Gå til innhold

Bmw E30 325ix 87' RS felger prøvemontert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått gjort litt igjen, ble pause en stund pga at jeg ventet på girkassejekken som skulle komme med posten.

19qpdgrlnizrkofhfeya.jpg

Fordelerkassen nede igjen

81kko7lzdiho1i7x5yg9.jpg

Girkasse nede

lqaam11jl96jfe0x1wk8.jpg

Ny girkasse oppmontert samt fordelerkassen

8nituojm7jti31j5g6e6.jpg

Og sensorene på rett plass

mnxarw0iqvx1xr0zstis.jpg

23d0ydel0il99xop6upe.jpg

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble en liten økt ikveld. Montert opp mellomaksel igjen og begynt på eksosen, mangler litt skruer for å komme videre. Får ta med fra jobb imorgen og montere opp resten.

5juln63hd9m0ysq7rmib.jpg

u46iv8nw7msth6y3z8ne.jpg

Skrevet

Har du girkassejekk og løftebukk tilgjenglig er dette en grei jobb, gikk veldig greit å skifte girkasse for meg nå iallefall. Men jeg har montert fordelerkasse og mellomaksel uten løftebukk og det er ett helv...!! I og med att diffen må flyttes bakover for å få sentreringstappen på mellomakselen inn mot fordelerkasssen.

Skrevet

Med alt på plass igjen prøvde jeg å starte bilen ikveld. Pumpene går, får bensin fram til railen men dysene åpner ikke og det finnes ikke tegn til gnist :?

Har en knapp på veivsensoren jeg, er det noen måte å måle denne på for å finne ut om den evt er defekt? Har også gått over kablene på + punktet samt sjekket alle jordingspunkter.

6kx6tlyk89r879nkegos.jpg

2x3tk8etf6lh0rvqcnzc.jpg

Skrevet

Den triggersensoren i fremkant har ikke noe med motorstyringen å gjøre, er bare ved diagnose den gjelder. Er det to girkassefølerne som styrer tenning/bensin, så prøv å bytt om kontaktene på de to følerne, blir det fortsatt ikke bedre kan du ohme følerne om de er bra. Skal være rundt 980 ohm om jeg ikke tar helt feil :) ellers, veldig gjennomført og bra prosjekt :)

Skrevet

Har prøvd å byttet om kontaktene men ingen endring. Skal få sjekket om tappen på svinghjulet er der imorgen så ikke det er problemet samt ohme følerne og sjekke om hjernen får strøm. Er gira på prøvetur før sessongen er over altså :)

Skrevet

Sånn har min og vert blir dårlig kontakt i giverne på kassa.. min var sånn når Jeg skulle hente den på lakk.. bestill to nye så starter den nokk:-), ugunstig de med givere på kassa..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Den i framkant har absolutt ingenting å si.. da måtte du hatt facelift nett. For på facelift nettet er det den i fremkant som styrer tenninga og ingen følere på kassa.. så den er jeg helt sikker på de ikke er;-), er nokk førerne dine på kassa.. de er veldig ømfintlige tror jeg

Skrevet

Måler man disse følerne på kassa fra pin 1 til 2 frakoblet?

Skrevet

Får aldrig noe greie på den måling av de jeg men er vell fra en pin til en aen bare å prøve alle muligheter.. men tror de kan få rett ohms verdi fordi om de ikke er helt hundre.. dyre er de heller ikke:-)

Skrevet

Dyre? synes ikke de var så billig heller jeg da, ca 800kr pr stk fra Koed. Men du har kanskje kjøpt uorginal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...