Øyvind Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 Ja, det er det som er vet du......... Jeg prøver alltid å "fullføre" slike tråder. Slik at andre som kjører dette elskede merket skal kunne få se/finne det.... Og spesielt i dette tilfellet, jeg tror nemlig det er MANGE som har denne feilen e.l på E61!
HMW Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 Ja, og da vet jeg med en gang hva det er og hvordan det løses når jeg plutselig en dag ikke har radio :) for det skjer sikkert.
Gt2000 Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Genialt !!! Har samme problem på min e61 2007 mod. Nå skal det fikses
BENESS Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Hadde samme problemet på min e61 2005 mod, satte den på verksted, ledningsbrudd og hele taket ble plukket ned ,, pris 24000,-
gica Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 samme problem som meg, bare at lysa bak døde. Gjorde akkurat det samme som deg, men demonterte kabelgatene også for å være sikker. 3 brudd.
vinnalott Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 Tar opp en gammel tråd, da jeg har hatt problemer med at nøkkelene ikke lenger fungerer for å låse/åpne bilen, og har i tillegg problemer med vindusvisker, venstre og høyre skiltlys, samt høyre tåkelys. Har sjekket antenneforsterkeren tidligere og den var helt tørr og fin, ingen tegn til irr eller liknende. Har også fiklet med en penn osv inn i "kabelbanen" på høyresiden, og plutselig har låsen begynt å fungere for en liten periode osv, men nå har den gitt seg helt. Tok mot til meg i kveld og gikk løs på kabelbanen. Jeg trodde aktuelle kabler lå i den ene av banene på høyre side, altså nr 3 på vedlagt bilde, og fant etter mye om og men ut at 6 av 8 kabler der var ødelagte, 1 var helt kappet av, mens de 5 andre var nesten brutt (isolasjonen var borte). Fornøyd over å ha funnet feilen loddet jeg på noen korte kabelstykker for å forlenge litt, samt satt på krympestrømpe på alle kablene. Teipet sammen og trakk kabelene tilbake til antenneforstereken igjen, og koblet på. Ingen endring! Fortsatt samme feil med nøkkelen og lysene. arghhhh! Fant ut etterpå i denne guiden, at kablene til tåkelys går på venstre side, og at kabel til skiltlys går helt til høyre: http://www.snowspire.cz/staticke/E61-kabely.pdf Men.. er det noen som vet hvilken kabelbane kabelen for remote nøkkel går hen?
Otis Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 Du kan jo fremdeles ha feil med antenneforsterker, selv om den ikke er fuktig/våt. Hvis du har fikset alle ledningene til bakluka så er det ikke ledningsbrudd.
vinnalott Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 ok. vil det si at ledningene for remote nøkkel faktisk går på høyre side? Ser at det går et par kabler på venstre siden inn i antenneforsterkeren også, noen som vet hva dette er? Er litt surt å betale 3000kr for antenneforsterker dersom det ikke er det som er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå