Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte linken på PM til deg. Min bil står på bukk for tida, mellomakslingen er til overhaling hos GKN i Lørenskog. Benytter samtidig anledningen til å farge ratt og gear etter samme prosedyre som setene i vinter. Jeg syntes også førerstolen hadde tapt seg litt allerede, så jeg la noen nye lag med farge på den i samme slengen.

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker for linken. Så ut som et bra resultat du fikk der. Ikke så langt fra hvordan mine har endt opp.

Bildet på forrige side er tatt før milken har tørka helt, og før elefantfettet.

Jeg tror ikke utgangspunktet mitt var så "ille" som ditt. Var kun noen få områder hvor slitasjen var helt igjennom og manglet farge. Så jeg hadde ikke på mer enn to lag farge på de værste områdene.

Hvordan var effekten av leather glaze? Denne har ikke jeg brukt.

Så et lite glimt av 635en din i loggen din og, hvilken fargekode er det på den?

Begynner å bli en del av oss med e24 på bimmers nå ;)

Skrevet

Lachssilber laksesølv metallic, men opplakkert for snart ti år siden. Jeg antar det er lik eller tilnærmet lik originalkuløren. Glaze skal forsegle fargingen og gi bedre beskyttelse.

Skrevet

Og plutselig angra jeg på at jeg ikke kjøpte Glaze :? Kjøpte kun leathercare kit og regnet med at det holdt. Sammen med lighterbensin.

Jeg får gi det et forsøk, og evt. farge på nytt hvis det ikke skulle holde. Merket at det svertet av litt når jeg tørket av overfødig leathermilk når jeg tenker meg om.

Jeg syns fargen lignet litt på min, Polaris. Min er kanskje litt mer bronzetonet i fargen.

Skrevet

Stephan: Har du en kort DIY med de skinnproduktene du har brukt? Framgangsmåte og liste over produktene? Må ta en runde til med setene mine. Skokremstuntet satt ikke så fryktelig lenge.

Noen som har reparert funskjonene i setet? Tenker da sportstolene. Tilten i setet og fjæra som holder opp seteryggen er gåen på førerstolen.

Skrevet
Stephan: Har du en kort DIY med de skinnproduktene du har brukt? Framgangsmåte og liste over produktene? Må ta en runde til med setene mine. Skokremstuntet satt ikke så fryktelig lenge.

Noen som har reparert funskjonene i setet? Tenker da sportstolene. Tilten i setet og fjæra som holder opp seteryggen er gåen på førerstolen.

Her er en link fra DCN med fremgangsmåten jeg brukte.

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... _p__182856

Brukte kun Leather Care Kitet fra Swisswax.

Men funksjonene i setene har jeg ikke sett på, så der kan jeg ikke hjelpe. Men tar jeg ikke feil, produseres fortsatt de fleste delene til stolene, så de går nok å bestille.

• 2 months later...
Skrevet

Her skjer det ikke mye om dagen, men jeg kikket litt rundt i bilen, og i "høytalerkass" bak fant jeg jammen meg en slik en.

Ser helt uåpnet ut.

20111008_112249.jpg

Klart, den er kanskje ikke brukbar til det den ble laget for, men alikevel morsom sak å ha.

• 2 months later...
Skrevet

På tide med en liten oppdatering.

Har skjedd veldig lite i det siste. Jobben krever sitt, og bruksbilen har hatt en ny runde med poblemer.

Men jeg har da fått tid til å handle meg en delebil.

20111214_214812.jpg

628csi, ombygget til 635 etter motorhavari. Også med Getrag 265/6 OD kasse, så da har jeg to av disse.

Og en del ting tyder på at det er m90 motoren som sitter i bilen, som var den egentlig grunnen til at jeg kjøpte bilen. Men dette kan jeg ikke bekrefte før toppen er tatt av og sylinderene målt. Så blir spennende.

Hvis ting går som det skal, begynner dette motorprosjektet og girkassekonverteringen i vinter. Motor skal totalrenoveres. Så da blir det litt oppdatering her igjen. ;)

Skrevet

Ja du må bare holde oss oppdatert på hva du gjør med bilen. :wink:

Det er kjekt og ha delebil, er alltid noe småtterier man har bruk for.

Den fronten du har satt på er ikke M-Tech det er en vanlig csi front.

M-Tech ser ut slik som den jeg har satt på min bil.

Skrevet

Du kan jo også sjekke VIN-nummeret på blokka, over starteren, på den nye motoren, opp mot realoem.com eller noe lignende, så ser du hvilken bil den motoren opprinnelig kommer fra. Raskere enn å skru av toppen, vil jeg tro. Men det er uansett M90 hvis det er en 3.5 L-jetronic, som det ser ut som på bildet. Og det blir vel en fin oppgradering!

Skrevet
Ja du må bare holde oss oppdatert på hva du gjør med bilen. :wink:

Det er kjekt og ha delebil, er alltid noe småtterier man har bruk for.

Den fronten du har satt på er ikke M-Tech det er en vanlig csi front.

M-Tech ser ut slik som den jeg har satt på min bil.

Her blir det oppdatering hver gang det skjer noe som er verdt å nevne ;) Det er/var i allefall planen når jeg startet.

Og du har selvfølgelig rett ang. fangeren. Fulgte med m-tech front på delebilen, så da blir det delvis rett alikevel ;)

Du kan jo også sjekke VIN-nummeret på blokka, over starteren, på den nye motoren, opp mot realoem.com eller noe lignende, så ser du hvilken bil den motoren opprinnelig kommer fra. Raskere enn å skru av toppen, vil jeg tro. Men det er uansett M90 hvis det er en 3.5 L-jetronic, som det ser ut som på bildet. Og det blir vel en fin oppgradering!

Tanken er bra den, men ting kan tyde på motoren var fabrikkny ombygging fra BMW da 2.8 motoren havarerte. Finner ikke noe nummer slik den sitter i bilen nå i allefall.

Den eneste synlige indikasjonen på at det er m90 er at det står 3.5 i støpen. Skal også være mulig å se på vannkanalen, og evt. den påmalte hvite "L"en i denne vannkanalen. Men de sluttet med dette også på tidlig 80tall. Så eneste utvei er å måle sylinderen. Tenkte å ta dette over nyåret, så blir spennende ;)

Skrevet

Den 3.5 motoren din, med L-Jetronic insugsmanifold, er nok fra senest 1980, siden BMW gikk over til Motronic motorstyring sent 1980 en gang. Min f.eks, fra 01/1981, har Motronic og nyere type innsug, samme som på M30B34 3430ccm fra 05/1982, men er fremdeles M90 3453ccm. Altså, har man en 3.5l M30 motor med L-Jet motorstyring, gamle typen innsug som ser ut som 6 bananer på rekke og rad, så kan det ikke være noe annet enn M90-blokka.

Hadde jo vært artig om du fant serienummeret på blokka, men står det ingenting så står det ingenting. Det er forresten her du må se, helt til høyre på bildet, den lille skråflaten.. går fint an å se med motor i bil:

gkxi5mfddyhq352s2nx6.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...