøyd med det.

Fikk faktisk "733" som siste tall i skiltet. Bare synd jeg da ikke var 100 biler tidligere ute :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt med E24 prosjekt! Trenger noen å se til ang. forbedringer med min. Dette er biler som er morro å eie. Blir nesten plagsomt mange som snakker med deg når du stopper.

Hvor mange E24 eiere er det på forumet for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!! :D

Synd at BT er så slitsomme å ha med å gjøre, men nå kan du hvertfall kjøre og nyte herligheten :wink: Tror jeg må komme bortom en dag å iøyeta doningen!

Takker Norbakken ;) Fikk du TÜV papirene til slutt?

Bilen skal brukes i sommer så lenge været tillater det. Ble ingen fotoseanse i går, da det ble regn før jeg rakk å ta bilder. På den positive siden, er bilen faktisk tett, og viskerne fungerer :D

Genialt med E24 prosjekt! Trenger noen å se til ang. forbedringer med min. Dette er biler som er morro å eie. Blir nesten plagsomt mange som snakker med deg når du stopper.

Hvor mange E24 eiere er det på forumet for tiden?

Ja, er altfor få av disse bilene på veien. De fortjener å brukes, ikke bare satt bort.

Disse bilene er som en drøm å cruise med, til tross for en liten merce w123 følelse på understell.

Jeg følger med i skjul på tråden din ESveen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting var sikkert da jeg kjøpte denne bilen, det var at den skulle brukes. Det er absolutt ikke en bil du kaster inn i svingene nei.

Har endel "snedige" planer med denne bilen i løpet av de neste åra. Men driver å jobber med dette i photoshop. Så vi får se ;)

Kunne vært morro med ett E24 treff sentralt i Norge om det er mange nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt i tråden din og må gratulere med bilen!

Da har jeg sendt en hel masse søknader til forskjellige trafikkstasjoner ang. tidsriktig kjennemerke. Regner med å få svar fra de fleste i morgen :D

I mellomtiden har jeg jobbet med m6 setene.

Kjøpe leather care kit fra Swissvax, med farging og oppfrisking.

Utgangspunktet var slik:

Setene er ikke så altfor ille, foruten noen sprekker jeg håpet å forbedre.

Skriver ikke en hel avhandling her, men det ble litt bedre enn hva det var.

Ikke helt fornøyd, men ble bedre. Skinnet føles mye mykere og friskere. Utifra det jeg har lest av andre prosjekter på detailersclub, virker det nesten som det er vanskeligere friske opp sorte seter, enn f.eks grå eller beige.

Skulle dog ønske det ble litt mattere i fargen til slutt.

edit: Når jeg ser det på bildene nå, er det faktisk ikke lett å se noen forbedring. Skuffa :?

Jeg gjorde tilsvarende prosess i mars på mine egne sorte skinnstoler og ble veldig fornøyd. Det var også med Swissvax sitt sett og det ligger tråd med bilder på DCN. Jeg kan hoste opp direkte link til deg om du vil se forskjellene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker challenger ;) Ta gjerne og link meg tråden på DCN. Prøvde å finne den, uten hell.

Var endelig sol og opphold i dag. Har venta på det lenge. Så fikk lufta bilen litt igjen, og tatt ett par bilder.

Jeg må somla til å lakke fangeren snart, ingen tvil om det.

DSCN1522-2.jpg

DSCN1520-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...