mjensen Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Lurer litt på om det er bare å montere en pære på det ene tåkelyset for å få til to? mener bilen er levert med kun et tåkelys.
awt Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Det må nok mere til. Jeg vil uansett anbefale deg til å ikke gjøre det. To tåkelys kan lett forveksles med bremselys, i tillegg ser man ikke bremselysene så lett om man har to tåkelys.
Gjest Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 ja.. det skal kun være ett. holder med han over meg.
DJ RS2 Matrix Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 er litt som må gjerast for å få det til, du må trekke ny kabel i fra det tåkelyset til det andre og så borre hull i sokkelen på det lys nr 2 som ikkje har tåkelys. har gjort det på min berre for å få symmetri, blir aldri brukt ellers, det og borre hull i sokkelen på lykta var nåke dritt.
mjensen Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Takk for svar er penere å kjøre med 2 tåkelys bak da så kan man alltids sette i litt svakere pærer slik at det ser ut som kjørelys! noe som er pent
Sjøbuse Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 min E38 er det orginalt med 1 på hver side. ser man feil av tåkelys og bremselys i trafikken bør man levere fra seg lappen så fort som mulig. hva om en bil mangler et bremselys på høyre side. regner folk med det bare er en som setter på tåkelyset? også kjører på uten å bremse helt til man sitter i ræva på bilen som mangla et lys.
RaymondJ Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Og hvor ofte har man bruk for tåkebaklys? Greit hvis du vil ha det for pynt med svakere pærer, men vanlige tåkebaklys er noe av den verste dritten som fins! Folk klager på at det er blendende med folk som kjører med spredere, xenon (også originale) osv. men ingenting er så forb.. irriterenede som å ligge kilometer etter kilometer bak en vattnisse med tåkebaklysene på på en mørk og våt høstkveld. det skal jaggu være tåkete eller VELDIG tett snødrev før du virkelig trenger å bruke tåkebaklysa. Og alle som glemmer å skru de av igjen...
Sjøbuse Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 tåkebaklys skal brukes når man er bakerste bil i vær med dårlig sikt. får man en bil bak som har sett deg så skal de av. hviss ikke så ser han ikke annet en de jævla lysene. mine tåkebaklys er ganske så sterke. jeg har ennå ikke opplevd vær der de lysene har vært nødvendige. eneste jeg bruker de til er å lyse på de idiotene med nærlys og tåkelys bak meg. og da er de på helttil de får av endten tåkelyset eller nærlyset.
Ostnes Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 På autobahn i regnvær og gjerne høyere hastigheter så skjønner man hvorfor de fleste tyske biler har mer enn 1 pære i hver lykt bakover, og der kommer også tåkebaklys godt med
Sjøbuse Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 ikke hatt problem der heller. og regner det så er det ikke lov til å kjøre fort lenger heller. ved regn er det bare lov med 110 km/t på autobahn.
Robin L Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 skal med tåkelys på begge sider da? har tilgode å få BRUK for tåkelys bak... kun ett par ganger når en idiot kjører bak meg med langlys, eller ligger 50cm unna fangeren min...
Sjøbuse Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 sålenge det ser likt ut på begge sider er det helt greit. trenger ikke å lyse i begge. brukes ikke likevel. men når det er tåkelys på ene siden og ryggelys på andre. da ser det tett ut. er det likt på begge sider men bare tåkelys på en side ser det ok ut. er likt på begge sider hvertfal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå