Gå til innhold

mr paulsens røde e91 nye bilder 16/10

Anbefalte innlegg

da var tiden inne for ny bil igjen etter noen "lykkelige" år i min e39. e39 en har jo egentlig aldri sviktet meg men med mye vedlikehold,høyt drivstoff forbruk og mye antydninger til rust så begynte km kostnadene å bli ganske så drøye.

har lenge gått å sett etter en e91 og plutselig fant jeg bilen som jeg ville ha. finansiering ble ordnet i all hast. fikk en hyggelig kar fra oslo området (kim halvorsrud) til å sjekke ut bilen og

når ikke han hadde så mye å klage på så ble flybilletter kjøpt.

egentlig ikke så snargjort å komme seg til oslo fra her som jeg bor. må først reise i 4 timer med hurtigbåt(i feil retning) for å komme til bodø og derfra er det 1,5 time med fly til oslo.

var egentlig veldig skeptisk til fargen på bilen men da jeg så den på parkeringsplassen på gardermoen så var forelskelsen et faktum. bilen hadde jo sett kjip ut i annonsen så dette var jo over all forventning.

det ble en lang(ca 100 mil) men god tur hjem,drivstoff forbruket lå på hyggelige 0,52 pr mil med hyppige forbikjøringer og rykk og napp kjøring.

litt om bilen:

bilen er rød med m pakke.den er en 318d med 136hk, den har profesional stereo ,bluetoothe handsfree,bi xenon osv.den er også norsk solgt.

bilen sto på orginale 17" felger med runflat dekk.(runflat dekka var vel egentlig den største skuffelsen,at bmw vil levere biler med slike ubrukelige dekk er helt utrolig)

her er noen bilder fra den dagen jeg fikk den hjem.

go3nbm1v2nptt0b7e86o.jpg

wyegid2lt17zfk4b8m55.jpg

wbvkwmn98529yue6qc60.jpg

gzjrw91h9li1de5mo2he.jpg

nye felger var allerede bestilt før jeg hentet bilen og skulle egentlig plukkes opp i trondheim men gs der hadde rotet det til slik at det tok en liten uke til før hjula var her.

felgene jeg bestillte var gs sine bbs lm kopier med 235/265 dekk.

her er noen bilder av resultatet.

j4g7ndkhoo1if0c00df7.jpg

9jtf26hpyvritx1r1fzh.jpg

7hcrzn75g6qr43isll06.jpg

oujdljnrbb3fnj39t58q.jpg

så kom den triste dagen da jeg vel så gamlebilen for siste gang.

tde692wfln8rvote3nhs.jpg

7csduxvjnbql6xwedxfc.jpg

6rdfxkgmrpzcb6y8ue01.jpg

vi fikk også tatt oss en liten ferietur til sverige ca 90 mil i ganske drøye hastigheter.er nå glad for at jeg kjører dieselbil. min bror fyllte bensin 3 ganger(528 aut) mens jeg flere uker etter ferien kjører på samme diesel.

2stei18m9yv2u065h0uf.jpg

n0cr1ibqbm9cs1ekaj5e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

videre planer for bilen;

-splittere forran(kjøpt,lakkert i sort blank. samme som lister rundt vindu osv)

-carbonfiber defusor bak

-senk(noen forslag der man beholder litt comfort)

-nye enderør eller ny bakpotte.

-spacere,9,5" breie felger bak er aaalt for smalt.

-proff rubbing/polering

-foliere tak sort.

-nye pærer i angel eyes (med hvitere lys)

-og sikkert myen annet unyttig som jeg nok kommer på etter hvært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nydelig bil! en kompis hadde en likens i blå, kongebil med m-pakke osv! :D brukte den på langtur en gang. . bilen gikk jo gratis, hehe.

ville lakka den sorte delen på bakfangeren sort, tonet rutene, blackline baklykter :D bra planer ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vel egentlig motsatt erfaring med h&r senk. min bror hadde det på sin 2004 mod 320d og den var jo helt latterlig å kjøre med.var alt for stivt til vanlig bruk.

min gamle 320d som var senket med eibach var derimot helt fantastisk å kjøre.

men nå er jo ikke dette en e46 så det kan jo være noe helt annet på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempepen og snerten bil! :D Kjenner godt til følelsen av hvor deilig det er å slippe å tanke flere ganger i uken... :)

Gleder meg til å følge med på denne tråden, særlig når jeg vet hvor mye penger du faktisk er truende til å legge i pynting av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempepen og snerten bil! :D Kjenner godt til følelsen av hvor deilig det er å slippe å tanke flere ganger i uken... :)

Gleder meg til å følge med på denne tråden, særlig når jeg vet hvor mye penger du faktisk er truende til å legge i pynting av bil ;)

hehe planen var å holde den orginal. :wink: (men jeg lurer vel ingen andre enn meg selv :^o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...