Gå til innhold

BMW 7 serie hot or not?  

69 stemmer

1. 1. BMW 7 serie hot or not?

• Pen
      19
    • Helt ok
      22
    • Mindre pen
      17
    • Drit-stygg
      11

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Den nye (F01) er 10x penere enn den gamle, minst!

Akkurat det jeg hadde lyst til å si...

men E38 er fortsatt peneste 7er.

Akkurat det jeg mener...

F01 (siste) harjo skamrå interiør, og jeg liker baken ganske mye. Men bilen stor i overkant stor ut, kan hende at det bare er designet som lyver... Karisma har den hvertfall :D For første gang levers 7-ern med Xdrive og, så dette er muligens den ultimate bilen...

Skrevet
Den nye (F01) er 10x penere enn den gamle, minst!

Akkurat det jeg hadde lyst til å si...

men E38 er fortsatt peneste 7er.

Akkurat det jeg mener...

+1!!!

E23 og E32 er også langt penere en E65 selv om det kansje blir litt feil å sammenligne de med tanke på aldersforskjellen.

Digger forresten at F01 har E32 inspirerte baklykter :)

Skrevet

F01 (siste) harjo skamrå interiør, og jeg liker baken ganske mye. Men bilen stor i overkant stor ut, kan hende at det bare er designet som lyver... Karisma har den hvertfall :D For første gang levers 7-ern med Xdrive og, så dette er muligens den ultimate bilen...

Ja... jeg er ikke så begeistret for de store BMW´ene, men akkurat F01 750i xDrive er helt sikkert skamrå å ha i Norge. En limousine med 4x4 koblet på en V8 motor som yter 407 HK mellom 5500 og 6400 rpm (en ikke helt alminnelig effektkurve) og hele 600 Nm mellom 1750 og 4500 rpm er absolutt kult. 0-100 Km/t klarer den på 5,1 sekunder og topphastigheten er elektronisk begrenset til 250 Km/t.

Utfordringen for F01 750i xDrive er imidlertid Porsche Panamera Turbo... som er en like stor limousine med 4x4. Panamera Turbo har også en V8 motor med dobbelturbo, men den yter 500 HK ved 6000 rpm og 700 Nm mellom 2250 og 4500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4 sekunder og topphastigheten er 303 Km/t. Mange mener at motorens effekt egentlig er godt over 500 HK... kanskje så mye som over 550 HK.

Skrevet
sjalue folk...

Overhodet ikke... selv om akkurat din E65 faktisk er ganske sexy med de nye felgene er E65 generelt ikke blandt BMW´s finere konstruksjoner. E32, E38 og ikke minst den nye F01 er alle sammen betydelig mer sofistikerte og elegante enn E65. Med F01 er det back in business for BMW med 7-serien... 8)

Skrevet
hehehe....har hatt e32 og e38....så det er greit.... de er fine :)

Du har absolutt en fin tradisjon der... hvor mange år går det før du sitter bak rattet i din egen F01?... :)

Skrevet

Erebus: kos deg med vraket ditt...storhusholdning rocks :) og om jeg har en sjuern og fattern brukern...so what? :)

Ja... jeg ser heller ikke problemet. Da jeg gikk på BI for snart 20 år siden lærte jeg spesielt en ting som folk først nå begynner å skjønne rekkevidden av... det avgjørende er ikke hvem som eier godene, men hvem som har bruksretten til godene. Vi ser det med leasing og vi ser det med boliger og hytter. Folk slår seg sammen og kan dermed legge mange flere kroner på bordet når f.eks drømmehuset skal kjøpes.

Storhusholdning var forøvrig alminnelig i Norge helt frem til den annen verdenskrig. Etter krigen kom den sosialdemokratiske kjernefamilien med 2 voksne og 2 barn i blokkleilighet på Lambertseter (Norges første drabantby). Langt fra resten av familien som typisk bodde på en annen kant av landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...