Gå til innhold

Har eg diffsperre på min 325 med SMG

Bellen
 Share

Anbefalte innlegg

Ikkje en gang dei bilane som var levert med SMG-kasse? Denne kassa blei kun laga til 325 og 330. Regner med at desse to modellane har lik drivlinje, eller tar eg feil?

Hvorfor skulle det være diff brems bare fordi bilen har smg kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å finne ut. Bare heis bilen opp så bakhjulene henger fritt. Ta den ut av gear og ta av håndbbrekket. Så snurrer du på ene hjulet forover. Går det andre og forover så har du diffsperre. Går det motsatt vei har du ikke diffsperre. Har du diffsperre har du nok merket det om du har kjørt på vinterføre. Da skal det mye til å sette seg fast. Uten diffsperre er det vel litt letter å sette seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje en gang dei bilane som var levert med SMG-kasse? Denne kassa blei kun laga til 325 og 330. Regner med at desse to modellane har lik drivlinje, eller tar eg feil?

KUN M3 som har diffbrems originalt på E46. INGEN andre :wink:

330 har større drivaksler, annen diff, clutch, bremser osv så er langt ifra like gitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Takk for svar, var ikkje akkurat dette eg ville høyre :lol:

Har ikkje hatt bilen så lenge, så eg har ikkje prøvd den på vinterføre enda, men det hadde vore artigt med sperre til vinteren.

Nokon som kan komme med forslag kvar eg får kjøpe differ med sperre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Takk for svar, var ikkje akkurat dette eg ville høyre :lol:

Har ikkje hatt bilen så lenge, så eg har ikkje prøvd den på vinterføre enda, men det hadde vore artigt med sperre til vinteren.

Nokon som kan komme med forslag kvar eg får kjøpe differ med sperre?

Quaife ATB lager sperre differ, men ikke sikker på om de har til E46... Finnes til E90 vet jeg.. Den koster jo litt da. Du bytter innmaten i diffen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...