håkon_w Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 dette er sparebøsse;) sett de resterende pengene på bok å kjøp leilighet\hus ved studieslutt
Andreas1 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Billige og driftsikre studentbiler; Mercedes 190 D 2,0 liter med 72 hK kr; 19.000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23663917 Mercedes 190 D 2,5 liter med 94 hK kr; 30.000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23639311 Ellers er Astra 1,7td som nevnt tidligere i tråden et fornuftig kjøp.
zHk Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 Hello igjen! Hva tycks om denne f.eks? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23589079 Hvordan er drivstoffbruket og motor/drivverk generelt på denne? Fattern har 320D men det blir vel noe litt annet igjen.. Jonas
FredrikE24 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Toyota Starlet etc. er fornuftige biler, en kompis har en Seat Ibiza 1.0 bla. går helt greit, greit med plass og har ikke hatt noe som helst problem! Kjørt 12kkm på et halvt år
Hawkon88 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Med mindre du faktisk MÅ ha bil, ville jeg prøvd å la være. Det er ganske billig å ta toget de få gangene du skal hjem, så kan du heller ha en scooter ol. til og fra jobb/skole/hjem i sverige. Låner du 300 000kr, koster det omtrentlig 300 000kr å betale det tilbake..= Hver krone du bruker koster deg en krone i renter senere..(minus Konsum pris index forsjellen)
FredrikE24 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Låne på bil er gjerne et stort tap tilslutt, bilen taper seg raskere i verdi enn det man klarer å betale ned på lånet. Støtter mopedforslaget, da jeg kjørte moped uten trimmen jeg hadde kjørte jeg for en hundrelapp på 2 uker, til og fra skole + kjøring utenom på kveldstid for morroskyld.
Hans Wilhelm Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Kjøp deg en ryddig 124 Merc du. Helst med bensinmotor. De er rimeligere og vesentlig triveligere å kjøre enn de gamle dieselbilene. Komfortable og kjøre, og ikke minst relativt sikre hvis uhellet skulle være ute. Også er det MANGE av de på markedet til en hyggelig pris. Drivstofforbruket har ikke en dritt å si på en slik bil. Det som betyr noe er at den går uten påkost!
zHk Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 Takk for mye gode tips! Nå skal det sies at når jeg skal hjemover så skal det kjøres over 40 mil så da er det greit med noe som holder! Om jeg f.eks kjøper en bil til 100.000 så får jeg rundt 50.000 i lån + 50 egenkapital. Til dere som lurte på om jeg kunne ta tog osv: det er i Karlsborg skolen ligger.. Der er det ikke mye offentlig transport å skryte av.. Hehe..
Hawkon88 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Takk for mye gode tips! Nå skal det sies at når jeg skal hjemover så skal det kjøres over 40 mil så da er det greit med noe som holder! Om jeg f.eks kjøper en bil til 100.000 så får jeg rundt 50.000 i lån + 50 egenkapital.Til dere som lurte på om jeg kunne ta tog osv: det er i Karlsborg skolen ligger.. Der er det ikke mye offentlig transport å skryte av.. Hehe.. Hver sin smak.. (Hvis jeg ikke hadde drevet aktivt med idrett) ville jeg mye heller brukt pengene på øl og morsomheter slik som alle andre, framfor å ha en kostbar bil. Min 97mod e39 til 70 000kr koster meg rundt 4kr pr km når alle kostnader er betalt-> før avskrivninger.. Har du da 40mil hjem, blir det ca 3200kr t/r.. Og sikkert 10 000kr i året i avskrivninger. Jeg forstår fristelsen om en pen bil meget godt, men jeg ville sannsynligvis kjøpt en scooter i begynnelsen, også dersom det ble uutholdelig- heller kjøpt bil når du "vet hvor landet ligger". Det er ganske kjedelig å ha en bil hvor alle pengene går, også får du ikke tatt del i de sosiale arrangementene.
Glenno Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Ser du etter bmw ville jeg sett etter en orginal og urørt for styling...etc 316/318 E36 /E46 eller E34 518i (m42) nyere enn 95 mod. Andre merker vil jeg anbefalle Citroeng berlingo fra 2003 og oppover. Der har du kjempe billig og praktisk bil. Hadde en slik bil i flere år som var både drift billig og sikker. Lykke til jakten på student bil .
zHk Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Hehe, Berlingo har jeg også tittet på! Har en kompis som har Berlingo, den har gått feilfritt i mange år ihvertfall Forresten, kom over en bil nå. Hva med f.eks en slik? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23395182 Mercedes-Benz C-Klasse C180 1993 86500 km. 48.557,-.. Jonas
peder87 Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 hei ettersom du skal være i sverige hadde jeg holdt meg til bensin bil. av den enkle grunn av at det ikke er så mye dieselbiler i sverige.. lettere og få tak i deler da på bilskroten i sverige. og der koster deler som kjent ingen ting nermest
[space] Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Et billig alternativ er også en eldre Mitsubishi Colt. Helt OK å kjøre og lite problemer. Hadde en slik 95-modell(?) samtidig som 2000 e46 320i og Colten gikk gjennom EU uten problemer mens BMWen måtte inn til ny kontroll av både det ene og det andre.
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Takk for mye gode tips! Nå skal det sies at når jeg skal hjemover så skal det kjøres over 40 mil så da er det greit med noe som holder! Om jeg f.eks kjøper en bil til 100.000 så får jeg rundt 50.000 i lån + 50 egenkapital.Til dere som lurte på om jeg kunne ta tog osv: det er i Karlsborg skolen ligger.. Der er det ikke mye offentlig transport å skryte av.. Hehe.. Hver sin smak.. (Hvis jeg ikke hadde drevet aktivt med idrett) ville jeg mye heller brukt pengene på øl og morsomheter slik som alle andre, framfor å ha en kostbar bil. Min 97mod e39 til 70 000kr koster meg rundt 4kr pr km når alle kostnader er betalt-> før avskrivninger.. Har du da 40mil hjem, blir det ca 3200kr t/r.. Og sikkert 10 000kr i året i avskrivninger. Jeg forstår fristelsen om en pen bil meget godt, men jeg ville sannsynligvis kjøpt en scooter i begynnelsen, også dersom det ble uutholdelig- heller kjøpt bil når du "vet hvor landet ligger". Det er ganske kjedelig å ha en bil hvor alle pengene går, også får du ikke tatt del i de sosiale arrangementene. Jeg støtter denne, øl og damer jabbadabbaduuuu Hva i alle dager skal du hjem for? Heller dra og sjekke damer når du er lei av å lese! De gangene du MÅ hjem, så kan du ta taxi til nermeste offentlige transportmiddel. Det ser i alle fall luksus ut Også sparer du pengene dine og kjøper deg en FET BMW når du er ferdig å studere
Robin L Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 diplom fra meg om du kjøper 7er som pendle/ studentbil DYRT som student ass. spes om ikke har bonus på forsikringa osv.. ganske dyre deler også. ville gått for en bil med diesel jeg ass. mercedeser er jo driftsikre og billige å kjøre. jeg hadde en w124 diesel. pappa hadde den i 10 år før jeg fikk den. var gått 330k uten å gjøre en drit utenom slitedeler:) rusta og ei varmkjøring som gjorde at jeg dumpa den.. (termostaten klikka..) minuset er jo at den går som en dass... e34 525tds må jo være gull. kongemotor det! får jo mange billige w210 også om du klarer å se litt rust. driftsikre de også. eller en nyere småbil kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå