Gjest Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Da har jeg endelig fått gjort litt igjen, ble pause en stund pga at jeg ventet på girkassejekken som skulle komme med posten. Fordelerkassen nede igjen Girkasse nede Ny girkasse oppmontert samt fordelerkassen Og sensorene på rett plass
Gjest Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Ble en liten økt ikveld. Montert opp mellomaksel igjen og begynt på eksosen, mangler litt skruer for å komme videre. Får ta med fra jobb imorgen og montere opp resten.
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Den bilen her blir seriøst bra etterhvert altså.. Og du som har erfaring, hvor mye bør jeg grue til å bytte clutch på ixen min?
Gjest Skrevet Oktober 10, 2012 Skrevet Oktober 10, 2012 Har du girkassejekk og løftebukk tilgjenglig er dette en grei jobb, gikk veldig greit å skifte girkasse for meg nå iallefall. Men jeg har montert fordelerkasse og mellomaksel uten løftebukk og det er ett helv...!! I og med att diffen må flyttes bakover for å få sentreringstappen på mellomakselen inn mot fordelerkasssen.
Gjest Skrevet Oktober 13, 2012 Skrevet Oktober 13, 2012 Med alt på plass igjen prøvde jeg å starte bilen ikveld. Pumpene går, får bensin fram til railen men dysene åpner ikke og det finnes ikke tegn til gnist Har en knapp på veivsensoren jeg, er det noen måte å måle denne på for å finne ut om den evt er defekt? Har også gått over kablene på + punktet samt sjekket alle jordingspunkter.
Haakjin Skrevet Oktober 13, 2012 Skrevet Oktober 13, 2012 Den triggersensoren i fremkant har ikke noe med motorstyringen å gjøre, er bare ved diagnose den gjelder. Er det to girkassefølerne som styrer tenning/bensin, så prøv å bytt om kontaktene på de to følerne, blir det fortsatt ikke bedre kan du ohme følerne om de er bra. Skal være rundt 980 ohm om jeg ikke tar helt feil ellers, veldig gjennomført og bra prosjekt
Gjest Skrevet Oktober 13, 2012 Skrevet Oktober 13, 2012 Har prøvd å byttet om kontaktene men ingen endring. Skal få sjekket om tappen på svinghjulet er der imorgen så ikke det er problemet samt ohme følerne og sjekke om hjernen får strøm. Er gira på prøvetur før sessongen er over altså
tommyheimberg Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Sånn har min og vert blir dårlig kontakt i giverne på kassa.. min var sånn når Jeg skulle hente den på lakk.. bestill to nye så starter den nokk:-), ugunstig de med givere på kassa.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
tommyheimberg Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Den i framkant har absolutt ingenting å si.. da måtte du hatt facelift nett. For på facelift nettet er det den i fremkant som styrer tenninga og ingen følere på kassa.. så den er jeg helt sikker på de ikke er;-), er nokk førerne dine på kassa.. de er veldig ømfintlige tror jeg Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Gjest Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Måler man disse følerne på kassa fra pin 1 til 2 frakoblet?
tommyheimberg Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Får aldrig noe greie på den måling av de jeg men er vell fra en pin til en aen bare å prøve alle muligheter.. men tror de kan få rett ohms verdi fordi om de ikke er helt hundre.. dyre er de heller ikke:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Gjest Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Dyre? synes ikke de var så billig heller jeg da, ca 800kr pr stk fra Koed. Men du har kanskje kjøpt uorginal?
tommyheimberg Skrevet Oktober 14, 2012 Skrevet Oktober 14, 2012 Trodde jeg ga 400 preface jeg, men regner nesten med de er de i og med symptomene. Prøv å ohme først da:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå