Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med salget? Vet om et par kretser det har blitt diskutert i å kjøpe dette.. men.. har du noe konkret på gang?

Skrevet

Hehe, begynner kanskje Gunnar å få kalde føtter mtp salg av hjertebarnet sitt? 8) Tror dette er vanskeligere enn vi aner...

Skrevet

Nå er jeg litt frekk som spør, men jeg skulle til å donere litt penger til bimmers/gunnar. Men så kom jeg på at bimmers nå ligger til salgs.. Hvor går da alle donasjonene som er kommet/kommer inn hen ved ett salg.?

Skrevet

Regner med at all donasjon har gått rett i driftingen av siden. Og er det noe igjen så mener jeg Gunnar er vèl verdt hver en krone som "lønn".

Skrevet
Regner med at all donasjon har gått rett i driftingen av siden. Og er det noe igjen så mener jeg Gunnar er vèl verdt hver en krone som "lønn".

Enig, han har vel egentlig brukt MER enn han har fått inn. Så det er veldig stor respekt for.

Skrevet

Aner meg at det har kostet han mengder av kroner for drifting av forumet siden det staretet opp, så tror ærlig talt våre donasjoner er som lommerusk og regne i forhold.

Og til Gunnar.

Du kommer garantert til og angre ræva av deg dersom du selger unna forumet. ;)

Skrevet

Jo for all det, Gunnar har gjort og gjør en glimrende jobb for alle oss her inne, ikke noe tvil om det.! Og han fortjener absolutt lønn for strevet.. Det jeg lurte/tvilte på, vil forumet bli oppdatert (f.eks problemet som har vært ett par ganger med full server) før ett evt. salg, eller vil dette bli neste eiers problem.? Slik at også dem må ha nye donasjoner (eller betalt medlemskap) fra oss for å få ett problemfritt forum i fremtiden.!?

Skrevet

Jeg tror at det evt. vil være vanskelig for Gunnar å legge noen spesielle føringer for hvordan forumet skal være i fremtiden. Han kan selvfølgelig ha en mening om hva slags kjøper han ønsker seg for forumet, men når forumet er solgt er det solgt. Alternativt kan han gå for modeller der han selv er medeier og/eller bistår med driften av forumet.

Det vil nødvendigvis være noen kroner forumet selges for og dette medfører nok at en fremtidig eier vil ha en kommersiell målsetting for forumet. Enten i form av et driftsoverskudd eller i form av videreforedling av forumet som et fremtidig kommersielt produkt. I denne sammenhengen finnes det flere forskjellige forretningsmodeller som kan være fornuftige. Skal bimmers løftes opp på et høyere nivå vil det helt sikkert koste både tid og ressurser... og slikt koster penger.

Skrevet
, men når forumet er solgt er det solgt.

Det kommer helt an på hva som formuleres i kontrakten. Det finnes mange nullprofittsorganisasjoner som med letthet kunne endret fokus og blitt en millionbutikk dersom målsetningene hadde blitt endret. På lik linje er det ingenting som hindrer bimmers i å beholde "enkelheten" det har i dag- så lenge det stedfestes i kontrakten. Du har nok helt rett i at kjøperne ser for seg å tjene penger på dette, (hvorfor skulle de ellers ønske å kjøpe forumet?) Men det kan de framdeles gjøre. Det skal ikke mer til enn å utvide webshoppen litt osv. Det bør være en ganske grei forretningside å bruke bimmers sitt merkenavn også som butikk, og drevet webshop, banedager, bruktbilsalg, delesalg osv.. Så lenge betingelsene for brukerne her inne ikke endrer seg, (framdeles minimalt med reklame og gratis medlemskap) så tviler jeg på at noen ville brydd seg om noe slikt skjedde.. Til gjengjeld ville forumnavnet hatt en ekstrem verdi for butikken kjøper velger å drive, og da snakker vi fort millionklassen i sparte reklameutgifter for å få samme effekt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...