ivlund Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 Jeg var innom Johs Bjerke på fredag, og da fikk jeg som svar at det ikke var noe å rette opp. De skulle klare å få felgen rund igjen, men den polerte kanten ville ikke bli fin igjen. Så di anbefalte og ta bilde av hullet med en målestokk over hullet som beviser hvor stort hullet er og ta det videre med vegvesenet. Bilder er tatt så nå får jeg bare håpe at jeg får tak i riktige personer til Mandag.
ullsokken Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 en bekjent fikk dekka en gang.kravet var at hulle var kjent for kommunen allerede, og ikke blitt utbedret. De visste da heldigvis om det Er bare å ringe inn hver minste lille skramme i veien gutter og jenter..
ivlund Skrevet September 3, 2010 Forfatter Skrevet September 3, 2010 Blir det noe erstattning? Har ikke fått sendt inn klagen enda. Fant ikke kabelen til kameraet før i går, men nå er klagen snart på vei. Så da krysser jeg fingrene
wicky124 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Jeg spotta deg på rema1000 her om dagen... hoho
ivlund Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Da har jeg fått svar fra samferdselsetaten, dette kom i form av PDF og jeg får ikke klipt ut tekst derifra. Men det kommer frem av brevet at de ikke dekker denne skaden Mye bla bla bla...... Det er 3 vilkår som må være oppfylt for at det kan pålegges erstatningsansvar. Det må foreligge et ansvarsgrunnlag (uaktsomhet), skade/økonomisk tap og relevant årsakssammenheng mellom eventuell uaktsomhet og skaden/tapet. Spørsmålet om erstatningsansvar i denne saken må vurderes i forhold til skadeserstatningsloven av 13. Juni 1969 paragraf 2-1 (arbeidsgiveransvaret) hvor det heter: "Arbeidsgiver svarer for skade som voldes forsettelig eller uaksomt under arbeidstakers utføring av arbeid eller verv for arbeidsgiveren, idet hensyn tas til om de krav skadelidte med rimelighet kan stille til virksomheten eller tjenesten er tilsidesatt". (vår uderstrekning) Det må med andre ord kunne påvises feil eller forsømmelse fra Samferdselsetatens side. Spørsmålet blir om samferdselsetaten hadde eller burde hatt kunnskap om hullet, og om det i så fall er gjort tiltak for å forhindre eller begrense muligheten for skade. Bla bla bla bla..... Ut fra det ser vi at det ikke er innrapportert noe hull til Samferdselsetaten før du rapporterte om hullet Hullet ble innrapportert etter hendelsen 23. August 2010 og lappet kl 12:00 samme dag. Ut i fra de foreliggende opplysningene kan vi ikke se at det foreligger uaksomhet fra samferdselsetatens side. Et av hovedvilkårene for erstatningsansvar er ikke oppfylt. Vi finner derfor ikke å kunne erkjenne ansvar for skaden. Med vennlig hilsen *** ************* **** ******** seksjonssjeg spesialingeniør Så min anbefalning til alle her på bimmers er å rapportere inn så fort dere ser ett hull i veien Kanskje veistandarden blir litt bedre her i Norge.
ingard Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Det blir i så fall oss gutter som må ta det ansvaret, for jenter ser ikke hull i veien!! Men kjipt at du ikke fikk penger igjen. Synes det er en rar måte å tolke regelverket på. Det betyr jo at alle som er førstemann ned i et hull ikke kan få erstatning..
ivlund Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Men kjipt at du ikke fikk penger igjen. Synes det er en rar måte å tolke regelverket på. Det betyr jo at alle som er førstemann ned i et hull ikke kan få erstatning.. Ja det er kjipt det. De vet hvordan de skal komme seg unna enhver erstatnings sak. Det positive var jo at det tok ikke lang tid før de faktisk lappet igjen hullet! Visste ikke at komune ansatte kunne være så raske
ullsokken Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Det blir i så fall oss gutter som må ta det ansvaret, for jenter ser ikke hull i veien!! Så morsomt du mener det gjelder alle jenter da.. dust.
-Anders- Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Kjipt at du ikke fikk dekket noe.. nå skal jeg rapportere inn det minste hull jeg finner...skal bruke fridagene mine på å kjøre rundt med notatblokk og notere ned alt. Nå skal de få jobbe!!
ivlund Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 Kjipt at du ikke fikk dekket noe.. nå skal jeg rapportere inn det minste hull jeg finner...skal bruke fridagene mine på å kjøre rundt med notatblokk og notere ned alt. Nå skal de få jobbe!! Ja, gjør det
dutten Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 sendte akkurat inn en mail nå på de 18hundreogørtiførti hullene som er rundt der jeg bor.. bor 3 km inn en veg der det ikke er noe annet enn hull.. får se nå når jeg kommer hjem om disse er fikset.. vis ikke skal jeg ta full spiker og måke igjennom alle hullene og få nye felger.. (mine er ikke helt rette )
SteffenO Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Vist man får ødelagt en felg. Få en kompis til å ringe inn å melde fra om hullet. Så ringer du litt senere Da kan de faen ikke si at de ikke har fått melding om hullet.
wicky124 Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 De må få mld 24timer før du ringer og krever erstatning...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå