Gå til innhold

min 525da F10, sportsautomat

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

har lest heile "feiltråden" med stor iver..... håpar ein del er luka ut på min, samtidig så eg alltid kjøper bra fort etter at ny mod er lansert. Dette fører til litt meir feil, men ein har ein "ny" bil lenger enn om ein kjøper ekstremt stabil modell som har eit år igjen før ny lansering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har lest heile "feiltråden" med stor iver..... håpar ein del er luka ut på min, samtidig så eg alltid kjøper bra fort etter at ny mod er lansert. Dette fører til litt meir feil, men ein har ein "ny" bil lenger enn om ein kjøper ekstremt stabil modell som har eit år igjen før ny lansering

De har nok luka ut en hel masse på din bil vill jeg tro :-) har sett noen av service meldingene som har kommet fra BMW og det et ikke få....

Er enig i at man har en ny bil lengre når man kjøper i starten av produksjonen! For meg selv var tanken å ha bilen i ca 5 år også bytte til en 7 serie, men er bilen feilfri og med lav kilometer (noe jeg betviler) etter 5 år kan det godt tenkes jeg har den helt til neste 5 serie kommer, men det er jo hele 7 år og jeg har aldri eid en bil mer en 5 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok luka ut en hel masse på din bil vill jeg tro :-) har sett noen av service meldingene som har kommet fra BMW og det et ikke få....

Er enig i at man har en ny bil lengre når man kjøper i starten av produksjonen! For meg selv var tanken å ha bilen i ca 5 år også bytte til en 7 serie, men er bilen feilfri og med lav kilometer (noe jeg betviler) etter 5 år kan det godt tenkes jeg har den helt til neste 5 serie kommer, men det er jo hele 7 år og jeg har aldri eid en bil mer en 5 år :-)

Er eg fornøygd med bilen skal eg ha den til ny modell kjem. Skal ikkje over på 7-serie (trur eg).

Har bestillt ALT eg ville ha slik at eg ikkje skulle gå å angre på noko som eg kunne tenke meg. Ergo så kan eg då ha bilen til det kjem ny..... Eller, det var tanken no då før eg får den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er eg fornøygd med bilen skal eg ha den til ny modell kjem. Skal ikkje over på 7-serie (trur eg).

Har bestillt ALT eg ville ha slik at eg ikkje skulle gå å angre på noko som eg kunne tenke meg. Ergo så kan eg då ha bilen til det kjem ny..... Eller, det var tanken no då før eg får den :lol:

Selvfølgelig blir du fornøyd med bilen :-) har du fått den nå ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil. Har hatt den i 4 veker no. Satte meg i ein 7-serie her om dagen, ikkje store skilnaden leger gitt.

Nye 5-serien er rett og slett ei køyremaskin som familien (og svigermor) og storkosar seg i :)

Me HAPPY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg bestilt lakkrens og lakkforsegling (ditec eller hva det nå heter) for å få fjernet alle stripene som har kommet i løpet av vinteren! Har også bestil skvettlapper på bilen, den har jo blitt helt grå på dørstokkene bak forhjula og litt grå bak bakhjula.... Håper lakkrensen fixer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Den ble som ny i lakken og nå slipper jeg å polere bilen så lenge jeg skal ha den, da det er 6 års garanti på ditec behandlingen :-) det betinger riktignok at det blir tatt en rebehandling hver 18mnd for å beholde glansen... Pris på rebehandlingen var vist på ca 500 - 1000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men den ditec behandlinga er bare dritt. Det er få ting som er så omdiskutert på bilpleieforum som ditec. Det er rett og slett

for dyrt i forhold til resultatet. Man får for eksempel mange bilpleieprodukter av høy kvalitet for samme pris, og man vil også få bedre resultat over tid.

Ta deg en tur innom detailersclub.no, og lær ordentlig bilpleie. Det handler om så mye mer enn bilvask med svamp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke ønsker å bruke tid på vask og polering, må da Ditec og lignende være bedre enn å ikke gjøre noe? Er ikke alle som orker å bruke timer på vask og polering flere ganger i året. Men for dem som liker å holde på litt med vask og polering er jeg enig i at Ditec og lignende ikke er den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på ditec eller noe annen form for tilsvarende produkter, jeg får vel se over tid hvordan det blir... Men det er jo litt betenkelig at det også ble anbefalt av BMW forhandleren! Klart folk som meg, som ikke har kjennskap til noen av disse produktene går jo for det de tror er det beste når de blir fortalt at det nettop er det! Og hvordan er det mulig å gi 6 års garanti på et produkt som ikke gjør en dritt med bilen? Hadde vel kanskje fått mer moro for pengene om jeg hadde brukt de 4000,- på cognac, men bilen ble blank og jeg ble fortalt at den vil holde seg slik bare med vanlig vask fra nå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med disse behandlingene og renhold av bil generelt, er at det er mye manglende kompetanse, og kanskje interesse også. Det er vanskelig for en legmann å vurdere hvor "blank" bilen egentlig er. Mange produkter skjuler riper og gir en skinnende blank bil, selv om lakken egentlig er i ganske dårlig stand. De fleste er ikke så interessert i detaljer, og er derfor veldig fornøyde så lenge bilen ser blank ut. Disse anbefaler så denne behandlingen videre, og derfor er blir forvirringen total rundt hva som er bra og hva som ikke er det. Jeg kjenner mange som er kjempefornøyde med den lokale sjappa som vasker og vokser bilen for 200 kroner. Bruker man et middel som fjerner all voks o.l. fra disse bilene vil man som regel finne et mylder av vaskeriper og andre skader. Særlig hvis man har sterkt sollys, eller skikkelige inspeksjonslamper som får fram ripene. Men det er bare folk som er spesielt interessert i detailing som gjør dette. Og det krever litt kunnskap og erfaring å gjøre det. Folk flest er ikke interessert, så lenge bilen er tilsynelatende blank.

Det er egentlig ikke noen grunn til at en bilselger hos BMW eller andre merker skal ha større interesse for detailing enn folk flest, da de færreste kundene vil være opptatt av det. Derfor overrasker det meg ikke at en BMW-forhandler anbefaler Ditec, selv om produktet kanskje lover litt mer enn det kan holde, eller i alle fall ikke gir bedre resultat enn det man får ved å vaske bilen på en skånsom måte og vokse den skikkelig et par ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh har ikkje kjenskap til Ditec då eg aldri har prøvd produktet. Eg behandla min nye BMW5-serie med Permashine (som er litt av same greia) og er kjempefornøygd. Her skal det heller ikkje noko etterbandling til for å bevare livstidsgarantien. Har hatt Permashine på jobb-biler i mange år og er godt fornøygd. Dei held seg blanke og etter fjerning av reklamen så slipp eg at "bildet" av reklamen framleis er i lakken. Det einsate eg reagerer litt på er at det er ein del skitt (som avrenning frå pakningar ol) heng litt bedre fast i lakken enn uten Permahine. Dvs at om ein spyler over bilen med steemer så heng fortsatt dei "stripene"... ellers så er alt TOPP!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh har ikkje kjenskap til Ditec då eg aldri har prøvd produktet. Eg behandla min nye BMW5-serie med Permashine (som er litt av same greia) og er kjempefornøygd. Her skal det heller ikkje noko etterbandling til for å bevare livstidsgarantien. Har hatt Permashine på jobb-biler i mange år og er godt fornøygd. Dei held seg blanke og etter fjerning av reklamen så slipp eg at "bildet" av reklamen framleis er i lakken. Det einsate eg reagerer litt på er at det er ein del skitt (som avrenning frå pakningar ol) heng litt bedre fast i lakken enn uten Permahine. Dvs at om ein spyler over bilen med steemer så heng fortsatt dei "stripene"... ellers så er alt TOPP!.

Permashine er like ukjent for meg som ditec var for 4 uker siden :-) har altså ikke noe peiling på slike produkter! Men grunnen til at jeg prøver dette er at jeg skal slippe å polere bilen 2 ganger i året (noe jeg har gjort på alle bilene jeg har hatt tidligere) begynner å bli litt lei av pollering :-) så funker det er det vel nesten verdt pengene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...