ivlund Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hei. Var på vei til jobb idag morges og kjører den vante veien min, men i dag så hadde jeg en bil på min venstre side. Så da tenkte jeg ikke helt over og hadde heller nesten ikke muligheten til å styre unna hull i veien. Kjørte da rett opp i ett hull som var værre enn jeg trodde det var. Det smalt rimelig bra i bilen. Når jeg da fikk sjekket felgene, så viser det seg at bakfelgen er rimelig bulket Virker som lufta holder seg fordet om felgen er skadet. Noen som har vært ute for noe av det samme, og som eventuelt vet om man kan få dekt kjøp av ny felg fra vegvesenet på grunn av elendig veidekke? Slenger ved noen bilder som jeg har tatt. Felgene det er snakk om er nesten nye 20" felger Tok ett bilde av hullet også Blir veldig takknemmelig hvis noen kan komme med tips om hva jeg eventuelt burde gjøre. Hilsen ivlund
316 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hei.Var på vei til jobb idag morges og kjører den vante veien min, men i dag så hadde jeg en bil på min venstre side. Så da tenkte jeg ikke helt over og hadde heller nesten ikke muligheten til å styre unna hull i veien. Kjørte da rett opp i ett hull som var værre enn jeg trodde det var. Det smalt rimelig bra i bilen. Når jeg da fikk sjekket felgene, så viser det seg at bakfelgen er rimelig bulket Virker som lufta holder seg fordet om felgen er skadet. Noen som har vært ute for noe av det samme, og som eventuelt vet om man kan få dekt kjøp av ny felg fra vegvesenet på grunn av elendig veidekke? Slenger ved noen bilder som jeg har tatt. Felgene det er snakk om er nesten nye 20" felger Tok ett bilde av hullet også Blir veldig takknemmelig hvis noen kan komme med tips om hva jeg eventuelt burde gjøre. Hilsen ivlund Bare glem det... Kjørte i stykker en felg tidlig i vår, og klagde selvfølgelig på det til Statens Vegvesen. De slo fra seg alt ansvar, i og med at det var et kommuneprosjekt. De videresendte derimot klagen min dit, og jeg fikk et brev på 2 stk A4 sider om blablabla... 0 kroner.
-Anders- Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Du taper hvertfall ingenting på å klage. Så jeg vil anbefalle deg å klage. De skal i prinsippet dekke det.
316 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Kanskje lettere om det er Statens Vegvesen sitt ansvar, og ikke kommunen.
-Erik- Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Faren til en kompis har en mustang som han hadde noen svære foose design hjul på. Det samme skjedde han og skakk kjørte en felg. Mener bestemt han sendte klage men tror han mere eller mindre fikk samme svar som 316
Alecken Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Er det riksvei skal det være mulig å få igjen for det.
316 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Det var en riksvei jeg ødela min felg på, på en LANGSGÅENDE asfaltkant... Det vil si at jeg måtte kjøre opp den kanten på et eller annet tidspunkt. Bare flaks at det gikk kun en felg. Skandale, spør du meg.
ivlund Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Dette er på en vei like utenfor Alna senter i Oslo, om det er komuneneller statens vegvesen som er ansvarlig for veien vet jeg ikke. Får vel ta en telefon til vegvesenet i morgen for å høre hva jeg skal gjøre! Og hvordan jeg skal gå frem.. Er så irritert på standarden på norske veier ass
Hansh Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 I verste fall er det ikke veldig dyrt og komplisert å få rettet den skaden! Maks. en tusenlapp? Ikke for å være frekk, men å velge å bruke så store felger og lav profil er jo nesten å be om at noe slikt skjer en eller annen gang på veier som vi har i Oslo og Bergen bl.a.. Man bør ihvertfall ha kostnaden/bryet med i totalvurderingen når man skaffer dem siden vi alle vet at veiene ikke akkurat kommer til å bli bedre med tiden.
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Det der er skikkelig kjedelig! Det er blitt sånn at man ikke kan kjøre med store felger lengre, for kommune og statens vegvesen gir jo bare faen tydeligvis
Stoppie_Master Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hullet må være meldt inn på forhånd, slik at det er registrert hos Satans Vegvesen. Så når du sender inn et skriftelig krav, så må du håpe på at det er registrert...
ehrnst Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 en bekjent fikk dekka en gang. kravet var at hulle var kjent for kommunen allerede, og ikke blitt utbedret. De visste da heldigvis om det
Carlos Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Bare å få en kompis til å melde fra om hullet da. For så å melde fra om skaden?
ivlund Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 I verste fall er det ikke veldig dyrt og komplisert å få rettet den skaden! Maks. en tusenlapp?Ikke for å være frekk, men å velge å bruke så store felger og lav profil er jo nesten å be om at noe slikt skjer en eller annen gang på veier som vi har i Oslo og Bergen bl.a.. Man bør ihvertfall ha kostnaden/bryet med i totalvurderingen når man skaffer dem siden vi alle vet at veiene ikke akkurat kommer til å bli bedre med tiden. Om det koster en tuselapp å fikse, så er ikke det all verden, men det er uansett surt og vite at det koster meg penger å fikse bilen/felgen, når jeg allerede betaler så mye avgifter på bil! Hvor er det man eventuelt kan få rettet opp felger? Hos en hvilken som helst dekksjappe? Eller må man til ett oppretter verksted? Takk for tips så langt folkens
Carlos Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Må nok til ett sted hvor de har felgrettemaskin. Hvilken som helst dekksjappe har ikke den slags. Vet ikke om noen steder i Oslo. men Google
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå