Titan Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Har en 99 mod 523 med gule baklys og hadde tenkt å oppgradere til LED baklys som f.eks sitter originalt på 2002 modellen. Er det noen som vet hva man da må passe på å få med seg av duppeditter i tillegg til selve lyktene hvis en handler brukt hos f.eks en bilopphugger ?
Haug530D Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Da må du kjøpe lysmoduler utenom samt overganger, lysmodulene skal ligge i reservehjulsbrønnen, tror ikke de er orginale på Facelift utgavene da disse boksene er for å unngå feilmeldinger og at lysene skal blinke riktig eller noe sånn. I tilegg må du borre ett ekstra hull på hver side for at lyktene skal passe.
Titan Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 Takker for informasjonen. Etter litt Googling fant jeg en side der en hadde laget en beskrivelse for ettermontering på en 97 mod, og det stemmer det du beskriver.
helgeb Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 lysmodulen er ikke i reservehjuls brønnen! den sitter i høyre a-stolpe, har selv skiftet ut dette på min 97-modell, kjøpte originalt komplett sett med baklamper og ny lysmodul,
Titan Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 Lysmodulen (ballast) som medfølger de fleste ettermonteringssett av LED-baklys blir montert i reservehjulsbrønnen ifølge info fra bl.a Schmiedmann. Det er vel av praktiske årsaker at de er lokalisert der siden kontaktene på kablene fra ballasten som settes i lampene er annerledes på bilene uten LED. Spørsmål til helgeb: Har du virkelig montert originalt LED-baklys der lysmodulene (ballastene) sitter i a-stolpen på høyre side? Hva med kontaktene mot selve lampene som er forskjellige fra de originale? Hvis denne løsningen du har antydet er mulig, så må jeg prøve å få tak i delnumrene på det du har kjøpt.
helgeb Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Lysmodulen (ballast) som medfølger de fleste ettermonteringssett av LED-baklys blir montert i reservehjulsbrønnen ifølge info fra bl.a Schmiedmann. Det er vel av praktiske årsaker at de er lokalisert der siden kontaktene på kablene fra ballasten som settes i lampene er annerledes på bilene uten LED. Spørsmål til helgeb: Har du virkelig montert originalt LED-baklys der lysmodulene (ballastene) sitter i a-stolpen på høyre side? Hva med kontaktene mot selve lampene som er forskjellige fra de originale? Hvis denne løsningen du har antydet er mulig, så må jeg prøve å få tak i delnumrene på det du har kjøpt. er vel 3 år siden jeg gjorde dette, skiftet original lysmodul, ingen ekstra ballaster er montert, lysmodul må kodes til bil på bmw,jeg bestilte et komplett originalt ettermont. sett, husker ikke om det er noen overganger på kontaktene på lampene, kan sjekke i bil i morgen :)63210025220 Baklyktsett E-39 touring 2001 org 09/00 6,053.40 mener det er dette dele nr i nettbutikk på gs:
Saltkjelen Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Det finns to alternativer når det gjelder ettermonterting av faceliftlykter på E39 pre-face.. alt. 1: Ny lysmodul. Denne sitter ved a-stolpen foran på høyre side. Denne må deretter kodes innen 100km (10mil). alt. 2: Ballaster som medfølger i Hella ettermonteringspakke. Disse monteres i reservehjulsbrønnen. Ingen koding.
Titan Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Takker for gode tilbakemeldinger, for da har jeg fått oppklart det jeg trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå