Gå til innhold

BMW dieselmotorer, nyttig info


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

svarer aguilera og andre med lignende sp:

grunnen til at den starter så bra så fort det er på pluss eller engentlig bare null, er at en commonrail som du har ikke trenger gløding (nevneverdig) på denne tempen.

glodeplugger skulle vel før i tida byttes på hver insp 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på min 2006 mod 318d e90 har jeg byttet følgende etter 155.000 km

-NY turbo

-NY dieselpartikkelfilter

-NY luftmassemåler

- skal bytte Glødeplugger 16 des

men har fremdeles problemer med at den føles alt for slapp på lavt turtall... så går d veldig bra på høyt. dvs 2700+ kan ikke skjønne hva som er problemet..

må den nye luftmasemåleren kodes inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, greit å vite :) Enda et spm da, hvor kan jeg kjøpe nye, greie plugger? Må dette handles på Bavaria, eller finnes det andre som er vel så gode?

Det sies at originale er best.

Har ikke prøvd noe annet ennå så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, greit å vite :) Enda et spm da, hvor kan jeg kjøpe nye, greie plugger? Må dette handles på Bavaria, eller finnes det andre som er vel så gode?

Vi handla fra Koed til en kompis sin E34 diesel, disse funket som F :) Er litt pes å bytte bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp uoriginale glødeplugger til cr motorer.. har bare dårige erfaringer med disse.

på forkammer motorene later uorg til å funke like bra.

otis; den skal gløde mindre enn et sekund ved temp på ca 0 mener jeg (cr). (tror det står noe om dette i tis om du vil sjekke nøyaktig for din bil)

under null begynner glødetiden å stige, og det er ikke unaturlig at en "gammel" motor trenger noen få ekstra slag på å starte (snakker her om et par slag, ikke sekunder med kinning)

så for deg aguliera blir det enkleste å bare stikke innom bavaria, for alle andre som ikke har en org bmw forhandler rundt døra så har både gs og koed originalt, men du må spesifisere at du skal ha org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke hvilke som er originale, men mener det ikke er bosch.. noen som kan bekrefte eller avkrefte?

bosch pleier jo å være bra da, så skal ikke si at det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten ting og ta med om gir til m57d30:

-ble levert 1998 - 2001 med GM A5S360r automatkasse som vært preget av havari som følge av en kombinasjon av i utgangspunktet for liten/svak kasse og "lifetimeolje", og FILTER som aldri ble skiftet. Og ja er filter og ikke sil på disse.

-kom i 2001 (facelift) med GM A5S390r automatkasse som er utbedret og tåler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...